Svar: Teak

Motivering: Som småbarnsförälder uppskattas varje uns av komfort det är möjligt att få under vardagens små pauser och de här möblerna ser onekligen bekväma ut! Skulle bli jätteglad om vi vann!
 
Följer Såklart!
Teak är träslag.
Vi har byggt ett trädäck som för tillfället är alldeles tomt. Perfekt att börja med de snygga stolarna och sen ta det därifrån. Till slut måste det bli ett härligt ställe att finnas på:D
 
1. Check
2. Teak
3. I Österbotten är traditionen med båtbyggande stark (Nautor, Baltic osv). Teakdäck, teakinredning och teakmöbler är ett måste i dessa båtar. Nu känns det som att en teakmöbel är ett måste på min tomma och kala balkong mot väst och kvällsolen.
 
1. Check
2. Teak
3. Min nya terrass blev väl dyr så möbler får vänta men en fåtölj med fotpall skulle bli höstens kvällsläsnings räddning
 
Svaret är teak.


Jag hade haft en väldigt användning för fåtöljen då jag har ett nytt däck som just nu är intrett med ingenting. En fåtölj hade varit en riktigt bra start!
 
1. Check!
2. Fåtöljen är i teak såklart!
3. Jag och sambon har precis köpt större och jag lyckades med det omöjliga - att övertala min annars så bekväma sambo till att vi skulle köpa ett renoveringsobjekt. I bostaden är nästintill allt original från 1960, och vi kommer att påbörja renoveringen om 2 dagar. I veckor har vi planerat och skissat, och bostaden kommer präglas av inredningsstilen Japandi. Fåtöljen ovan är perfekt för en bostad som är designad i japandi stil.
 
1. fixat
2. obehandlad teak
3. Sambon och jag har just köpt vårt första hus! Förra ägaren lämnade kvar en hel del projekt som vi nu håller på att färdigställa. Framför huset finns det en underbar hängbjörk med lummig plats under. Vi vill ta bort plattorna runt trädet och så gräs istället. Sedan vill vi gärna ha något skönt att sitta i under. Det här setet skulle passa perfekt
 
Teak


Möblerna ser sjukt läckra ut och jag skulle verkligen vilja testa dem.
 
1: Följer på Intagram!
2: Obehandlad teak (och vädertåligt repmaterial i sitsen).
3: Det senaste året har det varit väldigt mycket jobb med tillbyggnad av vårt lilla hus till en växande familj (bygglov, startbesked, ritningar hit-och-dit, samtal och mejl med kommunen, KA, arkitekt osv, osv)! En sådan här stol skulle passa perfekt på vår nya veranda när bygget nu närmar sig sitt slut. Kanske att man skulle investera i en till - barnen börjar ju bli så stora att både jag och frugan faktiskt kan sitta ned samtidigt ibland!
 
  • Gilla
Sohus22
  • Laddar…
Teak
Som mormor behövs en bekväm stol men oxå en designad som visar barnbarnen att inte mormor är ’ mossig’
 
Följer sedan tidigare.
Svaret är teak.

Om ni såg vad jag ser just nu, skulle ni gråta en skvätt och ropa "fy, buhuu"!
Rangliga stolar med slitet trä som är livsfarligt lätt-hopvikta mä’.
Min önskan är en mysig chill-kombo på altanen där man kan läsa och vila sina ben,
eller kanske på uteplatsen så vi kan njuta av sommarsolens sken.
Oavsett placering är detta precis vad vi önskar oss allra mest!
Stolar som inte faller ihop, av kvalitet och en design som bara är bäst!!
 
1. Check på den.
2. Teak.
3. Vi har en liten stuga och den här stolen kommer i såfall bli en kombo av inne- och trädäcksstol. Perfekt helt enkelt!
 
I obehandlad Teak såklart.
DE är ju Ursnygga och Superfina.
Dessa skulle passa perfekt på våran Altan :love::D
 
  • Målning av en bukett med färgglada tulpaner och andra blommor i en glasvas.
1.Följer
2.Obehandlad teak
3.En riktigt snygg stol i modern stil med klassiska influenser. Att den är i princip underhållsfria känns som en bonus! Den skulle ge ett välbehövligt lyft till en idag halvtrist uteplats. Ser fram emot att få se den eleganta silvergrå patinan växa fram fram tillsammans med min!
 
1. Klart
2. Teak
3. Saknar en snygg bekväm stol på en
plats på min Altan. Har letat och letat men har inte hittat någon som riktigt passar.....förrän nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.