1. Blåsa bort snö och grus.
Jag tänker iof. mest på sågspån från maskiner och material när jag bygger 😃

2. Pengarna går åt fort när man bygger hus själv. Hade varit toppen med ett bidrag till maskinparken så jag kan blåsa av sågspån från material och maskiner samt blåsa bort löv och annat bös utomhus
 
1. Blåsa bort grus och även till att rensa hängrännor.
2. Skönt att kunna hålla rent på infart och altan utan att behöva störa grannar allt för mycket.
Härligt när man klippt gräset att blåsa rent plattorna så att man slipper få in gräset i huset.
Även att den tar liten plats och därför kan tas med i bilen när man skall iväg och hjälpa vänner med lite trädgårdsskötsel.

Fredrik
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Hösten är här och snart kommer trädgården att fyllas med löv som ska förflyttas. Passande nog tävlar vi ut lövblåsen Husqvarna 120iB, komplett med batteri och laddare denna vecka.

[bild]

Husqvarna 120iB är en lätt batteridriven lövblåsare som är enkel att använda, för små och medelstora trädgårdar. Bekväm, enkel att starta, snabb acceleration, låg vikt och tre lägen för flexibel användning.

Värde: Ca 3000 kr

Så här tävlar du:
  1. Besvara frågan: Vad kan du mer använda en lövblås till förutom att blåsa löv? Nämn två andra användningsområden. Svaret hittar du här: [länk]
  2. Motivera varför just du ska vinna.
  3. Posta dina svar i den här tråden.
Vinnaren utses nästa fredag 20/9. Lycka till!

--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Maskinklippet för att de sponsrar den här tävlingen.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
1. Blås bort fjun snö från entren och grus från gräsmattan.

2. vill vinna en lövblås då det skulle vara perfekt att få lite extra hjälp när man utför sysslorna. Tids effektivt och energibesparande. 🙏
 
1. Blåsa bort snön från altanen eller rensa hängrännorna.

2. Hade varit grymt att ha denna blås nu när jag renoverar! De funkar ypperligt bra för att blåsa rent verktyg och kläder efter en dammig dag.
 
1. Blås bort den första snön på altanen eller rensa hängrännorna!
2. Vi bor i ett villaområde i Västra Götaland där grannen väster om oss har en hel skog med lövträd precis ståendes på sin sida om tomtgränsen vilket innebär att vi inte kan göra något åt grundorsaken till alla löv som fälls under hösten. Dessa har också av naturliga orsaker en fablesse för att blåsa in på vår tomt med den allt för nomala västanvinden. Därför måste vi år efter år kraftansamla för att kratta ihop alla. Tänk vilken lyx att få hjälp med detta!!
 
Blåser bort den första nysnön, och gruset på våren.

De tidigare ägarna tyckte det var estetiskt vackert med grönskande vinrankor och eldröda buskar på en bädd av mellanstora, vita stenar. Jag gissar att trädgårdsdesignern inte var den som fick svära sig fördärvad över alla stenar som följde med när man försökte kratta bort löven på hösten. En lövblås vore drömmen för att kunna återställa den delen av trädgården till sin forna glans
 
1: Blåsa bort nysnö, sandningsgrus och löv
2: Uppgradera min 20 år gamla bensindrivna lövblås och ta steget in i 2020 talet med en modern modell där batteriet passar min Husqvarnaserie bestående av trimmer och kedjesåg, alla med samma batteri
 
1. Blåsa bort snö på vintern och grus på våren.
2. Vi har en gammal bensindriven lövblås men den kan bara jag starta. Med en batteri kan min fru använda den (också).
 
1. Få bort snö och slask på altanen. Blåsa bort grus på våren.

2. När löven 🍁 faller är jobbet på gång, med Husqvarna 120iB går det lätt som en sång 🎵.
Låg vikt, full effekt, inget jobb är för stort,
min trädgård blir fin, allt går riktigt fort.

Jag vill vinna för att slippa besvär,
med denna lövblås, hösten lätt att hantera är.
 
1. Städa i garaget på sommaren & blås bort grus på våren.

2. Imponera på mina grannar. 😎
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Hösten är här och snart kommer trädgården att fyllas med löv som ska förflyttas. Passande nog tävlar vi ut lövblåsen Husqvarna 120iB, komplett med batteri och laddare denna vecka.

[bild]

Husqvarna 120iB är en lätt batteridriven lövblåsare som är enkel att använda, för små och medelstora trädgårdar. Bekväm, enkel att starta, snabb acceleration, låg vikt och tre lägen för flexibel användning.

