1,6 l
En Stiga snöslunga gör hela vintern! Helt klart!

Svar 2: 1,6

Enda sen jag och min sambo köpte hus för tre år sedan har jag önskat mig en slunga. Vi har stor tomt och det tar VÄLDIGT mycket tid att skotta för hand och min stackars rygg börjar säga ifrån. Jag har en dotter på 2,5år och en dotter som är 3 veckor gammal. Jag skulle mycket hellre spendera den tiden med min familj!

svar: 2) 1,6 liter

En lysande idé, som gör succé, när min snöskyffel är på ofrivillig turné
Sedan jag blev änka vill jag inte ha krångel med ström,
sladdlös snöslunga en skottares dröm!
jobbet går som en dans utan ”svans”

Min mor börjar närma sig 80 och tänker länge bo kvar i sin villa med en lååång uppfart och en stooor gårdsplan. Jag hjälper henne mer än gärna att skotta om jag kan byta skyffeln mot denna pärla eller så klarar hon det själv!

Svaret är 1.6 L!

Har en 25 meters uppfart att skotta när snön kommer och är bara hemma varannan vecka, så slår snösmockan till när jag inte är hemma så kan det bli några kubik som behöver skottas bort för hand. Köpte en begagnad snöslunga för många år sedan av en bekant, men den fungerar bara 5 minuter i taget sedan behöver den vila i en timme - åker gärna på skroten med den! ;)
Har försökt lämna in "den gamle" på reparation, men inte ens verkstan kan hitta felet...

Mvh
Svante

Svar: 1,6 liter

Åhh vad jag skulle behöva!
Jag gillar egentligen att skotta (i rimlig omfattning) men när man närmar sig 60 börjar man få lite mer ont i leder och lite sämre ork överlag. Så varje vinter får jag allteftersom skottningen pågår mer och mer ont i armbågarna. Och det blir mindre och mindre roligt att skotta...
Och mina trädgårdsgångar och parkeringen var väl en gång i tiden väldigt jämna och fina men stenarna har rest sig lite grann här och där vilket innebär att snörakan ideligen kör fast.
Så en slöslunga står väldigt högt på min önskelista! Och gärna förstås en käck modell från Stiga! :-D

Krilleman
Svar: 2 - 1,6 Liter

Jag har länge gått och klurat på att köpa en lite mindre snöslunga, men aldrig riktigt kommit till skott. Och med sambo och barn hemma blir det lätt inte allt för mycket tid över. Men denna kanske även min hon tar sig ut i snön och puttar ner mig från min plats med snöskyffeln i högsta hugg! :)

Stort grattis till Bichonen som slipper sitta och vänta in vårsolens strålar för att kunna ta sig ut ur huset :p. Vi hoppas att både du och pigga gumman får stor nytta av snöslungan. Jättegrattis till vinsten :D!

Bichonen skrev:
Svar: 1,6 liter

I ett fint litet hus vid skogens slut
en liten pigg och go gumma tittar ut
hela 85 år nu hon har hunnit fylla
hennes liv vill jag gärna försöka förgylla

Under tidiga vårvinters tid
kommer jag att flytta därvid
för att henne kunna hjälpa och stötta
men jag är 61 år som är lite utnötta

Med trasig axel och rygg kan jag inte att skotta snö
det trampas gångar, sopas, saltas och väntas alltid på tö
Att få ut bilen från parkeringen till vägen är ett helt företag
Med en snöslunga skulle vårt liv bli mycket lättare var vinterdag

Vi kan ta oss ut och hem när vi måste trots snön
Vi slipper sitta med tomt kylskåp och vänta på tön
Den stora oron för att snöoväder ska komma tar helt slut
I vår bod står en gul Stiga som som skickar bort snön i ett blåsut

//Britt

• Gilla
Bichonen
  • Laddar…
Elina Blom Westergren skrev:
Stort grattis till Bichonen som slipper sitta och vänta in vårsolens strålar för att kunna ta sig ut ur huset :p. Vi hoppas att både du och pigga gumman får stor nytta av snöslungan. Jättegrattis till vinsten :D!
Är alldeles yr av lycka för att vi vann och jag kan inte sluta att le :D

Den gula Stigan med snösprut
gör att vi från huset kan ta oss ut
närhelst vi måste och vill
vädret kan inte ställa till
så att vi insnöade måste vara
och hoppas på att snön ska fara

Vinsten hamnade riktigt rätt
med två pensioner är det inte lätt
att spara ihop till lyxen med en slunga
nu slipper vi tänka på allt det tunga
med att röja uppfarten från all snö
och vänta i veckor på att det ska bli tö

Varmt tack från hjärtat från lilla Greta 85 år och Britt 61 år som nu får en lättare tillvaro (y)

• Gilla
harry73
  • Laddar…
Önskar Er alla en Glad Alla Hjärtans Dag :)

Jag är lite extra glad för snöslungan kom i dag och nu vill jag ha massor med snö :p

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.