Dancovershop erbjuder både pergolor med plåttak och bioklimatiska pergolor.

Har ett litet spabad som definitivt behöver ett tak ovanför sig, sen är det alltid skönt med lite skugga på sommaren då det är som varmast

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar: Både plåttak och bioklimatiska pergolor har dom att erbjuda i deras sortiment.

Motivering till varför just jag vill vinna.

Vi ska gå från särbo till sambos, och särbon har en hörna i trädgården (som för närvarande inte är alls för spännande) som vi vill göra en mysig samlingsplats för våran plusfamilj.
Där både vi och barnen kan få njuta på sommaren.
Denna pergola skulle göra hela hörnet, när vi lagt marksten byggt en eldstad och så har vi en plankvägg som har fullt med växande fin murgröna.:)

Har varit delade meningar ang detta hörn. men vinner jag så kommer det bli succé och han kommer älska det. [/FONT]

Redigerat:
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Ja, de har erbjuder både och. Paviljonger med plåttak och bioklimatiska pergolor.

Hade varit superglad åt att vinna. Förra sensommaren köpte vi en paviljong som liknar den på bilden men med canvastak. Vi väntade så länge eftersom vi tänkte som så att då kan vi äntligen ha en nästa sommar (dvs den som nu kommer) till ett bättre pris än det höga de brukar ligga på. Vi lyckades köpa den sista de hade i bygghandeln.

Kommer hem, lägger paviljongkartongerna i köket, åker iväg uppåt landet på semester 4 veckor, 2 veckor efter hemkomst packar vi upp de nya trädgårdsmöblerna som vi också hittat nersatta och som var under presenning (har ingen bra förvaringsplats). Skulle bli så kul att äntligen ha vettigare trädgårdsmöbler och att kunna ha dem i paviljongen. Packar upp och monterar en del av paviljongen bara för att upptäcka att färgen på en av sidorna avviker, takramen som ska hålla ihop de stående stängerna saknas och så även takcanvasen. Vi ville gärna ha en annan paviljong i utbyte iom att både modell, färg och pris var bra. Men det hade de varken i någon butik eller på centrallagret så vi fick pengarna tillbaka. Och nu är de ännu dyrare så det lär inte läge att köpa någon. Våra trädgårsmöbler bor under presenning i trädgården. Jippie :-D

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
jajemen, Dancover erbjuder både paviljoner med plåttak och bioklimatiska pergolor. Vilket ju är toppen i vårt ibland hårda klimat. Själv bor jag i ett litet hus på en hörntomt nära en väldigt trafikerad väg och är utsatt för vind i hög grad. Så paviljongen skulle synas för alla förbipasserande som förståss skulle imponeras av den vackra designen, men också av att den klarar att stå så vindutsatt. För paviljongen skulle verkligen ge tomten karaktär och oss boende behövligt vind och solskydd.

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Ja! De erbjuder både med plåttak samt bioklimatiska.

Jag och min sambo har precis köpt vårt första hus och har mycket att fixa och dona med framöver. Vi kommer dels behöva investera i nya redskap, möbler och mycket annat plus att vi har totalrenovering på gång invändigt. Att vinna denna paviljong skulle vara en dröm som går i uppfyllelse eftersom att vi inte kommer kunna prioritera att köpa detta själva inom de närmsta åren. Det skulle vara underbart att kunna ta en paus från husrenovering och stök genom att gå ut och sätta sig en stund i denna fantastiska paviljong.

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
SVAR: Javisst!
(de har trädgårdspaviljonger med plåttak och bioklimatiska pergolor).

MOTIVERING:
Kan man annat än älska våren och sommaren! Vi ser fram emot allt roligt som väntar:
• Sonens välförtjänta studentfirande med champagnefrukost
• Fruns välplanerade 50-årskalas där inget får gå fel
• Grillkvällar med grannarna
• Årliga cykelfesten med medlemmar från fotbollsklubben
• Kräftskivor som pågår tills solen går upp!

