Svar 14 år

Jag skulle gärna vilja pyssla ihop med sonen. Han är 11 år och intresserad av teknik. Han har tröttnat på lego så det här vore en perfekt present så vi kan fortsätta bygga tillsammans igen.
 
Svar: 2. 14år

Detta får mig att tänka på "Den lilla elektrikern" som jag själv hade som barn!
Jag kommer ihåg hur roligt det var när man lyckades bygga något som fungerade.
Det vill jag att mina egna barn också ska få uppleva, fast i en modern tappning!
 
Svar: 2 (14år)

Sedan jag själv började med ett projekt jag ramlade in på hemautomation och Mysensors/Arduino här inne på Byggahus.se forumet har våra två (pojk på 8 och tjej på 11) hängt över axeln och viljat hjälpa till med mina "uppfinningar".

Tråkigt nog så är en lödpenna och Arduino programmering lite för krångliga att använda för dessa två än så länge.
så vad de kunnat hjälpa till med hitils är i stort sett hålla i en kabel eller hitta på uppfinnings Idéer.

Om dessa två små skulle få chansen att bygga egna uppfinningar just nu när de är intresserade så kan det tändas ett rejält intresse om vi har tur!
 
2. 14 år

Wow! Ett sånt kit skulle säkert stimulera min gudson till att vara lite mer kreativ än att klicka fram youtube och kröka nacken 90° framåt.
 
Svar: 14 år
Ett perfekt sätt att dela mitt teknikintresse med mina barn!!
 
Svar: 2 (14år)
Motivering: En kul aktivitet för hel familjen. Båda barnen är i rätt ålder ock deras ingenjörsföräldrar är även de lite sugna 😀
 
Svar: 2
Jag har en dotter som just fyllt 8. En av favoritjulklapparna var "potatoe battery" och hon tycks gilla allt inom teknik och olika experiment. Själv har jag pysslat en del med hemautomatisering och det vore ju verkligen roligt om hon kunde vidareutveckla sitt intresse ihop med mig (självklart är jag lika sugen på sånt som hon är) :cool:
 
Rätt svar är: 2 (14 år)

Själv är jag kvinna, 60 år och tekniknörd. Nu vill jag föra intresset vidare till mina barnbarn, de äldsta i 8-10 års åldern. Tänk vilken kunskap tekniken är att bära med sig genom livet...en lätt börda enligt mig! Vad vore bättre att starta med än Littlebits Gizmos & Gadgets Kit!
 
Svaret är 14+
Äntligen en lockeslse av rätt kaliber för att slita 8-åringen från sin gam-nackade position framför Ipaden!
Minns hur jag själv kombinerade meccano + lego med en batteridriven roterande axel på 80-talet:) Jag jublar över att här ju finns allt i ett och det kliar i fingrarna att få sitta med barnen och kombinera det lilla pilliga byggandet med det nutida digitala.
 
Svar 2: 14 år

En perfekt pappa-dotter aktivitet, som vi kan pyssla med tillsammans när vädret är grått och trist.
 
Svar 2. Rek. från 14 år.
Min flicka på 7 år älskar teknik. Hon har fler verktyg än far sin och ska bli bygga häftiga städer när hon blir stor. Hon skulle älska detta paket.
 
Svar 2

Barnen är vuxna men det här kittet skulle vara perfekt för att få barnbarnen att släppa iPad:en och göra något kreativt "hands on" istället. :)
 
Svar: 2 (14 år)

Mina två döttrar Ella och Andrea (8 och 6 år) tycker mycket om att pyssla. Att få introducera dem för ett sådant här teknikfyllt paket skulle säkert väcka många frågor och få dem intresserade av att utforska vilka spännade saker som kan uppfinnas! En bra start på ett utvecklande och intressant liv ! /mvh /Tomas
 
Svar: 2, 14 år

Sonen är mycket uppfinningsrik, och pratar dagligen om olika robotar som han planerar att bygga. Så fort han stöter på ett problem så får han idéer om att bygga någon maskin som löser det.

Allt ska ju vara appstyrt idag, oavsett om det behövs eller ej, men jag är säker på att han skulle kunna hitta på något som faktiskt är riktigt användbart!

Om vi skulle vinna ett sånt här kit så skulle dessutom fler av hans leksaker överleva, då vi rätt ofta "blir tvungna" att plocka isär dem för att få tag på delar som vi kan använda till nya konstruktioner.

Hela familjen skulle tycka att det vore toppenkul att få skapa med Littlebits Gizmos & Gadgets Kit!
 
Rätt svar är 2. Jag skulle ge vinsten till mitt 9-åriga barnbarn, som älskar att bygga och konstruera. Det skulle vara en underbar avkoppling för honom att få sitta i enrum hemma hos oss med detta och för en stund slippa sin kära treåriga lillasyster, som gärna lägger näsan i blöt i allt han gör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.