13 062 läst · 40 svar
13k läst
40 svar
Avslutad: Pepparkakshus 2018 (bilder+tävling)
Det får bli förra årets pepparkakshus då våra "hus" aldrig blir klara förrän några dagar innan jul (i bästa fall
Långe Jan på Ölands södra udde som vi besökte sommaren innan. Vi satsar alltid på att kopiera in pepparkakshusen i en passande eller riktig miljö och skickar ut som julkort eller "mellandagskort".
Nybyggare
· Östergötland
· 385 inlägg
Idag gjorde en 4, 5 och 6-åring vårt pepparkakshus. Ett nyckelfärdigt hus med visst renoveringsbehov. Speciellt sotning kan vara viktigt innan någon får för sig att elda i kaminen. Entreprenören som satte ihop stommen försäkrade dem om att sprickan i väggen (bild 4) endast var estetisk och inte påverkade funktionen..
Jag valde att gå ut ur rummet när jag insåg att mina bilder i huvudet inte riktigt överensstämde med de tre barnens..
Jag valde att gå ut ur rummet när jag insåg att mina bilder i huvudet inte riktigt överensstämde med de tre barnens..
En "Läs senare" funktion. En knapp för att spara Artiklar eller Inlägg till ett senare tillfälle..
I övrigt så uppskattar jag videoklippen som ni publicerar väldigt.
Nu ligger det säkert väldigt mycket arbete bakom dom, men jag hade gärna sett ännu fler videoklipp..
God Jul
I övrigt så uppskattar jag videoklippen som ni publicerar väldigt.
Nu ligger det säkert väldigt mycket arbete bakom dom, men jag hade gärna sett ännu fler videoklipp..
God Jul
Här är vårt bidrag.
Jag och barnen har designat och gjort noggranna ritningar innan vi startade bygget.
Byggnationen är gjord i "lösdeg", vilket borde motsvara lösvirke. Dvs köpt deg, dekoration och kristyr.
Produktionstid: 2 barn plus arbetsledning: 2×3 h = 6h.
Pris: 4350 kr/m2. (0,02 m2).
Jag och barnen har designat och gjort noggranna ritningar innan vi startade bygget.
Byggnationen är gjord i "lösdeg", vilket borde motsvara lösvirke. Dvs köpt deg, dekoration och kristyr.
Produktionstid: 2 barn plus arbetsledning: 2×3 h = 6h.
Pris: 4350 kr/m2. (0,02 m2).
Efter en hel lördag och halva söndagen så fick vi till slut ihop ett hus. Det första gick i tusen bitar efter 5 timmars slit, men då det andra huset blev mycket mindre så gick 6 åringen och jag all in på godiset.
Då vi redan har den fina ljusstaken så är detta utan tävlan.
Då vi redan har den fina ljusstaken så är detta utan tävlan.
Är det fortfarande morgon? Här ett sent bidrag.