3A

Skulle kännas så mycket säkrare o ha detta än vanliga laddare sitta i, speciellt om man glömmer dom i när man åker hemifrån.
 
Svar: 3A

Hade vart perfekt inför sommarens köksrenovering där all el även ska bytas ut.
 
Rätt svar är 2. Tror dessa stilrena uttag skulle sitta fint i min husvagn :)
 
tommib
Svar: 3A

Då kan jag äntligen få frun att använda det ladduttag som redan finns i köket! Nu vill hon ändå ha en vanlig laddare med motiveringen "det går ju så långsamt". Jag slipper också den eviga frågan "har du sett min laddare?". Den extra blir bra till ett hemligt projekt....


Det passar dessutom bra in i den bästa apparatserien någonsin, Elko RS!
 
Rätt svar är alternativ 2; 3A
Med två tonårsdöttrar är det alltid något som ska laddas, mobiler, hörlurar, högtalare med mera.
Vad vore inte mer perfekt än denna!:ok:
 
Svaret är 3A.

Att sätta upp detta hade direkt gjort att det ser prydligare ut på köksbänken. Energi mätetaren från Ikea som huserar i ena hörnan hade kunnat kopplas in direkt i detta uttag och därmed tagit bort en relativt stor USB plugg som stör.

Den andra hade jag faktiskt tänkt att sätta på altanen som håller på att byggas just nu. Där behövs både vanliga kontakter och USB laddning för att driva en högtalare och samtidigt ladda plattan som spelar musiken när det behövs.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Tävla om ELKO:s senaste eluttag med USB

[bild]

ELKO har lanserat ett nytt eluttag som kombinerar dubbla uttag för vanlig stickkontakt samt två USB-uttag - det ena i USB-A och det andra i nya USB-C-standarden. Det gör att du kan få ström till alla dina prylar i hemmet, inte bara den med stickkontakt. Exempelvis kan du ladda mobiltelefonen med bara en USB-kabel. Två lyckliga vinnare i veckans tävling tar hem två stycken ELKO Ladduttag USB Euro, i antingen RS- eller Plus-utförande. Finns för både infällt eller utanpåliggande montage.

Totalt värde cirka: 3 600 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många ampere laddström lämnar ELKOs nya USB-uttag?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 1A
X. 2A
2. 3A

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 11 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från ELKO. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar ELKO för att de sponsrar den här tävlingen.
3.0
 
Svar: 2 (3A)

Mina laddare förvinner, jag tonåringarna förnimmer. Med en våning kvar att bygga och där tonårsrum inreda snygga en självklarhet blir usb-uttag i väggen bygga.
 
Svar:2, 3A.
Motivering.
Med en sån kontakt slipper jag ha en ful Ikea kontakt med inbyggd USB som ligger på köksbänken och tar upp plats och är i vägen vid bak och stök och samtidigt få en kontakt till fönsterlampan.
Toppen :D
 
Svar: 2) 3A.

Motivering: Familjens mobiler, läsplattor, mp3-spelare och jag vet inte vad behöver många laddningsmöjligheter. Det skulle vara så skönt att slippa alla laddare, vilket skulle vara möjligt om vi inte bara hade "2 hål i väggen" utan även "2 streck i väggen".
 
3A. Det passar bra till både mobilen och paddan.
Min sambo skulle bli glad att slippa laddare som tar en massa plats.
Dessutom är det bättre kvalitet på transformatorn i ELKO:s uttag än piratladdare.
Tryggar även för säker användning.
 
Svar: 3 A

Motivering: Det skulle passa alldeles utmärkt att sätta i händerna på den redan inbokade elektrikern.
 
Snyggt gjort av ELKO. 1 schucko, 2 euro-proppar och 2 olika USB (A och C). Ett eluttag i tiden.
Snabbt går det också med 3A, som svar 2 var.
Skulle passat bra i köket, till gumman som hela tiden håller på och växlar kontakt på sina prylar (mina egna är mer ursprdda :).
Macen tar schuckon, Sonos tar en Euro-propp, Mobilen tar USB-C och sonen tar USB-A till sin laddbank.
Voila... man skulle till och med få en euro-propp över - fantastiskt gjort ELKO.
(men då det inte är i Exxact-serien (Schneider och samma bolag), så e de bara å vänta....).
Så va tusan var detta för motivering?!? Som tur är lär vi ändå inte vinna den ändå - för då får man problem - ilandsproblem och ågren.
 
Svar 2: 3A
Jag bankar min skalle och river mitt hår!
- Jag hade ju laddarn, den var här igår!?
Nu slipper jag leta jag kan andas ut
För laddarn är inbyggd där strömmen tas ut!
 
Svar 2, 3A

Med denna i huset skulle familjen vara ett gladare humör
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.