Svar: 34 grader.

Motivering: Skriver en utförlig recension och publicerar den här. Ska bygga Carport, förråd/verkstad och lekstuga i vår. Har även en övervåning att inreda då vi nyligen köpt ett hus. Skulle vara ett bra hjälpmedel till detta såklart.
 
Svar: X

Jag har redan bytt panel på baksidan av huset. Det var ett allt för kämpigt jobb. Jag skulle ju bara riva ner och sedan sätta upp lite brädor. Hur lång tid kunde det ta? Gång på gång underskattar man sina renoveringsprojekt. Gång på gång får man frugan på sig om att det tar för lång tid. Frugan bestämde att vi skulle ta in en hantverkare som byter på framsidan till hösten. Skulle jag vinna en spikpistol lär jag kunna övertala henne om att det är jag som ska göra jobbet! Då kan vi ju även spara in en rejäl slant som vi kan lägga på en semester ihop istället.
 
Svar: X, 34 grader.

Med en grön picka ginge det nog fortare att bygga den där lekstugan, så jag fick mer tid över att leka med barnen!
 
Svar 34 grader
Häftig grej som gör mig till snabbsnickrare!
 
Pistolen har en lutning på 34 grader.

Vi ska ägna vintern åt mer komplicerade renoveringar än vi någonsin gjort och än jag orkar tänka på just nu, och önskar bara att det är sommar så länge som möjligt... Men det hade känts lättare med en vettig spikpistol till hjälp!
 
Svar. 34 grader. Motivering. Ska snart dra igång fasad och fönster projekt. De skulle vara klockrent om man kunde panga upp fasaden fort som bara den. De skulle helt enkelt va kul och vinna den för då blir de snickarglädje på hög nivå.
 
Svar: X, 34 grader.

Har tänkt bygga garage till våren, så det kommer bli en spik eller två som ska slås fast då!
Då jag lyckas snubbla på sladdar lite titt som tätt skulle en gasdriven spikpistol överleva längre än något annat verktyg på taket!
 
Svar: X 34 grader. Hade så gärna bytt ut min gamla tryckluftsdrivna spikpistol mot Essve's nya vackra skapelse! Att skjuta spik med slang o kompressor hör till det förgångna! Inget mer snubblande över slangar och att bara slippa ljudet av en kompressor hade varit en dröm!
 
Svar X, 34 grader

Motiveringen: Det skulle sitta som gjuten i handen när renovering står på tapeten! Sladdlöst ska det vara.
 
Y
Svar: X - 34 grader.


Motivering: Jag har nyligen köpt en sådan så jag vill donera vinsten till D09 så han har fullt upp och låter bli att närma sig sin traktor och orsaka regn för oss alla. Det och att jag tycker han verkar vara en bra filur/pappa.
:p
 
A
Svar X- 34grader.

Motivering: Hade vart ett fantastiskt verktyg att ha inför mitt framtida första husbygge. Det skulle underlätta något enormt. Samt att Essve är fantastiskt bra grejer! :) En verktygsdröm skulle gå i uppfyllelse! :D
 
Svar : X

Börjar bygga hus inom en snar framtid så denna passat mig ypperligt då det blir några spikar att slå in! Har bara hört positivt från essve och har funderat många gånger på en spikpistol.
 
34 grader.

Min mexifasad är felbygd och måste därför rivas till stora delar pga risk för fuktskador, inge kul jobb direkt. Sockeln omöjliggör att återuppbygga den, så träfasad är det som står på listan. Med tre barn mellan noll och tre år går inget husarbete helt smidigt, men med en spikpistol utan slang hade jag iaf sparat arbetet med att freda mig mot åtminstone två fasadklättrande slanghängande vildar :). Så snälla ge mig lite vind i seglen.
 
Svar = X , 34 grader

Kombinationen hus från 1890-talet som ska få nytt tak, ny fasad, nya ytskikt invändigt samt en tillbyggnad och 2 barn samt en till bulle i ugnen är väl inte idealisk.
Den där spikpikkan verkar dock väldigt idealisk och skulle underlätta mitt och min familjs vardag en himla massa!
 
Svar: X 34 grader

Spika i skogen utan el, vad väljer jag då om inte en gasdriven picka från Essve!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.