L livsluft skrev:
Väldigt konstigt att jag får Bygghemmas nyhetsbrev 23 maj men ni har med en tävling där man skriver att om man vill ha chansen att vinna en fin postlåda så ska mansvara på en fråga . Sedan läser jag "vinnaren utses 14 maj". Varför ta med något i nyhetsbrevet som redan är inaktuellt???
Det lär vara felskrivning i trådstarten.
Tråden/tävlingen skapades/startade den 20/5.

Å om du kollar kalendern så ser du att den 14/5 inte var en fredag utan en lördag.
Tävlingarna brukar oftast pågå en vecka.
 
  • Gilla
livsluft
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Det lär vara felskrivning i trådstarten.
Tråden/tävlingen skapades/startade den 20/5.

Å om du kollar kalendern så ser du att den 14/5 inte var en fredag utan en lördag.
Tävlingarna brukar oftast pågå en vecka.
Okej, tack för klargörandet. Snällt av dig!
 
10 års rostskyddsgaranti.
Jag skulle älska att få en sådan postlåda som även större paket går ner i, för vår nuvarande går inga paket ner i då den endast har ett smalt inkast men är låsbar.
Och man måste hämta paket hos ett ombud 1-2 mil bort. Bor på landet.
 
Hej alla,
Ledsen att datumet blev fel i första inlägget. Jag har varit borta några dagar och inte kunnat ändra det förrän nu. Naturligtvis utses vinnaren på fredag den 27 maj i år :cool: och inget annat.
 
  • Gilla
livsluft
  • Laddar…
Flaskpost är så ute. Nu väntar jag på mina kärleksbrev med fina frimärken. Men tror inte postgubben vill dela ut mina kärleksbrev förens jag har en ordentlig brevlåda att få mina efterlängtade brev i. Räkningarna kan han behålla i alla fall.

Svar: 10 år
 
Garantitid är 10 år.
Efter att ha fått 3 postlådor i plast sprängda på kort tid tipsade grannen om en låda i metall. Nuvarande låda ser inte jättepigg ut. Tänk vilken överraskning för sprängarna det skulle bli, och jag skulle ha snyggast brevlåda på hela gatan!
 
  • Skadad plastbrevlåda fästad på ett stolpe med tejp, husnummer 12 synligt, bredvid en utbränd fyrverkeripjäs.
Svar: 10 år
Motivering: Ska byta staket i sommar och skulle gärna komplettera det med detta smycke till brevlåda!
 
Svar: 10 års garanti mot genomrostning! (y)

Vårt nya staket är på plats. Jag och frugan (och faktiskt även kidsen) har slitit hårt och står nu supernöjda med resultatet. Staketet blev fantastiskt och lyser vitt och fräscht. Vi hade som avsikt att flytta postlådan intill garageuppfarten men den backades på när staketet levererades. :seenoevil: Den hade varit med i många år så nu får den frid på soptippen. Berglunds veckobrevlåda MP3500 skulle passa helt perfekt. Det är många stora brev och paket som landar hemma hos oss. Och vi får forfarande fantastiska vykort från farmor i norr. :heart: Vi ska bara lägga stenmjöl och marksten... sen är postlådan varmt välkommen hem till oss! :giggle:
 
  • Nytt vitt staket längs en gräsmatta med hus och röda buskar i bakgrunden.
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Den här veckan kan du vinna den praktiska veckopostlådan MP3500 Från Berglund. MP3500 kan ta emot både post och paket och med den flyttbara innerhyllan får din postlåda en flexibel volym, från 30 till 50 liter. HandStop-funktionen förhindrar objudna att ta ut post via inkastluckan. Postlådan har en stabil konstruktion som gör den tålig för skandinaviska väderförhållanden.
Värde: ca 1 900 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera
varför just du ska vinna postlåda MP3500, i ett inlägg längst ner i den här tråden.
Fråga: Hur lång garanti har postlådan för genomrostning?
Svaret hittar du här: berglund-sweden.se
Vinnaren utses fredagen den 27 maj.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från Berglunds. Vi tackar Berglund för att de sponsrar den här tävlingen.

