Rätt svar 2
Tänk vad fantastiskt att kunna byta kod istället för nycklar vid behov och att se till att rätt person har tillträde och ingen annan. Skulle absolut vilja ha sådant system i flera dörrar då man kan koda så att en person kan komma in i flera dörrar men inte alla samtidigt som man själv har masterkey och kan komma in överallt.
Har dock varit orolig för kvaliten på dessa produkter så vore ju perfekt att få testa en gratis och utvärdera innan man köper till alla dörrar.
 
B
Svar: 2

Perfekt att ha på garaget som ska byggas, alltid låst men ändå slipper jag ha nyckel i blåbyxorna. Kommer slippa en hel del springande efter nyckeln.
Även bra till barnen som slipper ha nyckel med sig, bara lägga en extra i garaget.
 
Rätt svar = 2

Var är nyckeln? Var är nyckeln?
Här är jag! Här är jag!
Jag kan inte se dig,
men du är alltid med mig.
Knappar in
koden min.
 
Svar 2:

Vore perfekt att ha nu när alla barnen lärt sig gå och man inte kommer ha en chans att hinna låsa dörr när man far ut och in mellan huset och trädgården i vår/sommar/höst. En sådan typ av lösning skulle dessutom kännas väldigt trygg.
 
Rätt svar: 2

Min motivering:

Är trött på att stå glömsk och ledsen ute i regn och blåst,
och vilt svärande inse att dörren återigen är låst.
Värmen i huset känns då så nära, men ändå så långt borta,
- med ett kodlås så kan vi den pinan för evigt korta!
 
Svar: 2

Behöver verkligen denna, då jag jobbar natt och har tröttnat på att komma hem på morgonen och upptäcka att nyckeln sitter kvar i låset.....
 
Svar 2.
Det verkar som de flesta tycker att de behöver ett sånt här lås för att de är slarviga, och vill fortsätta vara slarviga. För min del ser jag en viktig säkerhetsaspekt. Jag bor ensam i mitt hus. Ibland är jag bortrest. Om det då skulle hända något som gör att jag behöver låta någon utomstående, som en granne, komma in i mitt hus, så kan jag meddela koden på telefon.

Jag tänker också på om det skulle hända mig någonting - om jag blir plötsligt sjuk eller så. Då är det bra att ha delat ut koden till anhöriga och vänner. Men det hade jag kunnat göra med nycklar också. Fördelen är då att mina anhöriga kan släppa in någon via telefon, även om de själva är långt borta.
 
Rätt Svar: 2

Jag har aldrig nycklarna med mig när jag behöver dom, hade varit fantastiskt att slippa leta.
Samt funktionen med tillfälliga koder hade underlättat när sotarn hälsar på.
 
Elina Blom Westergren skrev:
Veckans tävling vecka 12:


Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 29 mars.

---------------------------------------------------------------------
Jaha vem vann?
Får man svara efter deadline:cool:
Får man dubbelposta:p

I så fall säger jag 2 igen med motiveringen att jag håller koll på tråden
 
jag är också nyfiken:cool:
 
Tävlingen stängde igår på långfredagen. Pga helg utses vinnaren på tisdag. Ursäkta att vi missade stänga den igår.
 
KumlaEkeby levererade ett snitsigt rim
Så snitsigt att juryn bestämde sig simsalabim
Detta rim är inte i närheten lika bra
Men vi tror att vår medlem KumlaEkeby ändå blir gla

Grattis till dörrlåsvinsten önskar vi på Byggahus.se!
 
Utsågs vinnaren med lottning eller på grund av motiveringen?

Är det alltså med julklappsrim man vinner tävlingar, eller är det slumpen som avgör?
 
På grund av motiveringen och rätt svar på frågan. Ibland är det ett rim, ibland inte. Du kan se tidigare tävlingar och deras vinnare här i forumet om du vill jämföra. Kumlaekebys rim hade inget med julen att göra :)
 
Så vi som är dåliga på att rimma blir alltså då och då diskriminerade? ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.