Den finns i Örebro.

Motivering från Nils, 7 år :jag älskar att bygga Lego tillsammans med min pappa. Jag gillar Lego. Innan vi kan bygga hus ihop kan vi bygga Lego. Sedan är det lite tråkigt nu när man inte kan leka som vanligt med kompisarna. Med vänlig hälsning, Nils o Ulf
 
Örebro har lyckan att få ha butiken!

Vi har njutit av att bygga både Millenium Falcon och Imperial star destroyer, Death star och en modifierad stor Sandcrawler i Lego. Just nu utforskar vi Hidden side men frågan kvarstår åt vilket håll vi ska titta för att matcha känslan av att bygga något pampigt, riktigt pampigt från Lego. Kanske är Creator en serie att jobba vidare med. Det finns inget mer fantastiskt än när yngsta dottern på, 4år, kommer och säger ”Pappa jag vill bygga Lego med dig!!”. Eller att se äldsta dottern, 6år, fullt fokuserad med att sätta ihop set som är tänkta för 9-åringar och uppåt! Lego gör så mycket för hjärnan med eller utan Corona i världen! #legoislife
 
I Örebro såklart

Jag vill vinna detta Lego till mina pojkar som klättrar på väggarna efter 2 veckors isolering i hemmet. De älskar Lego
 
svaret är Örebro
Är hemma sedan två veckor med hela familjen. en son som haft vattkoppor och vi föräldrar måste jobba hemifrån. Igår så kom grannen under upp och tyckte jag var en dålig förälder som lät sonen på 4 år springa och leka i lägenheten på dagtid. hon var jätte arg för att jag inte aktiverade honom för hon kunde inte sova när hon skulle jobba natt. så nu vill vi kunna göra något roligt tillsammans hela familjen, bygga lego på golvet!
 
Butiken finns i Örebro

Att vinna detta skulle vara roligt för min dotter då hon gillar utmaningar och nu när det är coronavirus skulle få henne på andra tankar för en ny utmaning
 
Hej!
Butiken finns i Örebro!

Min snart 4åriga dotter har precis fått smak för ’smått’ Lego och längtar nu efter nästa utmaning!
Då hennes nyfödda bror dessutom tar mycket av den uppmärksamhet hon förut njöt av helt själv av så skulle detta vara helt fantastiskt i dessa isolerade tider!

Med vänlig hälsning,
Magnus

Magnus.a1985@gmail.com
 
J
Tycker ni borde skänka ett gäng mindre legobyggsatser till utsatta barn snarare än att ge något jättebygge till någon som har tråkigt och tycker extra synd om sig själv. Det finns massor av Kvinnojourer och skyddande boenden i hela landet, kontakta ert lokala socialtjänst :)
 
  • Gilla
Kromo
  • Laddar…
Butiken ligger i Örebro.
Perfekt med lite legobygge nu när inkomsten är på minimum o garaget får vänta ett år till
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Ta en paus från alla virus och bygg med Lego!
[bild]



Så här i karantäntider tänker vi på alla som arbetar hemifrån och behöver ge barnen en sysselsättning för att få arbetsro. Vi tävlar ut en LEGO-modell med hela 2 569 delar, “Garaget på hörnet” från Klossbutiken, med bensinstation i retrostil med bensinpump, kiosk och verkstad med rullport och fordonslyft. Den ingår i serien LEGO Creator, med modeller för både barn och vuxna som sätter skapandet och fantasin i fokus. Ta en paus och umgås med barnen!

Totalt värde: 2 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: I vilken stad hittar du Sveriges största LEGO-butik?
Svaret hittar du här: Klossbutiken.se

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 3 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Klossbutiken. Vi tackar Klossbutiken för att de sponsrar den här tävlingen.

P.S. Om du inte vinner, använd koden byggahus15, så får du 15 % rabatt på allt du handlar hos Klossbutiken.se t.o.m. 30/4 2020.
 
Svar Örebro

Jag och min son som är fyra år älskar att bygga med Lego, men trist nog så är jag arbetslös och har en ganska dålig ekonomi. Så jag har tyvärr inte råd att köpa Lego. Därför så hoppas jag på att det är just jag som vinner, så att jag och min son kan få något roligt att göra.
 
Svar: Örebro!

Vi håller oss hemma för tillfället, jag och mina två söner. Dock inte på grund av Corona, iallafall inte för tillfället.
Vi sitter alla tre med vattkoppor! Jag hade det tydligen inte som barn så jag har fått det lagom tills att jag fyller 30, och det är tamejfan det värsta jag vart med om (buhu).
Grabbarna är fyra och sju(1a maj). Vinsten skulle vara underbar till födelsedagspresent åt den blivande sjuåringen.
Jag är (när jag inte har vattenkoppor) permitterad så jag jobbar bara 40% pga Corona. Därför skulle det sitta extra fint med lite sysselsättning när vi inte jobbar/är på förskolan! Vore underbart kul med lite nytt lego!
 
Örebro (samma typ vid ikea)

Jag vill bara att månplattorna kommer tillbaks. Dom var bra.
 
Hejsan!

Mitt svar är att butiken finns i Örebro.
Jag skulle gärna vilja vinna denna Legobyggsats för att ge till mitt barnbarn som fyller 7 i maj.
Att få se lyckan i hans ögon när han får en toppenpresent, kan man leva på länge.

Lycka till alla tävlande.
Anders
 
Svar: Örebro

Perfekt present till svärfar som nu i coronatider inte har några kunder och bilar att meka med.
 
Örebro

Detta kunde nog locka mina söner från iPad och PS4 för en stund och jag skulle nog också hamna nära byggandet.
 
Klossbutiken ligger såklart i Örebro. Sonen surfar in på deras sida nästan dagligen. Dock är det Star Wars Lego som gäller för vår del. Mina två flickor däremot är sugna på annat Lego. Så för deras skull vore det häftigt med detta bygge!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.