6 956 läst · 22 svar
7k läst
22 svar
Avstånd framför wc-stol?
Här är bild med måtten på nautic 1500. En wc-stos är 130mm och ska monteras 60mm från väggen, vilket innebär att centrum är 125mm från väggen. Detta innebär att WC kommer att hamna 50mm från väggen. Jag kan tycka att det är ett lagom avstånd så att man kan städa ordentligt runt den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack! Bra förklarat.N NoOne2k skrev:
Jag förmodar att det är tekniskt möjligt att förskjuta rubbet 1-3 cm mot bakvägg mha en excenterstos?
Om vi bortser från ökad risk för stopp samt knöligare att städa...?
Varje cm räknas...
50 cm framför toan är helt okej tycker jag. Vi har 55 cm på vår extratoa och man får nästan torgskräckC Carlf81 skrev:
Jag skulle inte ta ökad risk för stopp och mer svårstädad toa för att öka utsikten med 4-5 cm.
En bra poäng helt klart.janwide skrev:
Jag är mest nojig för att när det väl brakas loss så kommer jag behöva gå efter hantverkarna med måttband för att de inte slentrianmässsigt ska smälla dit toan en decimeter ut på golv... ...eller nåt
Nej, det blir nog bra. Ringde och bollade med firman som ska bygga (totalentreprenad) och de verkar lyhörda och bra. Har förmodligen redan noterat på ritning och uppdragsspecen att kunden (=jag) är en velig petimetermänniska så det höjer nivån litejanwide skrev:
Liknande trådar
-
Dimension och cc-avstånd takstolar pulpettak.
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Avstånd till brännbart framför vedspis
Ved, Pellets, Flis -
Fritt avstånd framför luftintag (inomhus) ftx
Ventilation -
Avstånd på klinkern framför kamin??
Ved, Pellets, Flis -
Avstånd till brännbart under/framför/sidan av 12V downlight?
El