18 199 läst · 77 svar
18k läst
77 svar
Avslutad: Vinn smarta sensorer och bygg ditt intelligenta hem
Svar: My sensors
Motivering:
Jag fryser så jag huttrar...
frugan muttrar...
på termostaten skruvar...
en skorstenstock jag murar...
elden brinner i iver...
temperaturen stiger...
nu svettas vi ur våra porer...
vi behöver nya sensorer.
:wow:
Motivering:
Jag fryser så jag huttrar...
frugan muttrar...
på termostaten skruvar...
en skorstenstock jag murar...
elden brinner i iver...
temperaturen stiger...
nu svettas vi ur våra porer...
vi behöver nya sensorer.
:wow:
Redigerat:
Svar: 1 mySensors
Det vore utmärk att komplettera mitt LinuxMCE-baserade hemautomationssystem. Om jag vinner lovar jag att skriva de enhets-wrappers som behövs samt att lägga ut källkoden som open source (jag har gjort det förut för Tellstick)
Det vore utmärk att komplettera mitt LinuxMCE-baserade hemautomationssystem. Om jag vinner lovar jag att skriva de enhets-wrappers som behövs samt att lägga ut källkoden som open source (jag har gjort det förut för Tellstick)
1. MySensors
Vill veta statusen på huset, mäta är att veta.
Vill veta statusen på huset, mäta är att veta.
Svaret är alternativ nr 1, mySensors.
Dessa sensorer vore toppen att vinna så jag kan övervaka bland annat luftfuktigheten på vinden efter att det nya badrummet är klart. Känner jag mig själv rätt så kommer antalet sensorer att utökas ganska omgående, så jag kan ha full koll på allt och lite till.
Dessa sensorer vore toppen att vinna så jag kan övervaka bland annat luftfuktigheten på vinden efter att det nya badrummet är klart. Känner jag mig själv rätt så kommer antalet sensorer att utökas ganska omgående, så jag kan ha full koll på allt och lite till.
Svar: 1. mySensors
Jag laborerar idag med KNX, ZWave, Nexa, Visonic samt några fler och skulle tycka det vore trevligt att komplettera med denna formen av sensorer också. Jag avser att koppla ihop systemen och styra ex.vis fläkt på grund av luftfuktighet.
Jag laborerar idag med KNX, ZWave, Nexa, Visonic samt några fler och skulle tycka det vore trevligt att komplettera med denna formen av sensorer också. Jag avser att koppla ihop systemen och styra ex.vis fläkt på grund av luftfuktighet.
Medlem
· Stockholms Län
· 22 inlägg
Svar: 1 MySensors
Att mäta är ger kunskap. Då kan jag förändra det som är fel. Känns som detta vore bra för t.ex krypgrund etc.
Att mäta är ger kunskap. Då kan jag förändra det som är fel. Känns som detta vore bra för t.ex krypgrund etc.
Hobbysnickare
· skaraborg
· 341 inlägg
Svar: 1 mySensors
Jag gillar att ha koll.
Och statistik följa på håll.
Jag gillar att ha koll.
Och statistik följa på håll.