2.
I sommar får vi nycklarna till vårt nya hem
Ett gammalt dödsbo som inte har renoverats sedan 1975
Med väggpaneler i furu och genomgående laminatmatta
Att det är vårt framtida drömhem, det kan vi knappt fatta

Allt ska bytas ut, i största mån på egen hand
Ja, det är definitivt det största projektet vi någonsin ska ro iland
Men bara tanken fyller oss med energi och lycka
(lite knasigt, jag vet, det kan man verkligen tycka)

Då vore det oslagbart med väggfärg med kvalitet
Som står för miljötänk, estetik och hållbarhet
En sammanhängande färgpalett för både vardag och kalas
Och som kan anpassas och uppdateras för varje livsfas

Svar 2

Jag och min sambo har nyligen blivit med hus. Ny färger till vägarna skulle därför göra oss väldigt glada.

Svaret på frågan:
2. Vatten, pigment, mineraliskt fyllnadsmedel, vegetabilisk olja och kaseinlim

Motivering:
Pappa ska/håller på att totalrenovera huset och jag behöver verkligen måla om i rummet då färgen som är på väggarna är slarvigt målad så det ser förjävligt ut (de målades innan vi flyttade dit o bott där nu i ca4år) då pappa prioriterar att lägga pengar på storarummet och köket får jag hela tiden höra "vi fixar det nästa månad". Jag försöker även få honom att förstå att miljövänligare produkter är bättre eller iallafall lika bra som de billigare alternativen och detta är en chans att få honom att förstå det så hade varit kul att vinna o äntligen få de gjort +att han behöver färg till sitt sovrum med :)

Svar 2!
När vi flyttade in i huset blev allt grått och vitt, det är inte kul i längden kan jag säga! Jag vill ha mer känslor och färg i livet! Barnen tycker väggarna i sina rum är urtrista.. Nu hoppas vi att vi kan påbörja ommålning så det är klart tills dotterns 6års dag!!

Svar: 2 vatten, pigment, mineraliskt fyllnadsmedel, vegetabilisk olja och kaseinlim

för att ha råd att fixa ett hus från 1850-talet på 260 kvadrat behövs alla bidrag jag kan få. Tar rum för rum men denna vinst skulle onekligen påskynda arbetet.

Svar: 2. Vatten, pigment, mineraliskt fyllnadsmedel, vegetabilisk olja och kaseinlim

Vårt hus skulle behöva piggas upp både ute och inne med ny färg här och var och ekologiskt känns helt rätt. Så det här vore en kanonvinst =).

Elina Blom Westergren skrev:
Vinn miljövänlig proffsfärg till vårens renoveringsprojekt!

[bild]

Totalt värde cirka: 4 000 kronor

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 25 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.
-----------------------------------------------

Vi tackar Färgbygge för att de sponsrar den här tävlingen.

Är tävlingen avslutad i fredags? Vinnare? 😊

Hej allesammans och ledsen för lite sent svar. Det kom en ledighet emellan. Men en vinnare har blivit utsedd! Och det är ingen mindre än vår medlem Lär mig gärna, som ska slippa kämpa med tapeter på övervåningen också. Stort grattis önskar både redaktionen och Färgbygge!

Motivering: Efter att ha brottats med slipning av 4 lager tapet och efterföljande tapetsering av hela nedervåningen är det nu dags för övervåningen, tack o lov ser det ut att kunna målas i varje rum, det skulle vara guld värt att vinna denna färgen. Renoveringen hittills har tagit över 2 år och det är minst sagt slitsamt att vara förpassad till de rum ännu inte ser ut som en krigszon. Att måla resterande rum skull göra huset beboeligt på nolltid.

• Gilla
Lär mig gärna
  • Laddar…
Nu har färgen dykt upp och allting verkar hittills tip top, vi får hoppas att det är lika glada toner efter jag har målat ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.