S
mycke arbete för inget

SBH skrev:
mycke arbete för inget
utveckla gärna?

Jag tycker det ser grymt ut (y)

• Gilla
lazy rick
  • Laddar…
S
D Dub361 skrev:
utveckla gärna?

Jag tycker det ser grymt ut (y)
bara att göra om efter en vecka

SBH skrev:
Vad är det han ska göra om efter en vecka och varför?

SBH skrev:
Jag är lite seg med uppdateringarna.. Bilderna är nog en vecka gammal och vad jag kan se är väggen exakt likadan :)

Som sagt tidigare, utveckla gärna om du har -konstruktiv- information som kan hjälpa mitt projekt. Annat kan du skriva på en lapp och i tysthet lägga i runda arkivet :)

• Gilla
Anonymiserad 138107 och 1 till
  • Laddar…
Blir riktigt fina väggar!

• Gilla
lazy rick
  • Laddar…
S
så du har börjat använda duschar?

Sådär nu är väggarna färdigbehandlade!

Nyligen behandlade väggar i ett badrum med fönster, redo för installation av sanitetsgods.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyfärdigställda grå tadelakt-väggar i badrum med vit inspektionslucka och installationer för sanitetsporslin.
Skapa konto
Nyrenoverat badrum med färdigbehandlade väggar i grått, vit inspektionslucka och förberedelser för VVS-installation.
Skapa konto

Nu väntar vi på rörmokaren som ska installera takdusch, toa och tvättställ :)
(Fundering, Tycker ni att jag ska tadelakta inspektionsluckan? Eller funkar den i vitt?)

• Gilla
VedbyMats och 1 till
  • Laddar…
Bra jobbat, spraya den i en liknande färg som väggen kanske ?

• Gilla
lazy rick
  • Laddar…
Jag har följt din tråd och är imponerad av det jobb du lägger ner! Blir bra resultat!
Beträffande luckan så håller jag med föregående inlägg, spraya luckan i liknande färg som väggen så blir det inte så iögonfallande.

• Gilla
lazy rick
  • Laddar…
S
L lazy rick skrev:
Jag är lite seg med uppdateringarna.. Bilderna är nog en vecka gammal och vad jag kan se är väggen exakt likadan :)

Som sagt tidigare, utveckla gärna om du har -konstruktiv- information som kan hjälpa mitt projekt. Annat kan du skriva på en lapp och i tysthet lägga i runda arkivet :)
behöver du täcka nån extra försäkring när du gör badrummet på detta sätt?

SBH skrev:
behöver du täcka nån extra försäkring när du gör badrummet på detta sätt?
SBH, varför skulle man göra det? Och varför insinuerar du att det är felgjort och/eller inte kommer hålla efter första duschen?

Till TS, fantastiskt arbete du lagt ner! Ser bra ut! :)

• Gilla
lazy rick
  • Laddar…
Om jag inte minns fel så sitter det ju traditionellt tätskikt bakom tadelakten, FB blr ju inte ha någon synpunkt på vilket ytskikt man har

SBH skrev:
senast jag tittade rekommenderar inte ens tillverkarna att man gör så här. kök och liknande helt okej.
men inte badrum
Just badrum är väl ett vanligt användningsområde för tadelakt? Utveckla gärna dina tidigare inlägg också.

Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Jag har följt din tråd och är imponerad av det jobb du lägger ner! Blir bra resultat!
Beträffande luckan så håller jag med föregående inlägg, spraya luckan i liknande färg som väggen så blir det inte så iögonfallande.
Tackar!
Är lite för noggrann ibland, och gärna med detaljer som den här med luckan..
Jag retar gallfeber på min sambo :crysmile:

Tur man har forumet att rådgöra i (y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.