Vinn kreativ teknisk byggsats till barnen

Littlebits Gizmos & Gadgets Kit 2nd Edition med elektroniska byggdelar och förpackning.

Smarta hem-produkter är populära bland er Byggahus.se-läsare. Man kan tänka sig att även era barn inspireras av ert teknikintresse, och därför tänkte vi denna veckan, tillsammans med M.nu, tävla ut ett pris som de nog skulle bli väldigt glada om de vann: Littlebits Gizmos & Gadgets Kit 2nd Edition - ett paket som låter testa unga sinnens kreativitet. Genom tekniken ges de möjlighet att bygga uppfinningar som de sedan kan styra med sin smartphone.

Har du inga barn? Även vuxna får såklart vinna kitet, men det rekommenderas från 8 års ålder.

2 vinnare!

Totalt värde cirka: 5 600 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför du skulle ha nytta av Littlebits Gizmos & Gadgets.

Fråga: Det finns fler kit för unga, bland annat Space Kit som utvecklats tillsammans med NASA. Från vilken åldern rekommenderas det?


1. 6 år
X. 8 år
2. 14 år

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 10 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från M nu. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar M nu för att de sponsrar den här tävlingen.
 
2: 14 år.

Motivering: Min dotter går på Tekniklinjen med speldesigninriktning på gymnasiet. Med ett sånt här kit kan hon utveckla helt andra grejer än hon kan med bara datorn.
 
2: 14år

Vilken rolig produkt! Har tittat mycket på sådana här grejer då åtminstone ena barnet börjar närma sig en åler då man kan tänka sig att det går att introducera lite enklare prigrammering - ett sånt här kit skulle nog få både pappa och dotter att bli mer motiverade!
 
Redigerat:
2: 14 år

Syrrans grabb gillar att vara med och greja och hjälpa till. Hade varit perfekt att kunna bygga roliga saker ihop och båda lära oss mer hur vissa saker fungerar. Även få ge han något tillbaka för allt han har hjälp mig med. Försöker hjälpa honom med att få en bra start i livet och lära sig så mycket som möjligt. Bättre det än att bara driva omkring.
 
T
2: 14 år

Jag må va 32 men är som en 8-åring mentalt vad gäller experimentlystan och jag älskar teknik och mekanik, men detta kit skulle jag gärna ge till mina brorsbarn i ett försök att få dem mer intresserade av teknik än fotboll :)
 
2. 14 år

Jag höll på mycket med liknade experiment och bygglådor när jag var liten.
Skulle därför vara kul att försöka överföra detta intresset till min son på 10 år.
Detta är ju även något vi kan göra tillsammans vilket är extra roligt :)
 
Åsa Lund
Svar 2 -14 år
Som ingenjörer gillar jag och min man det mesta som har med teknik att göra
Detta kit hade varit spännande för att kunna experimentera tillsammans med våra barn. Barnen är i perfekt ålder att döma av texten i reklamen. Tur för oss vuxna som nog är de som är mest leksugna 😉
 
Svar: 2- 14år

Våra killar är förvisso bara 2 år men med hjälp av pappa kan de säkert bygga något häftigt.
Eller de kan ju titta på när pappa bygger något häftigt.
 
Svar 2: 14 år.

En av de bästa gåvorna man kan få men inte ge, är nyfikenhet och upptäckarglädje. Kitet har bra förutsättningar att fungera som katalysator i det sammanhanget och skulle passa mina två 14-åringar perfekt av just det skälet.
 
Svar. 2. 14 år

Hade varit perfekt för mina 2 nyfikna och uppfinningsrkika ungar som alltid ska vara med när det fixas här hemma eller meckas med bilen.
 
D09
Svar 2. ( 14 år )

Motivering

Har lagt den mesta av byggtiden på hyllan framöver och lägger den istället på kvalité med min son. Resonerar så att även om det ser blåser oroliga vindar i omvärlden så ska grabbens uppväxt präglas av oskyldigt blå så länge det går.

Vi skulle uppskatta denna vinst stort 😄👍
 
Svar: 2

Med särbegåvade tvillingar i huset har vi en ständig utmaning att hitta utvecklande och utmanande uppgifter så ett sånt här kit skulle sysselsätta dem länge. Det är precis vad de älskar att pyssla med!
 
Svar: 2

Åhh den där skulle mina döttrar bara älska :D
Frågan är bara om pappa skulle behålla den för sig själv ;) haha
 
tommib
Svar: 2 (14 år)

Både dottern (5) och sonen (3) älskar att vara med och bygga med pappa. Dottern kan nu skilja på spårmejsel och kryss (jag jobbar på skillnaden mellan Philips och Pozidriv). De skulle älska även detta och jag slipper oroa mig för att de tappar något tungt/vasst på tårna.
 
Svar: 2. Den rekomenderas från 14 år
Jag har en experimenttokig och nyfiken 8 åring hemma som vill upptäcka och utforska allt. Han skulle bli superglad att vinna ett sådant kit. (Även hans mamma skulle bli det 😀👍🏼) Nu håller vi alla tummarna!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.