Svar: 7 varumärken

Mitt motivering till att vinna lövblåsen är en bild på ett av mina träd på baksidan som snart kommer tappa löven.
 
  • Träd med början på lövfällning upplyst i mörkret, i en trädgård på kvällen.
Svar 5 varumärken av Lövblåsar ( 6 st om man räknar med kombinerade lövblås / lövsug)

Denna passar perfekt för mig då jag behöver få tag på en fullvärdig ersättare till min gamla lösning, som har sett sina bästa dar...
Och med både Lönn, Björk, bok, ek, och ask i trädgården så blir det ju en hel del löv...
En traditionell lövräfsa på en gräsmatta använd för trädgårdsarbete särskilt i höst för lövsamling.
 
Det är 7 varumärken

Kommunen har slutavverkat en hel del skog intill oss och sly börjar ta fart, jag bävar inför anstormningen av löv och behöver en riktigt bra blås.
 
Svar: Det finns sju varumärken!

Jag har massor med lövträd som hänger över min uppfart. Jag är oändligt trött på min nuvarande blås som fungerar riktigt dåligt och dessutom kräver elsladd. Har länge velat köpa en ny men blev varslad för ett tag sedan och håller nu på och bygger upp min egna firma, oavlönat, och det kräver det lilla kapital som finns just nu.
 
Svar: 7st

Med stor trädgård har det länge gnagt mig att jag inte äger någon lövblås. Jag kör Stihl på i stort sett alla mina trädgårdsmaskiner och detta hade varit ett välkomnat tillskott till min lilla stihl familj.
 
Svar 7 st
Som så många andra har även jag en stor trädgård med många träd. 3 jättekastanjer pryder uppfarten och dess löv lägger sig som en våt filt över gräsmattor, uppfarter, gångar m m. Jag är tyvärr ensam om att krafsa ihop detta. (Brukar bli ca 40 fulla IKEA-kassar) Lite hjälp med att fösa ihop det hela vore underbart.
 
Svar: Maskinklippet har 8 stycken olika märken på lövblåsar.

Har funderat i flera år på att köpa en men inte kommit till skott ännu. Så denna lövblås skulle kommer väl tillhands på vår tomt för att blåsa ihop alla löv på hösten men även blåsa bort allt gräs och grus från plattläggningen sommmartid.
 
Svaret är 7

Det skulle underlätta med lövblås istället att behöva sopa verandan (ca 120kvm)hela tiden, tillomed kanske kanske skulle få hjälp av barnen med detta. YEEEAY!!!
 
Morsning, det är sju märken representerade.

"En sanslöst bekväm kille från Sunne,
önskade innerligt han kunne,
ta reda på löven på hösten,
då plötsligt från det inre kom rösten:
- Tänk om jag ändå en lövblås med Stihl jag vunne!"
 
Svar: 7st märken på lövblåsar, med den STORA maskinen

Vi flyttar snart till skogen och vad det nu för med sig.
Jag ser många nyttor med en lövblås.
Bl a att samla ihop löven så igelkottar och andra smådjur har någonstans att bo under vintern. Men före det tänkte jag låta barnen få springa och leka i lövhögarna, det kommer ju gå fort att blåsa ihop det igen.
Förena nytta med nöje helt enkelt!
 
Redigerat:
Svar: De har 6st märken med lövblåsar (enbart lövblåsar samt kombinerade lövblåsar/lövsugare). I hela kategorin lövblåsar och lövsugar finns ytterligare ett märke.

Det skulle vara trevligt med en rejäl maskin när man sköter en tomt på närmare en hektar.
Min motivering att jag skulle vinna är att jag har ett förslag till förändring av tävlingarna. Mitt förslag är att låta alla inlägg vara dolda i tråden så länge tävlingen är öppen, endast det egna inlägget skall vara synligt. När tävlingen stängs så görs alla inlägg synliga.
 
Det finns 7 olka varumärken
46 olika modeller

Stor trädgård med mycket motion och flås
därför behöver vi en bättre blås.
En som kan bäras på ryggen,
då kan jag fajtas med myggen.

Hls lasseilyckeby@gmail.com
 
Då var tävlingen avslutad.

Vi har utsett medlemmen @Zixten till vinnare, som både lyckades svara rätt på frågan och ge oss en fin motivering. Grattis @Zixten, här får du en fullvärdig ersättare till din gamla lösning som kan hjälpa dig ta hand om den enorma mängd löv du verkar ha på tomten!
 
  • Gilla
Zixten
  • Laddar…
Detta måste vara första tävlingen där frågan varit så svår att hälften svarat fel? :)
 
Nu vikarierar jag för Annelie idag som sköter tävlingarna, men hon bestämde sig för att försvåra frågan eftersom det har visat sig att nästan alla kör copy/paste på föregående tävlare. Av den anledningen var ett stort antal svar diskade i förra tävlingen. Så hädanefter får man tänka lite själv på frågan också.
 
  • Gilla
Zixten och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.