Rätt svar 2. 600 mm

Den där behöver jag till mitt hemliga projekt. Jag lovar att lägga upp en projekttråd om jag vinner!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn väldesignad spartrappa till huset

[bild]

Spartrappan är en finurlig innovation i hemmet eftersom den tar upp så liten plats i rummet, samtidigt som du inte tummar på funktionen. Dess platsbesparande egenskaper kommer väl till pass i både små och stora hem. Ju mer fri golvyta du har desto öppnare känns rummet. Är trappan dessutom väldesignad utgör den även en snygg detalj för ögat. Veckans vinnare får hem ByggEras spartrappa Tornberget från Bygghemma.se. En designtrappa av lackad multiplex björk och pulverlackerat räcke.

Totalt värde: Aktuellt försäljningspris just nu 5 790 kr (rekpris 7 700 kr)

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur bred är spartrappan Tornberget?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 400 mm
X. 500 mm
2. 600 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.
2. 600 mm
Idag har vi stege till vindsvåningen, och varje gång när någon går upp i stegen, måste den andra personen hålla stegen så att den inte glider ner.Det skulle vara bra att känna sig trygg att gå in på vinden.Speciellt nu när barnbarnen började vandra och upptäcka vinklar och vrår.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och ByggEra för att de sponsrar den här tävlingen.
 
2. 600mm

Efter sammanslagning av två familjer... Ja ni vet. Skilsmässor, Tindr, hitta ny partner osv.
Nu är det helt plötsligt åtta (8!) barn! !
Vi behöver plats överallt! Ni kan bara inte lämna mig i sticket utan denna trapp.
Men ni är säkert kalla, hårda och oresonliga och skyller världens all överbefolkning på mig och min sambo.
Det enda vi kan hoppas på är att de två äldsta snart flyttar ut.
 
  • Haha
Elina Blom Westergren
  • Laddar…
Svar 2. 600mm
En svårlöst nöt det blev att få komma ner till badrummet och tvättstugan m.m som ligger i källan.Renoverar och planlösningen fick ändras radikalt,vilket nu resulterar att vi får gå ut och springa runt hela huset för att komma till rummen som ligger i källaren,däribland badrummet och tvättstugan.Så har det varit nu snart 1 år...Hade varit helt underbart att få gå ner för en snygg och säker trappa igen och som spar det lilla utrymme vi har ,istället för att behöva springa maraton runt huset och bli kall och frusen.
 
2. 600

Jag hyr ett hus just nu av min pappa, ett mindre hus med två rum och kök/hall i ett. Skulle vara perfekt med en spiraltrappa och fixa ett sovloft på vinden
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn väldesignad spartrappa till huset

[bild]

Spartrappan är en finurlig innovation i hemmet eftersom den tar upp så liten plats i rummet, samtidigt som du inte tummar på funktionen. Dess platsbesparande egenskaper kommer väl till pass i både små och stora hem. Ju mer fri golvyta du har desto öppnare känns rummet. Är trappan dessutom väldesignad utgör den även en snygg detalj för ögat. Veckans vinnare får hem ByggEras spartrappa Tornberget från Bygghemma.se. En designtrappa av lackad multiplex björk och pulverlackerat räcke.

Totalt värde: Aktuellt försäljningspris just nu 5 790 kr (rekpris 7 700 kr)

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur bred är spartrappan Tornberget?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 400 mm
X. 500 mm
2. 600 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och ByggEra för att de sponsrar den här tävlingen.
 
600 är rätt svar!

Den här trappan är en dröm att vinna. Vår trappa vart vattenskadad efter elavbrott och grundvattnet förstörde hela undre våningen.
Så jag håller tummarna
 
600 mm (sexhundramillimeter) är rätt svar!

Från en vanlig aluminiumstege till en väldesignad spartrappa är en stor förbättring i vårt timmerhus. Då kan vi utnyttja ett loft som
sovrum och kunna gå upp och ned på dagen– och vid behov även för toabesök på natten– på ett säkert sätt.
 
K
600 mm är rätt svar.

Vi har planer på att hyra ut delar av vår ovanvåning. Med denna trapp kan gästerna få en egen ingång och vi kan dela av vinden så att det blir en riktig lägenheten däruppe.
 
Svar 2 600mm
I dagsläget har vi en lucka i golvet som öppnas ner till källaren/tvättstugan. Där finns en hemmagjord trappa (snarare stege) som börjar från fel håll. Jag måste alltså kliva över "hålet" ner för att nå första steget och sen gå baklänges ner. Glöm inte av att tvätten och barn ska med också....... Vardagen hade blivit mycket lättare med denna smarta trappa!
 
Svar 2 600mm

Hade varit en ypperlig lösning för att ersätta den stege vi använder för att ta oss till sovrummet idag. Framförallt hade det underlättat på morgonen när man är trött eller när man behöver gå på toa under natten.
 
Svaret är 600mm

Efter en omfattande husrenovering båd' ut och invändigt börjar nu saker komma på plats, men det som fattas är en trappa som tar mig till nästa sats.
Transporten mellan ner och upp, måste därför kunna ske utan att falla i gupp.
 
Svar: 600mm

Vi har idag en gammal trapp ner i källaren (självmordstrapp) där man lätt ramlar då den är så brant och smal, ramlade i den förra våren och fick en spricka i foten, vill undvika detta med en bättre trapp som även har räcken.
 
Svar: 2, 600 mm

OJ, det är just precis vad jag letat efter! Det är den enda lösningen som fungerar i vår trånga hall, vilket är den enda vettiga placeringen för en trappa nu när vi vill börja nyttja övervåningen på vårt gårdshus.
Och den är ju riktigt snygg!
 
Svaret är 2. 600mm

Vi har precis flyttat till hus med delvis inredd vind. Enda problemet för användnigens skull är att det nu är lucka med nedfällbar "trappa". Detta gör att vi i nuläget inte använder det inredda rummet på vinden. Hade vi fått dit en trappa hade det blivit mer lättillgängligt och vi hade helt plötsligt fått lite mer boyta!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.