1. Ugn
2. Indiskt bröd borde gå att laga mot väggarna!
 
1. Kamado betyder ugn.
2. Eftersom jag är en pizza-fantast speciellt napolitanskt stuk så skulle jag grädda pizzor. Då kamado betyder ugn och man kan få upp en keramisk grill i bra höga temperaturer vore det superkul att grädda ett gäng margheritas och bjuda på.
 
1. Ugn
2. Förrätt: Pizza toppat med rökt älghjärta (allt tillrett och rökt i Kamadon)
Varmrätt: Lättgravad lax grillat i Kamadon med en potatissallad
Efterrätt: Grillad 80-tals klassiker i folie. Gino
 
1. Kamado betyder ugn.
2. Min absoluta favorit är tjocka revben som man kör i sous vide, och sedan grillar, gärna med lite chunks av lämplig träsort för att få en ännu mer spännande smak.
 
1. Ugn
2. För maken känns en "man-cave" mörk och trist,
han står hellre på terrassen och grillar med twist.
Vi vill överraska med smakrika favoriter ur vårt skafferi,
skapa en fräsch grillmåltid med hetta i.
Grilla kryddiga kycklingspett ett helt gäng,
och servera hemslagen bea för extra pluspoäng.
Mixa sallad på ett vackert fat,
dekorera med mozzarella och körsbärstomat.
Avslutar med att flambera nektariner,
skopar på vaniljglass och njuter av gästernas tacksamma miner.
På en keramisk grill kan vi öva grillkonster i härligt solgass,
och bjuda gäster på en middag av förstaklass.
En ny grill har länge florerat i vår fantasi,
och inga blir gladare än vi.
I sommar hoppas vi få ta matlagningen till en ny nivå,
för Kamado Sumo kan man verkligen lita på!
 
1. Kamado betyder Ugn på svenska
2. Jag tänker göra en långgrillad fläsksida med koreansk touch! Serveras med Buns och kimchi!
 
P
1. Ugn
2. Tänk att få tillaga de brända korvarna och hamburgarna till barnen med stil och klass i en så fin grill 🙏😂
 
1. Ugn.
2. Jag hade passat på att grilla/röka mer köttdetaljer. Har en bit oxbringa i frysen som skulle behöva low-and-slow. Det är svårt med den befintliga, lite väl rostiga kolgrillen.
 
1. Order kamado betyder ugn.

2. Jag skulle försöka mig på en klassisk American bbq och röka en brisket. Med kamadons fördel att hålla värmen länge och stabilt så tror jag även jag kan lyckas med en lång röktid.
 
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Vill du ta din grillning till nästa nivå? Nu har du chansen att vinna en Kamado Sumo JR – den ultimata keramikgrillen som tar din matlagning till nya höjder!

Kamado Sumo JR är inte bara en vanlig grill - dess keramikdesign gör det möjligt att bevara och förstärka smakerna på dina favoriträtter. Kamadon är otroligt mångsidig och kan användas till grillning, stekning, rökning och pizzabakning.

Värde 4495 kr

Var med och tävla för chansen att ta hem denna supergrill och ge din matlagning en rejäl uppgradering!

För att tävla gör du såhär:

1. Besvara frågan:
Vad betyder det japanska ordet 'kamado'? Läs mer om kamadogrillningens tradition och hitta svaret här.
2. Berätta om din bästa paradrätt som du kommer tillaga på denna grill

Vinnaren utses på måndag 6/5.

--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Kamado Sumo för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
1 ugn

2 självklart skulle jag åka till slaktaren och köpa en riktigt rejäl bringa/ brisket. En styckningsdel som kräver riktigt lång tillagningstid för att bli riktigt mör och god!
 
1a. Det betyder ugn det.
1b. Finns ej
2. Jag kommer inte laga någonting, den är jättefin som den är.
 
1. Det betyder ugn.

2. Shakshuka, en arabisk kryddig gryta som tar vilken sommarkväll som helst till nya höjder. Basen görs av tomater och chili från växthuset, färska ankägg toppar rätten. Medan den står och gottar till sig i värmen grillar jag på lite snabbt bröd med olivolja och vitlök på spett. Serveras med hembryggt hibiskusvin. Habibi, välkommen på fest!
 
1: Det betyder ugn.
2: Kommer att grilla en favorit som är hängmörad t-bone. Först kryddad med salt och nymalen svartpeppar för att lite senare addera vitlök, timjan och rosmarin.
Serveras med ett gott kryddsmör och lite andra tillbehör.
 
1. ugn.
2- Aldrig ägt en kolgrill/ugn. Bara kört gasol. Visa mig att jag kört på fel alla dessa år och att kol är bäst.
 
1. Ugn

2. Jag hade nog testat att röka. Jag har idag tyvärr ingen möjlighet att röka förutom i min gasolgrill. Men jag hade velat göra revben och testa snake metoden som många säger ska fungera väldigt bra i kamadon!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.