Den vattnar var tredje timme!
Vi odlar i växthus och trädgård i Småland. I växthuset har vi löst bevattning under sommaren men utomhusodlingarna lever en tynande tillvaro under sommaren när vi vistas vid havet långa perioder. Vi bor i ett riktigt frosthål och med torka under sommaren blir det inte bättre resultat. Jag tror att detta bevattningssystem skulle få oss att äntligen få lite bättre fart i grönsakslandet så vi kan skörda något innan frosten slår till !!!!
 
Svar: Var 3:e timme

Motivering:
Vi har precis köpt 20 kvm kanalplast och ska bygga ett eget litet växthus av spillvirke på baksidan av gäststugan. Regnvattnet samlar vi upp i vattentunnor redan så det skulle bli perfekt med GreenLine's bevattningssystem för att automatiskt sköta bevattningen av alla tomatplantor vi just nu driver upp för att plantera ut om några veckor.
 
Hejsan

Den vattnar efter väderförhållanden och behov (om jag förstått det rätt).
Det skulle ju vara perfekt att ha härhemma när man åker bort på sommaren att kunna ha denna möjlighet till bevattning. Det kanske räddar fler av mina plantor och även underlättar för min granne (som får hjälpa till att vattna vid behov när vi är borta)! Skulle vara helt fantstiskt!
 
Det vattnar var tredje timme

Jag jobbar hela sommaren på en skärgårdsbåt. Det innebär varannan vecka borta. Med en man som är en absolut trädgårdsanalfabet blir det inte mycket som överlever. I år har jag dessutom räddat ett växthus från att skrotas och det kommer behöva bevattningshjälp med stor regelbundenhet! Ett bevattningsystem står högt upp på önskelistan!
 
Svar: var 3:e timme

Regnvatten tunna och GreenLine EcoAqua system skulle rädda sommaren!

Vilken skillnad kunna ge kontinuerligt vatten i sommar och slippa det dåliga vattentrycket på kolonni lotten på kvällskanten när alla kolonister delar samma dragna vattenslang mellan kranarna
 
Svar: var 3:e timme.

motivering med hjälp av Tomas Ledin inspiration:

”Inte ett moln så långt ögat kan nå inte en droppe regn på flera dar med en kanna i min hand å i sandaler av plast går jag i solen och tänker på tomater. Ljusblåa dagar seglar förbi sommaren är kort de mesta torkar bort… nanananaaa”

Ett automatiskt droppbevattningssystem från GreenLine skulle förgylla min sommar och göra det möjligt att byta ut den där kannan mot en glass i min hand och sluta att tänka på tomaterna och min fru istället :cool:
 
Svar: Var 3:e timme

Motivering:
Har byggt ett växthus där grönsakerna kommer behöva kärlek i form av vatten i sommar, hade varit perfekt med denna lösning

Träräkter fyllda med jord vid röd verkstadsbyggnad, trolig förberedelse för bevattningssystem i växthus.

Plantor av grönsaker som växer i uppmärkta krukor i en plastlåda.
 
Efter säsong och förhållanden, lite och ofta, var tredje timme.

Det vore underbart att inte som vanligt behöva belasta vänner och grannar när jag i sommar åker upp till min mamma i andra änden av landet
 
Svar: Var tredje timme.

Vi är tyvärr hopplösa på att ta hand om våra växter och vattnar vi dem inte för lite så övervattnar vi så växterna mår dåligt eller blir angripna av svamp eller skadedjur.
Det är enormt tråkigt för vi har väldigt fina ambitioner och drömmar om frodiga odlingar men lyckas tyvärr inte nå våra drömmar.
En sån här produkt är som gjord för oss så snälla, snälla hjälp oss att äntligen få en härligt grön och frodig sommar!
 
Svaret är var 3:e timme.
Motivering: Mina rabatter skulle nog se det som en välgärning om de fick vatten lite mer regelbundet.
 
Svar: var 3e timme.

Jag och min sambo är lata och bekväma och erkänner det. Med nyproduktion har det stundvis blivit lite mer jobb än nöje och därför skulle vi gladeligen ha bevattningen servad :)
 
Svar: Var 3:e timme

4:e sommaren i huset, vår ”trädgård” va bara åkermark.
2:a sommaren med riktig trädgård, förra året så droppbevattnade jag naturligt (en del blod, svett och tårar) men i år blir det nog sämre med det då vi nästan är klara. Så ett automatiskt system hade varit guld värt!
 
Svar: var tredje timme

Kombinationen ny, stor och o-odlad trädgård, låg erfarenhet av trädgårdsarbete plus en släng storhetsvansinne med visioner av självförsörjning gör detta bevattningssystem till en våt dröm!
 
Svar: var tredje timme

Bevattningssystemet hade framför allt sparat oss tid och gett oss möjligheten att ta hand om våra växter på bästa sätt. Sedan är det bara en bonus att det hade sparat på el och vatten!
 
Var tredje timme!
Eftersom jag har för vana att övervattna mina tomater, sallad, rädisor, morötter osv, så välkomnar jag en mer balanserad vattendos.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.