7 190 läst · 160 svar
7k läst
160 svar
Avslutad: Tävla och vinn en frysbox från Gram
-15 graderMarlen Eskilsson skrev:Äntligen fredag och dags för en ny tävling! Den här veckan har du chans att vinna en Gram frysbox från Vitvaruexperten.
[bild]
Gram frysbox FB 3095-94 är vit och har en nettovolym på 95 liter. Måtten är (HxBxD): 85,4 x 54,6 x 47,9 cm.
Värde: 2 990 kr
Så här tävlar du:
Vinnaren utses nästa fredag 27/9. Lycka till!
- Besvara frågan: Hur låg rumstemperatur tål den här frysboxen? Svaret hittar du här: [länk]
- Motivera varför just du ska vinna.
- Posta dina svar i den här tråden.
--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Vitvaruexperten för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
Som trådskapare kan du markera bästa svaret.
Jag har bestämt mig för att bli bättre på storkok, matlådor och att bunkra när det är bra erbjudanden. Men utan en rymlig frys blir det svårt. En frysbox vore en ovärderlig hjälp. Tänk så mycket pengar man kan spara. Att sen få toppa med allt som skog och mark ger, ja det vore helt fantastiskt!
-15 grader
Skulle passa oss perfect då vi endast har en halv frys.
Skulle passa oss perfect då vi endast har en halv frys.
Den klarar ner till -15°C.Marlen Eskilsson skrev:Äntligen fredag och dags för en ny tävling! Den här veckan har du chans att vinna en Gram frysbox från Vitvaruexperten.
[bild]
Gram frysbox FB 3095-94 är vit och har en nettovolym på 95 liter. Måtten är (HxBxD): 85,4 x 54,6 x 47,9 cm.
Så här tävlar du:
- Besvara frågan: Hur låg rumstemperatur tål den här frysboxen? Svaret hittar du här: [länk]
--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Vitvaruexperten för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
Jag vill ge den till min dotter som i september nygift flyttade till sitt drömradhus från 60-talet. Köket har endast plats för en kyl/frys-kombination vilket inte räcker långt när de med två små barn försöker spara så mycket de kan på matkostnaden genom att storhandla, baka och laga många portioner när det är REA.
Frysen skulle verkligen göra skillnad eftersom den kan stå i förrådet där det saknas värme.
Hälsningar från morfar som hoppas på tur😊
1. -15 grader
2. Vår freonfrustande frysbox från 60-talet vill inget hellre än att återvinnas. Att få något som är tystare, energisnålare, miljövänligare och som dessutom klarar att hålla lägre temperatur än klassiskt midsommarväder hade varit flashigt!
2. Vår freonfrustande frysbox från 60-talet vill inget hellre än att återvinnas. Att få något som är tystare, energisnålare, miljövänligare och som dessutom klarar att hålla lägre temperatur än klassiskt midsommarväder hade varit flashigt!
Svar: -15
Galant
Rätt storlek
Anpassningsbar, klarar låga temperaturer
Möjliggörare
Skulle passa vårt behov perfekt!😃👍
Galant
Rätt storlek
Anpassningsbar, klarar låga temperaturer
Möjliggörare
Skulle passa vårt behov perfekt!😃👍
Ner till -15 är den temperatur den kan stå i.
En sådan liten box skulle vi kunna använda till att frysa in kryddor och sånt separat, som annars riskerar att ge andra frysta matvaror sin smak. Skräckexempel som vi upplevt är när allt i frysen smakar dill
En sådan liten box skulle vi kunna använda till att frysa in kryddor och sånt separat, som annars riskerar att ge andra frysta matvaror sin smak. Skräckexempel som vi upplevt är när allt i frysen smakar dill
Lägsta omgivningstemperatur
- 15 grader C.
Praktiskt, för då kan den stå i kallförrådet.
Rätt fullt i nuvarande bär- och köttboxarna.
O strax är det älgjakt, vete tusan vart jag gör av det köttet.
Vill ju inte avstå att skjuta om tillfälle ges.
Hoppas på både vinst- och jaktlycka.
- 15 grader C.
Praktiskt, för då kan den stå i kallförrådet.
Rätt fullt i nuvarande bär- och köttboxarna.
O strax är det älgjakt, vete tusan vart jag gör av det köttet.
Vill ju inte avstå att skjuta om tillfälle ges.
Hoppas på både vinst- och jaktlycka.
Hej
Den tål nedtill -15 grader.
Skulle passa utmärkt på vår oisolerade veranda som komplement till nuvarande frys. Då skulle vi slippa ta ur vår nuvarande hela tiden, när vi behöver fylla på med mer svamp, bär och andra förnödenheter.
Ekonomiskt och miljömässigt skulle det innebära en stor vinst för alla.
Den tål nedtill -15 grader.
Skulle passa utmärkt på vår oisolerade veranda som komplement till nuvarande frys. Då skulle vi slippa ta ur vår nuvarande hela tiden, när vi behöver fylla på med mer svamp, bär och andra förnödenheter.
Ekonomiskt och miljömässigt skulle det innebära en stor vinst för alla.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 397 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 397 inlägg
Svar: ned till -15C
Min syssling som aldrig nånsin unnar sig något skulle behöva en ny frys då hon plockar alla bär och svampar hon hinner med, samt äpplen, päron och plommon i den minimala trädgården. För kött finns ingen plats då hon är vegetarian sen 1973, och det vore en fin födelsedagspresent till en som fyllde 70 i vintras.
Min syssling som aldrig nånsin unnar sig något skulle behöva en ny frys då hon plockar alla bär och svampar hon hinner med, samt äpplen, päron och plommon i den minimala trädgården. För kött finns ingen plats då hon är vegetarian sen 1973, och det vore en fin födelsedagspresent till en som fyllde 70 i vintras.
Minus femton grader ska den klara. Min lilla frys har just gett upp så jag har kris här hemma. Med vänlig hälsning, Jon Kristiansen. jon54@live.se. 0705581775 Ps Tack för bra nyhetsbrev. DsMarlen Eskilsson skrev:Äntligen fredag och dags för en ny tävling! Den här veckan har du chans att vinna en Gram frysbox från Vitvaruexperten.
[bild]
Så här tävlar du:
-15Marlen Eskilsson skrev:Äntligen fredag och dags för en ny tävling! Den här veckan har du chans att vinna en Gram frysbox från Vitvaruexperten.
[bild]
Så här tävlar du:
Nu när det blir kyligt denna vinter och säkerligen dyra elräkningar så vore det nice att kunna krypa ner i denna frysbox för att värma sig en stund
Den tål -15C. Jag skulle verkligen behöva frysen som ett komplement nu inför älgjakten.Marlen Eskilsson skrev:Äntligen fredag och dags för en ny tävling! Den här veckan har du chans att vinna en Gram frysbox från Vitvaruexperten.
[bild]
Så här tävlar du:
-15 graderMarlen Eskilsson skrev:Äntligen fredag och dags för en ny tävling! Den här veckan har du chans att vinna en Gram frysbox från Vitvaruexperten.
[bild]
Så här tävlar du:
Perfekt med extra utrymme för bak o mat samt glass i stora lass.
Frysen från Gram klarar att stå i rum med en temperatur ned till -15°C.
Tänker på allt viltkött och sommarens skörd av grönsaker som inte får plats i frysen inne, den här får stå i i mitt ouppvärmda uthus.
Tänker på allt viltkött och sommarens skörd av grönsaker som inte får plats i frysen inne, den här får stå i i mitt ouppvärmda uthus.