Svar: Bo.Siltberg

Min granne hjälper godvilligt hela kvarteret med diverse snickeri. Nu plockar han bär som han säljer för att finansiera just en bra Makita- skruvdragare. Om jag vinner skulle han få den så att han kan fortsätta hjälpa till med bättre verktyg och hitta på något annat roligt för bärpengen.
 
  • Gilla
  • Älska
TheGrayLady och 6 till
  • Laddar…
Svar: Bo.Siltberg

I sann Gert Fylking-anda tänkte jag "Äntligen" när den här tävlingen kom! Jag hade redan för många år sedan, när jag körde med en grön Bosch, siktet inställt på en skruvdragare från Makita. Jag gick och väntade på att min Bosch skulle dra sitt sista andetag för att kunna motivera ett nyköp. Tyvärr hände det mitt i skruvning av golvspånskivor och med en enda öppen butik i närheten, som endast sålde AEG av någorlunda kvalitet. Så med stor tveksamhet blev jag med en AEG och går nu på samma sätt och väntar på att den ska ge upp så jag äntligen kan bli med Makita. Har min tur äntligen kommit?
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Efter sommarens alla uteprojekt har det kanske blivit dags att se över sina verktyg?

Byggahus.se
tävlar den här veckan ut en grym maskin från Makita, borrskruvdragaren DDF484RTJ, inklusive två batterier och laddare.

Värde: 2 990 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna borrskruvdragaren, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Vilken medlem leder topplistan "Flest bästa svar" på Byggahus.se?

Det rätta svaret hittar du någonstans på Byggahus.se. :)

Vinnaren utses fredagen den 27 augusti.

OBS: Kontrollera att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Den här tävlingen är inte sponsrad.

Svar : Bo.Siltberg

Jag använder en grön bosch med glapp i chucken. Jag och sambon går i tankarna att bygga nytt kök och jag börjar fundera på om den gröna boschen kommer hålla under arbetet. Att vinna skruvdragare hade såklart sparat oss lite pengar som vi istället kunnat använda till någon köksdetalj eller nya bestick istället
 
Svaret på frågan är Bo.Siltberg

Denna hade verkligen gjort sig i min hand, min har börjat glappa och släppa bitsen vilket är väldigt irriterande.
Har renoverat i ett år med billiga verktyg så detta hade varit ett rejält hopp i en lite roligare riktning. Håller tummar och tår!
 
Svar: Bo.Siltberg

Min AEG håller på att ge upp och detta är maskinen jag tänkt som ersättare! Behöver en vettig dragare när stora altanen ska upp!
 
Svaret på frågan är Bo.Siltberg

Med min befintliga borrmaskin vred jag för två år sedan av ledbandet till ringfingret. Efter en och senare två missar av läkare läkte fingret ihop med en rotationsfelställning. Detta har självklart läkt men varje gång jag håller i en borrmaskin eller skruvdragare så får jag en läskig flashback och tankeställare om att ta det försiktigt.
 
Svar: Bo.Siltberg

Hade passat perfekt med en kraftig skruvdragare nu när jag håller på att kapa ner några träd på gården så att jag kan bygga en koja åt barnen!
 
Flest bästa svar har Bo.Siltberg

Jag hade börjat köpa på mig lite Makita 18v-verktyg när farsan tyckte att jag behövde en skruvdragare i julklapp. Eftersom att jag är en otacksam son så var det bara precis att jag lyckades dölja min besvikelse när jag öppnade paketet och insåg att det var den minsta instegsmodellen...

... från Hitachi, väl efter det att de bytte namn till HiKoki. Farsan hade väl gjort ett fynd på nån lagerhylla. Om jag skulle få Makita-dragaren skulle glädjen bli dubbel. Jag skulle kunna genomföra en efterlängtad kulörrensning och bara ha blågröna batteriverktyg, dessutom skulle grannen som bara har gröna verktyg få ytterligare ett samlarobjekt till sitt sortiment.
 
Redigerat:
Svar: Bo.Siltberg

Efter mycket sparande är lägenheten är snart ett minne blått. Huset ska flyttas in i december. En Makita skruvdragare med två batterier skulle passa perfekt nu :)
 
Svaret: Bo Siltberg
Min dotter flyttar nu hemifrån och detta skyller vara en perfekt gåva till henne så pappa kan ha sina saker ifred
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Svar: Bo Siltberg

Nu börjar ett nytt kapitel för mig. Vi har äntligen blivit husägare för första gången i historien .. Ruggigt spännande. Jag har under flera års tid bara velat starta projekt i hemmet. Har bott i hyreslägenhet och där har det aldrig känts värt att bygga den där platsbyggda garderoben jag alltid önskat göra, för den kommer ju inte gå att flytta med direkt ..

Och av forumet att döma är just en skruvdragare det viktigaste verktyget i hemmet. Jo, jag äger en, men skäms om jag skulle berätta vad det är för någon .. Det är det billigaste du kan tänka dig, på sin höjd kan den skruva ihop en ikea-möbel.

Jag skulle verkligen hoppa av stolen om jag skulle vinna. Längtar så till alla framtida projekt!
 
svar: Bo Stillberg

Denna skulle göra att jag har två lite olika skrivdragare - något som är perfekt när jag ska få fru och vänner att hjälpa till i nästa års projekt - en pool med omkringliggande saker. Slipper de ha hit saker för att hjälpa mig blir det så mycket lättare att få något gjort
 
Bo.Siltberg

Har aldrig ägt en ”riktig” skruvdragare, utan lyckats hanka mig fram med en från min namne i Insjön.
Nu stundar en ganska omfattande altanrenovering, och då lär behovet vara skriande av en välfungerande maskin!
 
Svaret är Bo.Siltberg

Det skulle ju vara fantastiskt att få SE UT som proffs i alla fall!
Sen när grannarna gått förbi kan jag glatt fortsätta klanta på...
 
J
Svar: Bo.Siltberg

Motivering: Om ett par veckor står vårt nya hus från Lundqvist Trävaru färdigmonterat. Då tar jag och min fru vid och ska fortsätta med att bygga insidan. Då hade det suttit fint med en rejäl batteridriven borrskruvdragare från Makita istället för borrmaskinen med sladd och en klen skruvdragare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.