Svaret på frågan är Bo.Siltberg

Skulle verkligen behöva en borrskruvdragare!
Min gamla 12V från Ryobi klarar max 2 skruv mellan laddningarna och det känns inte värdigt att plocka fram slagborren med sladd för att skruva..
Och som nybliven husägare börjar jobben hopa sig!
 
Svaret är Bo.Siltberg

Varför behöver jag en skruvdragare mest då?
Vi flyttade för två dagar sedan ut på landet, in i en avstyckad gård. Hittills har vi bestämt oss för att bygga ett par trädäck, fixa till en oinredd vind, bygga en egen badtunna att ha på trädäcken, smälla upp ett växthus, skruva upp hängrännor, och listan kommer bara bli längre och längre. Ska vi nån gång kunna luta oss tillbaka och njuta måste jag utrusta min sambo också så vi kan göra allt tillsammans. En av de första presenterna hon fick av mig för många år sedan var en egen hammare, men nu när lägenhetslivet är över har utmaningarna vuxit och komplettering behövs.
 
Svaret är Bo.Siltberg

För några år sedan gick min skruvdragare i sönder mitt i ett större projekt, i panik körde jag till biltema och köpte 2 billiga skitmaskiner för att kunna bygga färdigt, där fanns inte riktigt tid till att sätta mig in i vad jag skulle ha egentligen. Åren har gått och jag har hela tiden väntat på att dom där två skitmaskinerna skulle rasa, men det är först här i somras som den första dog helt och den andra börjar glappa så smått. Nu är det läge att införskaffa en ny, och denna maskin hade suttit som en smäck!
 
Svaret är Bo.Siltberg, vår trogne forumist.

Egentligen tycker ju jag att @Bo.Siltberg borde vinna skruvdragaren! Har har ju både 10,8- och 18-volts Makita-maskiner och är väl värd att får den. (y)

Annars kan jag ställa upp! :D

Jag köpte min Makita BDF440 14,4V skruvdragare redan när LXT-serien lanserades 2006. Den använder jag fortfarande 15 år senare och batterierna funkar fortfarande om än med klart reducerad kapacitet. Helt fantastiskt och det är därför jag har fortsatt med Makita fast med 18V-maskiner som häcksax och trimmer. Det är dags att byta ut trotjänaren för kommande renoveringar hemma, på landet och i hemmanet.
Makita 14,4V skruvdragare i fodral med batterier och laddare, används fortfarande efter 15 år.

Jag hoppas på det bästa. Mitt första deltagande i Byggahus' tävlingar sedan jag började på forumet 2004.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Svar: Bo Siltberg

Jag vill ha en bra borrskruvdragare som är bara min, som jag vet var den är och där alla tillbehör finns på plats varje gång jag behöver skruva eller borra i något! Sambon har alltid arbetskläder och alla verktyg och framförallt tillbehör försvinner ner i hans bottenlösa fickor och så åker dom på utflykt med honom när han jobbar! Jag blir galen!
 
Bo Siltberg
 
Min skruvdragare är helt slut.
Bo Siltberg är svaret!!!
 
Svar: Bo.Siltberg

Köpte en Makita skruvdragare för något år sedan när Ryobi:n började bli glapp, missade att just den modellen gjorde röksignaler när den belastades hårt.
Med denna skulle jag kunna lägga undan Ryobi:n
 
Svar: Bo.Siltberg

Motivering:
Till min kära vän Bosch Grön:
Oj vad jag kommer att sakna dig ute på ön.

Tänk vad kul vi haft när vi lyssnat på svenska hits, och förbrukat massa bits.

Vi blir alla äldre och dina lampor har slocknat, samtidigt som jag också har veknat.

Men nu är det dags för dig att sluta slita, och för mig att säga hej till min nya bästa vän som kallas för Makita.
 
Redigerat:
Bo Siltberg från Molkom med hela 235 st.

Sensommarens stora projekt var att riva upp den gamla trögväxande häcken. Nu står vi redo att skruva staket… det kommer ta sin lilla tid så skruvdragaren vore den bästa assistent! Det var nog jobbigt att få bort häcken… Elektriska prylar får man aldrig för många av. Min gamla kan sonen få ärva, en perfekt present inför hans sommarstugeprojekt.
 
  • Jordstrimmeln längs en gräsmatta där en gammal häck nyligen tagits bort, med ett bostadsområde i bakgrunden.
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Efter sommarens alla uteprojekt har det kanske blivit dags att se över sina verktyg?

Byggahus.se
tävlar den här veckan ut en grym maskin från Makita, borrskruvdragaren DDF484RTJ, inklusive två batterier och laddare.

Värde: 2 990 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna borrskruvdragaren, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Vilken medlem leder topplistan "Flest bästa svar" på Byggahus.se?

Det rätta svaret hittar du någonstans på Byggahus.se. :)

Vinnaren utses fredagen den 27 augusti.

OBS: Kontrollera att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Den här tävlingen är inte sponsrad.
Bo. Siltberg
Jag vill bara ha den
 
Svar: Bo.Siltberg

Varför ska jag vinna? I min tidigare anställning hade jag tillgång till de maskiner jag behövde från Makita och var så nöjd att jag till och med fick min bror att investera i systemet men som student är det nu jag som står utan maskiner...
En skruvdragare och två batterier skulle vara en bra start för att på ett sätt som är försvarbart för en student börja bygga upp en egen samling maskiner, särskilt som att det börjar bli dags att ordna med en del här hemma och äldsta sonen snart kommer flytta och med tanke på placeringen av hans tumme så lär det bli pappa som får ordna med det praktiska även i hans bostad..
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Efter sommarens alla uteprojekt har det kanske blivit dags att se över sina verktyg?

Byggahus.se
tävlar den här veckan ut en grym maskin från Makita, borrskruvdragaren DDF484RTJ, inklusive två batterier och laddare.

Värde: 2 990 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna borrskruvdragaren, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Vilken medlem leder topplistan "Flest bästa svar" på Byggahus.se?

Det rätta svaret hittar du någonstans på Byggahus.se. :)

Vinnaren utses fredagen den 27 augusti.

OBS: Kontrollera att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Den här tävlingen är inte sponsrad.
.
Ja tack.
Nu är det sladd som gäller, min förra (faktiskt Makita) Klarade inte å blanda betong..jag vet! borde vetat bättre,..men..kallt, å utan ström provade jag...mizztake.
Så står utan maskin men med laddare, för jag har ju andra maskiner å ladda.
 
Orientexpressen
Svar: Bo.Siltberg

Min borrhammare är hur bra som helst, men inte på allt och dessutom har den en svans. Så den kan jag inte ta med mig ut i det fria och jobba där utan måste ta in allt som behöver göras, så min begränsning är närheten till ett väggurtag. Med den här Makita får jag friheten att vara där jag vill.
 
Svar: Bo.Siltberg

Motivering:
Något som det senaste året har lärt oss är att det är viktigt att hålla avstånd vid en pandemi.

Jag bor i lägenhet i Uppsala och mina föräldrar i Värmland och det har inte varit lätt att hälsa på, speciellt då jag inte har en egen bil och de bor ute på landet. Så jag beslutade mig för att bygga ett Attefall på deras tomt. Och med min väldigt begränsade ekonomi så gör jag det mesta själv. Inte så mycket erfarenhet så har varit en otrolig lärkurva och med en dålig fysik så skulle den borrskruvdragaren definitivt underlätta bygget.

Men vad gör man inte för sina nära och kära som om ett tag kommer att behöva mer hjälp i sin vardag. Och om det skulle komma ytterligare pandemi eller något annat så vill jag vara förberedd
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.