11 477 läst · 42 svar
11k läst
42 svar
Bad- och relaxrum på 3m2!
Är alla belysning möjlug att styra färg på. Vad köra du för fabrikat på belysningen? Hue?jarolix skrev:
Hur har du satt upp ledlisten. Har du ngn bild?
Medlem
· Stockholm
· 4 003 inlägg
Så jävla fint!
Hatten av för det där, satan så snyggt.
Duschöl ska jag faen praktisera idag ;-)
Hatten av för det där, satan så snyggt.
Duschöl ska jag faen praktisera idag ;-)
Hej Tatinka,Tatinka skrev:
Tack, och va kul att du gillar designen
Vi gjorde 98% av arbetet själva för att dra ner kostnaderna maximalt och samtidigt känna att vi kunde lägga ner egen tid i alla detaljer.
Prislappen landade på nånstans mellan 45-55 tusen.
Varav kostnaderna är fördelade på:
Klinker ca 5000kr
Tätkikt ca 6000kr
Konstruktionsmaterial för uppbyggnad ca 4000kr
Golvvärme 2500kr
El och bel 3000kr
Infällt vatten/utanpåliggande runt 8000kr
Fackman för ca 6000 kr
Inredning så som: spegel, handdukstork, toalett, kommod, handfat, duschset osv ca 15000kr
Sen är det ju strökostnader för skruv/beslag och annat samt verktyg som tillkommit för oss.
Vänligen
/Jarolix
Det låter ju väldigt överkomligt, vi har våran granne som är plattsättare så vi ska byta tjänster Så vi tar inspiration av ert fina badrum.jarolix skrev:Hej Tatinka,
Tack, och va kul att du gillar designen
Vi gjorde 98% av arbetet själva för att dra ner kostnaderna maximalt och samtidigt känna att vi kunde lägga ner egen tid i alla detaljer.
Prislappen landade på nånstans mellan 45-55 tusen.
Varav kostnaderna är fördelade på:
Klinker ca 5000kr
Tätkikt ca 6000kr
Konstruktionsmaterial för uppbyggnad ca 4000kr
Golvvärme 2500kr
El och bel 3000kr
Infällt vatten/utanpåliggande runt 8000kr
Fackman för ca 6000 kr
Inredning så som: spegel, handdukstork, toalett, kommod, handfat, duschset osv ca 15000kr
Sen är det ju strökostnader för skruv/beslag och annat samt verktyg som tillkommit för oss.
Vänligen
/Jarolix
Handfat är av flodsten och köptes på vidaXL - supernöjd!M murre87 skrev:
Tvättställsblandare Bathlife - Pärla Mattsvart
Takduschsetet heter Samsö/Nexö och är köpt på bauhaus webbsida.
Inredningen passade väldigt bra ihop! Tack
Vänligen,
Jarolix
Det är Z-wave dimrar och "vanliga" badrumsklassade Cold/Warm-white LED-spottar i taket samt IP65-12V spottar i nischerna. Precis, det är en Philips HUE ledlist i en 45graders vinklad aluminiumprofil med matt täckglas uppe mot övre taket. Genom att vi har en skiljevägg mellan dusch och toa är även ledlisten delad på två längder, en i våtzon 1 och en i våtzon 2 (i taket).M murre87 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har några tidiga bilder för monteringen av aluminiumprofilerna, ska leta upp dom!
Vänligen,
Jarolix
Snyggt! Perfekt att hitta denna tråden nu när jag själv håller på och projekterar badrumsrenovering av 4m2 badrum
Toppen att få del av kalkyl med då jag tänkt göra det mesta själv jag med. Tack för att du tagit dig tid att dela
Toppen att få del av kalkyl med då jag tänkt göra det mesta själv jag med. Tack för att du tagit dig tid att dela
Tack!P pennybridge skrev:
Kul du kan nyttja vårat projekt i din planering, det är precis vad vi gjorde med vårat Här hjälps man åt och delar erfarenheter!
Upp med dina planer och framgångar sen, jag vill se!
/Jarolix