Värde: Ca 3000 kr

Så här tävlar du:
  1. Besvara frågan: Vad kan du mer använda en lövblås till förutom att blåsa löv? Nämn två andra användningsområden. Svaret hittar du här: [länk]
  2. Motivera varför just du ska vinna.
  3. Posta dina svar i den här tråden.
Vinnaren utses nästa fredag 20/9. Lycka till!

--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Maskinklippet för att de sponsrar den här tävlingen.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
1. Blåsa rent i förrådet och blåsa bort barr från bilen där luftintaget är fullt av barr.
2. Fler användningsområden kommer nu under hösten då jag nu köpt mitt första hus, tillträde 1 oktober 😊
 
Går alldeles utmärkt att blåsa snö med på vintern, eller grus på sommaren.
Då kan jag ju få frugan att blåsa bort snö från yttertrappan själv eller när barnbarn
varit på besök, Då behöver terassen en riktig genomblåsning från gräs och löv som
dom dragit upp.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Hösten är här och snart kommer trädgården att fyllas med löv som ska förflyttas. Passande nog tävlar vi ut lövblåsen Husqvarna 120iB, komplett med batteri och laddare denna vecka.

[bild]

Husqvarna 120iB är en lätt batteridriven lövblåsare som är enkel att använda, för små och medelstora trädgårdar. Bekväm, enkel att starta, snabb acceleration, låg vikt och tre lägen för flexibel användning.

Värde: Ca 3000 kr

Så här tävlar du:
  1. Besvara frågan: Vad kan du mer använda en lövblås till förutom att blåsa löv? Nämn två andra användningsområden. Svaret hittar du här: [länk]
  2. Motivera varför just du ska vinna.
  3. Posta dina svar i den här tråden.
Vinnaren utses nästa fredag 20/9. Lycka till!

--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Maskinklippet för att de sponsrar den här tävlingen.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
En lövblås kan användas till en rad olika saker utöver att blåsa löv, till exempel:

1.Torka ytor: Snabbt torka av våta ytor som bilar, trädgårdsmöbler, eller garagegolv efter rengöring eller regn.
2.Rensa damm och smuts: Blåsa bort damm och skräp från verktyg, arbetsytor, eller svåråtkomliga hörn.

Jag skulle verkligen uppskatta att vinna lövblåsen Husqvarna 120iB, eftersom vår trädgård varje höst förvandlas till ett hav av löv som kräver mycket tid och energi att städa upp. Att få hjälp av en effektiv och batteridriven lövblås skulle inte bara underlätta jobbet, utan även göra det mer miljövänligt jämfört med en bensindriven variant. Dessutom kan den användas till att rensa regnrännor och hålla gården i toppskick även under andra säsonger. Att vinna skulle göra höstarbetet både roligare och smidigare!
 
1. Blåsa bort första snön, blåsa bort gruset efter vintern, rensa hängrännorna.

2. Att få bort alla löv på hösten med hjälp av lövblåsen vore en ära och att slippa alla löv bära. Att slippa med räfsan krafsa och få tid att slappa. När rännor skina rena och vi i solen vila.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Hösten är här och snart kommer trädgården att fyllas med löv som ska förflyttas. Passande nog tävlar vi ut lövblåsen Husqvarna 120iB, komplett med batteri och laddare denna vecka.

[bild]

Husqvarna 120iB är en lätt batteridriven lövblåsare som är enkel att använda, för små och medelstora trädgårdar. Bekväm, enkel att starta, snabb acceleration, låg vikt och tre lägen för flexibel användning.

Värde: Ca 3000 kr

Så här tävlar du:
  1. Besvara frågan: Vad kan du mer använda en lövblås till förutom att blåsa löv? Nämn två andra användningsområden. Svaret hittar du här: [länk]
  2. Motivera varför just du ska vinna.
  3. Posta dina svar i den här tråden.
Vinnaren utses nästa fredag 20/9. Lycka till!

--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Maskinklippet för att de sponsrar den här tävlingen.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
1 Blås bort den första snön på altanen, grusen på våren, rensa hängrännorna eller städa garaget med hjälp av sugfunktionen som vissa lövblåsar är utrustade med.

2 Då sambon inte orkar hantera hemmets Stihl BR700 Magnum från Maskinklippet så vore denna ypperlig till hjälp att hålla altanen och gångarna fina nu under höst och första snön.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.