Mitt svar är: 2) 33 st tapeter.
Jag skall tapetsera om mitt sovrum, så det hade suttit som en smäck att få lägga vantarna på 6 rullar av Wonderland. :)
 
Svar 33st.

Motivering: Min 3 årings rum är vitt, vitt, vitt... det är kanske fint för en mamma, men dötrist och tråkigt för ett barn. Tänk att få upp lite Mårdgömma på väggarna eller Vildtuta istället hur fantastiskt skulle inte det bli?! Fint för både mamma och barn.
 
Svar
Nr 2. (33 st.)

Motivering
Jag (som älskar färg och form) gick med på att tapetsera en fondvägg i vardagsrummet i svart med grått mönster för ett antal år sedan. Om jag nu vinner tapeterna ur kollektionen Wonderland så lovar familjen att jag får göra om den väggen med precis det mönster jag vill ur kollektionen. (y) :wow:
 
Svar X 33 stycken
Nu är det dags för vardagsrummet och hallen att få ett ansiktslyft. Vet av erfarenhet att det är stor skillnad på tapeter, och gör aldrig mer om misstaget att låta priset vara avgörande. Så jag står först i kön till tapetvinsten för vinner jag blir det pengar över till en resa!
 
Rätt svar: 2 - 33 st

Motivering:
Det slipas och målas oj vilket sjå,
För att till sommaren slutmålet nå.
Ett rum för avkoppling ska bli fräscht och nytt,
Bort med allt gammalt och slitet som väggarna tidigare prytt.
Wonderland är moderna, retro och eleganta,
Med allt från enkla mönster till fågel och planta.
Så med lite tur blir sommaren en ögonfröjd,
Med vackra tapeter i rummet med riklig takhöjd!
 
Svar 33 st.

vi har precis totalrenoverat hallen på övre plan. Det har påverkat bägge sovrummen som nu också behöver renoveras och tapetseras. Tittade över de olika mönstren och tycker att nr. 1467 Stjärnflor skulle passa perfekt i det ena sovrummet och matchar tapeten vi satt i hallen. Om vi vann dessa tapetrullar så skulle tapetseringen bli av för som det är nu så är risken att vi tar det "sen" och att det prioriteras bort :)
 
Svar 33 st.
Bifogar en bild på merparten av mina väggar, behövs ingen motivering.
images.png
 
Svar: 33st

”Brunt?” min kompis står kvar i hallen, hon vågar inte bege sig djupare in i lägenheten. ”Allt är brunt.” Jag har nyss renoverat hela lägenheten som numer är brun från topp till tå. ”Varför valde du brunt?” och där kom frågan som jag har fruktat mest. Nog finns det en anledning bakom mitt färgval det är bara det att det är en pinsamt dålig anledning. ”Du vet den där reklamen som går på radion? Den där man blir tipsad om att måla allt brunt och bygga lite extra väggar så att man får en brun och fräsch minisexa? Jag förstod lite försent att det var ironi inblandat.” Min kompis håller sig för skratt... eller gråt... det är lite svårt att se skillnad. ”Gör om gör rätt” är allt hon hinner säga innan skrattanfallet kommer. Gör om gör rätt. Absolut!
 
Svar: 33 st

Har länge funderat på att tapetsera väggarna i trappuppgången. De är idag spacklade och vitmålade men de blev inte riktigt bra. Lite färgglada tapetmönster ifrån Wonderland kollektionen skulle pigga upp och väggarna skulle kännas fräckare !!! :)
 
svar: 2. 33 st

Jag och killen har hittat ett hus. Fast det behöver renoveras lite. Såg en tapet sm jag skulle vilja sätta upp i sovrummet för den passar våran stil och det kommer förändras en hel del när den kommer upp. :)


bloodsband@live.se
 
Svar 33 stycken

Jag har i många år kikat in här på byggahus och läst olika tips men nu när vi bestämt oss för att renovera ett gammalt hus som ingen bott i på 54 år kändes det att det var dags att skaffa ett konto här för nu kommer vi behöva många tips och råd.

Vore ju en perfekt start både som medlem här och som husrenoverare att vinna dom underbara tapeterna från Wonderland!
 
hej
mitt svar 33 st
hoppas vinna så att jag får mitt sy rum klart
det enda som saknas är just tapeter så detta vore underbart
hoppas på tur
 
Svar X 33 stycken.

Vi har ett par rum kvar där tapeten var gammal redan på 90-talet där den sattes upp. Det vore kul med ett hus där åtminstone tapetseringen var klar...
 
J
Svar: 33st

Som nyblivna husägare till en halvtråkig 60-talsvilla hade dessa supersköna tapeter varit perfekta. Vi hade då enkelt kunnat förvandla huset till något som verkligen hade känts som vårt hem.
 
Rätt svar: 33

Motivering: Vi vill och behöver renovera både här och var, men har ingen obegränsad ekonomi. vad gäller tapeter har vi dessutom inte lyckats hitta rätt. men "Stjärnflor" till sovrummet – klockrent! Eller "Rävdunge" till köket :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.