F
1. upp till 3 Shelly produkter.

2. Jag har redan flera Shelly och två av dessa hanteras dagligen manuellt för av/påslag via Shelly appen endast baserat på elpriset så en Ohmigo server verkar vara exakt det jag behöver.

Redigerat:
1. Man kan styra upp till 3 Shelly produkter.
2. Jag skulle uppskatta en vinst för det skulle underlätta fördelningen av de energikrävande enheter som vi har i vårt hem. Smarta produkter ökar kunskapen om de resurser vi dagligen använder, och kan hjälpa till att få ner hushållets kostnader.

1. Upp till 3 Shelly produkter.

2. Jag har redan börjat smått med att försöka styra elen smartare men med teknik som det här paketet kommer det underlätta oerhört för hela familjen. Bergvärmepumpen har jag läst på om att använda ett shelly relä för att styra.
Då vi flyttade in i ett gammalt hus för tre år sedan har jag inte hunnit med / kunnat investera i all smart teknik jag vill. Ohmigo tillhör verkligen den delen som gör nytta på ett enkelt sätt.

Min fru kommer lätt att kunna se elpriserna utan att behöva fråga mig om hon kan tvätta.
Vore kanon att styra tvättmaskin och tumlare automatiskt så de blockas om priserna är extremt höga.

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den här veckan tävlar vi ut två stycken Ohmigo Server.

[bild]

Med det här paketet från Ohmigo® kan du se elpriset på en snygg display och ansluta Shelly produkter för att styra elanvändningen hemma. Ohmigio®.server hämtar hem och visar automatiskt elpriset just nu och du kan ställa in hur många dyra timmar som du vill undvika att använda el.

Sedan sköter Ohmigo®.server resten och ser till att exempelvis värmeelementet i förrådet bara är på de billigare timmarna varje dag. Hela familjen kan också enkelt se när diskmaskinen, tvättmaskinen eller torktumlaren körs billigast – enkelt utan att behöva ladda ner en app och så vidare.
Två lyckliga vinnare får varsin Ohmigo®.Server.

Totalt värde: 2 120 kr (1 060 kr inkl. frakt styck)

Så här tävlar du:
  1. Besvara frågan: Hur många Shelly Eluttag typ Plug eller Plug S kan Ohmigo®.server styra? Svaret hittar du här.
  2. Motivera varför just du ska vinna.
  3. Posta ditt svar i den här tråden.

Vinnaren utses fredag den 1 november.

-----------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Ohmigo för att de sponsrar den här tävlingen.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
3 st produkter kan styras samtidigt.

Det finns många olika sätt för mig att kontrollera när saker ska ske utifrån elpris men det svåraste är att få med familjen på tåget. Just nu stänger jag t.ex av varmvattenberedaren om en pristopp kommer och barnen ska duscha. Och säger stopp till att starta diskmaskinen direkt när den är fulladdad. Med en sådan här skulle det verkligen vara mer pedagogiskt för framförallt barnen att se vad saker kostar när.

Eftersom svärmor bor i en stuga så hade detta varit intressant att ha

3 enheter kan den styra.
Vad ska man säga förutom att jag verkligen måste kapa kostnader, framförallt nu inför vintern.

3 st Shellyenheter kan styras.

Perfekt, jag har Shellyenheter och jag går nu tillbaka på timpris igen 1 nov. Så det hade ju varit trevligt om man kunde få vinna och styra några "dumma" prylar. Har hört talas om Ohmigo innan, intressant företag!

J jahallåja skrev:

2. Här har vi konceptet för mig som ofta har högre ambition än fritid att genomföra alla ideer. Med en lite mer polerad utgångspunkt, som kräver lite mindre lödkolv, så kan jag förverkliga flera tankar om att begränsa storförbrukarna under pristopparna, både genom automation och genom att synliggöra kostnaderna för mig själv och resten av familjen!

[bild]

Med det här paketet från Ohmigo® kan du se elpriset på en snygg display och ansluta Shelly produkter för att styra elanvändningen hemma. Ohmigio®.server hämtar hem och visar automatiskt elpriset just nu och du kan ställa in hur många dyra timmar som du vill undvika att använda el.

Sedan sköter Ohmigo®.server resten och ser till att exempelvis värmeelementet i förrådet bara är på de billigare timmarna varje dag. Hela familjen kan också enkelt se när diskmaskinen, tvättmaskinen eller torktumlaren körs billigast – enkelt utan att behöva ladda ner en app och så vidare.

Så här tävlar du:
  1. Besvara frågan: Hur många Shelly Eluttag typ Plug eller Plug S kan Ohmigo®.server styra? Svaret hittar du här.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Ohmigo för att de sponsrar den här tävlingen.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
1. Du kan styra upp till 3 Shelly produkter.
2. Jag har fyra timprisavtal på fyra olika fastigheter samt en stor familj som alla bör öka medvetandegraden om vår gemensamma energiförbrukning. Ohmigo server verkar vara en kanonprodkukt som kan hjälpa oss att på ett bra sätt ha koll på vår förbrukning.

• Tre Shellyenheter kan styras.

• Bor i ett femtio år gammalt hus. Eluppvärmt, liksom ett 50 kvadrat stort garage. Dock så värmer jag villan på 160 kvadrat med en 15 år gammal luftvärmepump som snart sjunger på sista versen. Försöker hitta tider på dygnet för att minimera kostnaderna för uppvärmningen, disk, tvätt och bakning på ett optimalt sätt sådär lite på känn. Garaget, som har vatten indraget får kämpa på med termostater inställda på 10–11 grader under vinterhalvåret.
  • Ett system som detta skulle för oss underlätta hanteringen av strömförbrukare på ett synnerligen lättare och på ett mer effektivt sätt för oss gamlingar.
  • Som en julklapp i förväg alltså, att värma själen på ett enklare sätt inför de kommande vinterdagarna att optimera våra strömförbrukare till de mest gynnsamma tiderna och behagligaste prisbilderna…

[bild]

Så här tävlar du:

Det går att ansluta 3 st plug s

Jag vill vinna för jag behöver få bättre koll på när vi kan ladda elbil och köra hushållsmaskiner mm för att spara pengar. Vi bor i villa och förbrukar mycket el.

Då var det fredag igen och tävlingen är avslutad.

Juryn har utsett @jahallåja med inlägg #2 och @jarlh med inlägg #27 till veckans vinnare, stort grattis! 🥳

Redigerat:

• Gilla
Janne35
  • Laddar…
Wohoo! Tack, vad roligt 🥳

• Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.