Åtminstone kallvatten i duschen och i handfat, hoppas på att en kompis har grejer så jag får igång varmvatten idag...

• Gilla
Söderslätt och 2 till
  • Laddar…
Ja just det, beredaren blev inkopplad, en dörr sattes i och badrummet användes 1v av 10-15pers utan problem (än så länge 🙂 )

Sen blev det lite stiltje...

Nästa del i byggandet blir hallen utanför badrummet.
Hälsade på en bekant som byggt många hyllor på ett loft så då fick jag lite feeling...

Men kände att jag inte ville lägga en hel dag och nån tusing på att köpa material till hyllor så köpte 6st lagerhyllor på Amazon för ca 3000:-

Blå metallhyllor monterade i en hall under renovering, med halvfyllda hyllor och en dörr på glänt till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

5.3*2*0.4m förvaring

Här har jag börjat tömma lite hyllor och grovsorterar in i nya hyllan.

Rörig byggmiljö med lagerhyllor, verktyg, byggmaterial och en dörr på glänt i bakgrunden. Förberedelse för hallrenovering.
Skapa konto

Badrummet är till höger i bild, man kan se en dörr på glänt.

Fylls på fort...
Men än ligger det lite utspritt och grovsorterat, ska plockas ner i mindre lådor.

Blå lagerhyllor fyllda med diverse byggmaterial, verktyg och förpackningar i ett rum. Ett stort isoleringspaket framför hyllorna.
Skapa konto

Man är ju lite av en ekorre och samlar på sig, men insåg att fix, fog och flytspackel som är tillverkat 2010 eller tidigare är nog bara att kasta.

Kartonger, plattor och byggmaterial staplade i en byggarbetsplats; olika golv- och väggmaterial synliga.
Skapa konto

Blev en vända på tippen men allt kan man ju inte slänga 😄

Säckar med byggmaterial som fix och flytspackel ligger på en träpall i ett förråd med spånskiveväggar.
Skapa konto

En hg ville gärna ha utelampa ovanför ytterdörren, fanns en där tidigare men troligen har någon slagit ner den vid någon flytt.
Som tur va så hade jag köpt lampor för nåt år sen så det var snabbt ordnat.

Utomhuslampa ovanför en ytterdörr med glaspartier. Lampan lyser gult i det inre hörnet av en veranda med gul panel och röda detaljer.
Skapa konto

Passade även på att koppla in en Shelly1 till den och till lampan vid ytterdörren till lgh vi bygger nu även den med en Shelly1.
Tur man har bra hg så man får koppla sig på deras wifi

Gult hus med svart tak och vita fönster; en lampa lyser vid ytterdörren i skymningen, gräsmatta framför.
Skapa konto

Hallen blir lite mindre än där pallstället står, den väggen flyttas nog in ca 20-30cm.
Hallgolvet ska bilas ut, gräva ner mig 50-70cm, gjuta en liten sula och mura med leca? upp till överkant färdigt golv, singel cellplast golvvärme armering och gjuta.
Tänker mig att jag motfyller utsidan av hallmurningen med lite av det jag grävt upp innan jag gjuter.

Sen tar jag rum för rum och gör lika.
Bäst och billigast vore så klart att ta ut hela golvet direkt och gjuta allt i en smäll men det är för mycket jobb på en och samma gång.

• Gilla
Bengt Larsson och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.