Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn en rejäl lövblås för den stora trädgården
[bild]

Den här veckan kan ni vinna en effektiv ryggburen lövblås, Stihl BR 450 C-EF från Maskinklippet.se, som passar den stora trädgården eller parken. Tack vare elstart, som den är ensam om på marknaden, startas maskinen med ett enkelt knapptryck utan att du behöver ta av den från ryggen, vilket ger denna ryggblås en unik komfort. Den har justerbar längd på blåsröret och verktygslös inställning av handtaget.
Perfekt för att både bekvämt och effektivt ta bort gräs- och häckklipp, löv eller annan smuts från stora ytor.

Totalt värde ca 7 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många varumärken på lövblåsar hittar man på Maskinklippet.se?

Svaret hittar du här: [länk] (titta noga den här gången!)

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 20 september.
OBS! Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Maskinklippet.se. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar Maskinklippet.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 6st

Skulle vara perfekt när man har skogen fem meter ifrån husen och man behöver borsta av taken två gånger om året för att bli av med alla tallbarr. Sen när man har gjort det så ska man kratta ihop allt...

Svaret är 6st varumärken för lövblåsar.

Jag vill vinna för att jag älskar maskiner, har ingen lövblås men 11 äppelträd, två körsbärsträd, sex vinbärsbuskar, fem aroniabuskar, björkar, rönn, syrener mfl.

Jag har löven men ingen blås.
Självklart egen kompost för allt så alla löv är viktiga.

Svaret är 6!

Med en egen tomt som förhoppningsvis robotgräsklipparen hackar sönder löven har jag min svärmors villatomt, mitt föräldrarhem och slutligen svärmors sommarstuga med en jäättetomt. Alla börjar bli gamla och hjälp behöver de. Med två småbarn tar det tid.. kratta vs lövblås 0-8!!

Jag skulle bli så glad för en maskinmedhjälpare!

Svar: 7st

Nyinflyttad i första huset som har fullt av björkar runt om. Innebörden av det säger sig självt - många besök av svärmor är att räkna med. Därför behövs lövblåsen.

Svar: 6 st

Motivering: lövkrattning är en gång om året, men jag har intentionen att maximera nyttan under året i ett led att minimera slöseri. Några ideer (3:16 är nog favoriten):

• Gilla
En apelsin och 1 till
  • Laddar…
Jag hittar 6 st olika varumärken på lövblåsar.

Den tidigare ägaren till vårt hus har lagt sten i alla rabatter, vilket är fint. Vi har däremot upptäckt att detta gör det svårt att kratta bort löv som hamnar där. När löven sen förmultnar växer både det ena och det andra bra där, vilket inte är lika fint. Jag tror att lösningen är en lövblås!

[bild]

Den här veckan kan ni vinna en effektiv ryggburen lövblås, Stihl BR 450 C-EF från Maskinklippet.se, som passar den stora trädgården eller parken. Tack vare elstart, som den är ensam om på marknaden, startas maskinen med ett enkelt knapptryck utan att du behöver ta av den från ryggen, vilket ger denna ryggblås en unik komfort. Den har justerbar längd på blåsröret och verktygslös inställning av handtaget.
Perfekt för att både bekvämt och effektivt ta bort gräs- och häckklipp, löv eller annan smuts från stora ytor.

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 20 september.
OBS! Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Maskinklippet.se. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar Maskinklippet.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: Det finns 7st
Motivering: jag lovar att min krattiga attityd kommer bli som bortblåst om maskinklippet.se skulle sponsra mig med denna proffsiga lövblås!

Svar: 6 st lövblåsar

Köpt hus här i feb och men ett antal träd och sambon pratade om en lövblås nu i helgen så skulle de passa bra att vinna en och kunna lägga slantarna någon annanstans =)

Svar: 7

4000 kvm tomt med 6 lindar, 11 björkar, 5 äppelträd och 10 andra träd samt diverse olika buskar. Maken drabbas av krattkramp och skottkärreförlamning varje höst! Jag har leder som inte vill vara med och leka alls, men jag älskar stiliga män iklädda fantastiska maskiner! Dessutom har sambon precis blivit morfar och behöver få mer tid med dotter och barnbarn med chans till skrattkramp istället för krattkramp!

Svar: 7 varumärken

Motivering: Jag känner mig som en kratta och vill inte bli blåst. Men med produkter från maskinklippet.se är det ingen risk att jag halkar på nåt löv i trädgården.

[bild]

Så här tävlar du:

Rätt svar: 7

Lövblåsen är en maskin man gärna vill ha, men som är lite halvt omotiverad. Det finns andra maskiner som är mer "akuta", men ändå trånar man lite efter en bra lösblås. Och med tysk kvalité kan det bara bli bra!

6 st
  • Cub Cadet
  • Gardena
  • Husqvarna
  • MTD
  • Stihl
  • WOLF-Garten
Nu när hösten står för dörren väntar man på att löven ska falla och vad hade inte varit bättre då än denna lövblås för att samla ihop det snabbt och effektivt?

Rätt svar:
7

Motivering:
Med diverse mancolds och krattkramp så får vår "gigantiska" tomt om 3000 kvadrat att känns som 30000 kvadratmeter - med denna fantastiska apparat skulle min kära hustru inte behöva höra på mitt eviga gnäll om att det är jobbigt att kratta upp löven!

Jag skulle även använda denna underbara maskin till att blåsa rent mina bikupor när jag skattar dem! Så mycket snabbare än att borsta bort varje ram för sig.

Svar: 7 st

Motivering: Med en nyinköpt villa och en tämligen smal maskinpark kommer höstens lövkrattning bli en utmanande historia då vi bor precis intill en skog med mängder av lövträd. Efter gårdagens stormande på västkusten fick vi en försmak av vad som komma skall då naturen valde att lägga ett träd ner i trädgården. Med en lövblås av den här kalibern lär det inte bara bli lätt utan förhoppningsvis roligt att göra rent trädgården!

Det hade varit fantastiskt att ge svärföräldrarna en tidig julklapp då deras husqvarna sjunger på sista versen efter många år i trogen tjänst.

Det finns sex olika varumärken som säljer lövblåsar på maskinklippet.se

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.