7 831 läst · 23 svar
8k läst
23 svar
Badrum med kakel vs plastmatta, våtrumsskiva och målade väggar
Jag menar kostnaden för att renovera ett badrum på ca 6 kvm med de olika alternativen. Teknisk livslängd, eventuellt läckande rör och framtida trasiga golvbrunnar kan vi glömma just nu.Bjor skrev:
När den duschen jag beskrev byggdes tror jag inte att tätskikt ens fanns att köpa. Tror den är från 60-talet. Det hade nog varit bra att ha tätskikt där om man skulle duscha varje dag.yonna skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 734 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 734 inlägg
Byggbranschen vet inge annat än att använda tätskikt idag. Hörde om bostadsområdet understenshöjden där det inte skulle vara tätskikt. Men hantverkarna var på gång att sätts upp tätskikt ändå, men dom han precis avbryta dom.yonna skrev:
På mitt jobb: helkaklat toalettrum, klinkergolv. Städas två gånger per dag. Trots det stinker det piss direkt efter städning och är efter några år rent vidrigt så att de måste sätta in extraåtgärder för att få bort den vidriga stanken.H hhallen skrev:
Tanken att klinkergolv skulle vara lyx är idioti. Det är kallt och luktar skit så länge folk inte kan sikta rätt. Men det som är dyrt är tydligen bra trots att det är äckligt.
Då borde dom lära sig träffa toaletten bättre. Har varit I gammla omklädningsrum med klinker å kakel, luktar inte nå. Kan det vara så att underlaget under klinkergolvet är nå konstigt modernt fix som suger åt sug av lukten och inte klarar av att hantera den.E Enolf skrev:På mitt jobb: helkaklat toalettrum, klinkergolv. Städas två gånger per dag. Trots det stinker det piss direkt efter städning och är efter några år rent vidrigt så att de måste sätta in extraåtgärder för att få bort den vidriga stanken.
Tanken att klinkergolv skulle vara lyx är idioti. Det är kallt och luktar skit så länge folk inte kan sikta rätt. Men det som är dyrt är tydligen bra trots att det är äckligt.
Stanken kan komma från insidan av toastolen. Om det samlas urinstänk under spolkanten luktar det f*nE Enolf skrev:
/M