Pappa tar fram gitarren, mamma sjunger, lillebror bakar, brorsan grillar... Även släkt och vänner kan få en magisk sommar tack vare paviljongen. Och utanför väntar de avundsjuka myggen på att få slinka in! ;-)
Vår gamla paviljong har gjort sitt så en ny stabil lyxvariant vore rena drömmen så vi kan genomföra våra kalas i ur och skur. Och vilken 50-årspresent!!!

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar: Ja - de har även trädgårdspaviljonger med plåttak och bioklimatiska pergolor.

När jag var barn och sommarnätterna var varma så bäddade min pappa på balkongen och där sov vi jag, min bror och farsan. Det är ett väldigt speciellt barndomsminne och jag drömmer om en paviljong där jag kan ligga skyddad mot mygg och sommarregn och uppleva sommarnätterna!

Svar: Ja båda finns i sortimentet.

Denna hade passat perfekt att ge till svärföräldrarna att ha på sin uteplats där andra former av solskydd hela tiden blåser sönder.

Ja - de har både trädgårdspaviljonger med plåttak och bioklimatiska pergolor.

En sådan skulle passa bra nere på bryggan där det ibland blåser lite för mycket för paviljongen med tygtak. Idyllisk trädgård med välskött gräsmatta, träd, brygga och damm under klarblå himmel.

Ja visst har de trädgårdspaviljonger med plåttak och bioklimatiska pergolor!

Min man har sågat ner alla träd på tomten med diverse förklaringar varför de skulle bort. Jag skulle verkligen vilja kunna sitta på en trevligare plats soliga dagar än jämsmed baksidan av huset. Med lite övertalning har jag lyckats plantera tre nya träd, men de växer ju så långsamt! En paviljong vore rena drömmen

Svar på frågan; Ja, Dancover erbjuder både paviljonger med plåttak och bioklimatiska pergolor! Så fina i riktigt snygg design!

Jag har en innergård som är helt täckt med tråkigt grus. Jag sitter hopplöst fast och kan inte komma igång med att göra iordning och göra fint - planen finns men jag behöver startskottet. Som kronjuvel är det tänkt en snygg och tuff paviljong - men jag vill se himlen!. Jag önskar mig en rofylld mat- och viloplats där man kan slappna av och tittta på när molnen flyter förbi . Denna paviljong med polykarbontak ifrån Dancover låter därför som en dröm och skulle passa mig och min innergård perfekt.

Ja de har såklart både pergolor med plåttak och bioklimatiska pergolor.

Vi har avnjutit och förbrukat 3 st paviljonger och behöver nu skaffa en ny och Dancovers paviljong klarar säkert väder och vind bättre än våra tidigare. Paviljongen ger oss regnskydd när det behövs, skugga när det är för varmt och inte minst insektsskydd för både mygg och getingar när man ska äta något gott eller bara umgås.
Paviljongen har verkligen blivit en perfekt samlingsplats för hela familjen och vänner. Det finns inget bättre än att kunna sitta ute hela sommaren oavsett väder!!
Förläng din säsong med en perfekt paviljong - från Dancover.

Svaret är Ja! Dancover erbjuder också trädgårdspaviljonger med plåttak och bioklimatiska pergolor.

Denna typ av paviljong är precis vad jag är på jakt efter! Skulle passa perfekt på altanen för damen å barnen i sommar

Svar: JA, de har pergolor med plåttak och s.k. bioklimatiska pergolor.

Motivering: Idag saknar vi paviljong och bli helt perfekt med en så att man kan söka skydd under när solen är på för mycket och njuta av kvällarna lite längre.

Svar: Ja de erbjuder båda typerna.

Denna paviljong är den finaste jag sett, att placera ut den på vår soldränkta altan blir lätt. Under denna kan barnen i skuggan sitta och glassen äta. På kvällen när myggen kommer vi enkelt väggarna drar igen, sedan vi av tystheten åter kan njuta sen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.