10år

Det vore så fint mä denna att få skydd från div oinbjudna gäster, såna mä 2 ben o mer
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Den här veckan kan du vinna den praktiska veckopostlådan MP3500 Från Berglund. MP3500 kan ta emot både post och paket och med den flyttbara innerhyllan får din postlåda en flexibel volym, från 30 till 50 liter. HandStop-funktionen förhindrar objudna att ta ut post via inkastluckan. Postlådan har en stabil konstruktion som gör den tålig för skandinaviska väderförhållanden.
Värde: ca 1 900 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera
varför just du ska vinna postlåda MP3500, i ett inlägg längst ner i den här tråden.
Fråga: Hur lång garanti har postlådan för genomrostning?
Svaret hittar du här: berglund-sweden.se
Vinnaren utses fredagen den 27 maj.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från Berglunds. Vi tackar Berglund för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 10 års tid

Vi flyttade till villa i mars förra året och ända sedan vi flyttade in har min fru tjatat om att vår befintliga brevlåda, modell enkel, inte höll måttet. Vatten kommer in när det regnar, den är osäker då vem som helst kan ta posten och på råga på allt är den ful. Jag har ju sagt att jag skall ordna en ny brevlåda till henne men som erfaren prokrastinatör så går jag efter devisen att det löser sig nog när jag får mer tid. Om det någonsin skall bli en ny postlåda så erfar jag att detta är enda chansen för en vunnen låda blir ju tvungen att sättas upp eljest väntar nog skilsmässa runt hörnet!
 
Svar:10år
Motiveringen:
Ha ha… tonårings-dotter och paketen rasar in. Mer eller mindre varje dag trängs dom stackarna i lådan och med ett lock som inte kan stängas får man hålla tummarna för att det inte regnar!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Den här veckan kan du vinna den praktiska veckopostlådan MP3500 Från Berglund. MP3500 kan ta emot både post och paket och med den flyttbara innerhyllan får din postlåda en flexibel volym, från 30 till 50 liter. HandStop-funktionen förhindrar objudna att ta ut post via inkastluckan. Postlådan har en stabil konstruktion som gör den tålig för skandinaviska väderförhållanden.
Värde: ca 1 900 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera
varför just du ska vinna postlåda MP3500, i ett inlägg längst ner i den här tråden.
Fråga: Hur lång garanti har postlådan för genomrostning?
Svaret hittar du här: berglund-sweden.se
Vinnaren utses fredagen den 27 maj.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från Berglunds. Vi tackar Berglund för att de sponsrar den här tävlingen.
svar:10års garanti
Posten är viktigt att förvara
när man ska ut och fara
Torr och fin när hem man kommer
Så man slipper därom ha ånger
 
10 år :strong:

För det första, en av marknadens snyggaste brevlåda, vem vill inte ha den? Vi har dock även ett praktiskt behov av ny brevlåda då dels den dundergamla lådan som följde med huset tar in vatten vid minsta pyttelilla regn, men framför allt då vi börjat handla mer på nätet efter att lillebror kom till världen. Vår låda nu är så liten så att det väldigt ofta istället för paket hamnar en lapp i lådan att paketet inte fick plats och måste hämtas ut hos ombud:lying: Hade varit fantastiskt att få slippa det:love:
 
E
10 års garanti mot genomrost!

En postlåda som jag har gått och sneglat på ett tag. Verkar vara så smidig och faller mig helt i smaken. Den skulle göra sig så bra vid vårat hus. Bara att hålla alla tummarna!
 
Svar på frågan:

Berglund erbjuder 10 långa år av garanti mot genomrostning

Motivering:

En ny präktig låda vore finfint då den konstiga mackapären vi övertog med huset är som att låta hunden hämta in posten. Den biter tag och om brev och tidningssidor vill inte släppa och när du väl lyckats rycka till dig allt så brukar det ändå vara genomblött.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.