Vårt badrum i elementhuset var när vi flyttade in plastmatta på golvet och rullat tätskikt på gipsskiva som var skruvad i tretex/masonit. På detta satt sedan kakel. Det byggdes 1992 och vi rev och renovera det 2018. Trots att brunnen hängde i spillbitar så var snudd på hela badrummet helt torrt och utan fuktskada. Inga sprickor i kakel eller tätskiktet. Ett rör till biden satt lite kör inne u väggen så det hade droppat där men ganska lite.

När vi renoverade satte vi plyfa på allt samt gips.
 
  • Gilla
Hans-Ulrich
  • Laddar…
Here comes a small update, the bathroom is now empty.
When planning, we thought about developing the floor in different ways.
1. Shoot
2. 2cm insulation
3. Underfloor heating
4. Dry leveling compound and finally tiles.

I will keep most of the substructure for the piping and also buy aluminum profiles for the drywall.
In the picture you can also see my new favorite tool and that the inside of the bathroom fits a trailer. :)
 
  • Orenoverat rum med träväggar, fönster, verktyg och dammsugare. Inomhus, dagsljus, arbetsplats eller förråd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två hammare och en eldriven såg på ett grovt betonggolv. Verkstad, redskap, arbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Blå skåpbil kopplad till en släpvagn parkerad längs en bostadsgata vid solnedgång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bearmaniac och 2 till
  • Laddar…
T Thullen skrev:
När allt är uppmätt och klart med ordentligt fall på hela golvytan så var det bara till att foga alltsammans :)

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Vars fick du vatten till toastolen? 😀
 
  • Gilla
Mangeldh
  • Laddar…
T Thullen skrev:
Något jag lärt mig, det är att bra borr får kosta!
De första hålen gjorde jag med 50-kronors kakelborr, tog lätt en halvtimme att göra ett hål, kan ju lätt säga att jag lessnade fullständigt efter 4 hål..

Bosch Easydry 6mm för 350 spänn, håller för kanske 20-30 hål, men varje hål tar max 30 sekunder genom en 8 mm stenhård klinkerplatta, det är värt vartenda öre!
Kan inte annat än rekommendera dessa borr!
Efter alla hål åkte möblerna upp.

[bild]
[bild]
[bild]
Såg nu du dragit rör på väggen. Varför la du inte det i golvet? 😀
 
T
T Toneey skrev:
Såg nu du dragit rör på väggen. Varför la du inte det i golvet? 😀
Får inte ha vattenrör upp från golvet, och jag ville inte öppna upp de bärande väggelementen för att dra det i väggen.
 
T Thullen skrev:
Får inte ha vattenrör upp från golvet, och jag ville inte öppna upp de bärande väggelementen för att dra det i väggen.
Okej. Riktigt snyggt gjort!😁 Har ett exakt likadant badrum fast spegelvänt. Tänkte renovera mitt snart 😀
 
  • Gilla
Thullen
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.