Rätt svar 1896

Skulle vara en ett perfekt inslag i mina föräldrars vardagsrum! Idag har dem en konstig typ av korghistoria som är helt trasig. Den här mycket snyggare kopparhinken skulle passa perfekt bredvid deras turkosa kakelugn.

Svar 1896
Denna skulle jag ge till min pappa som farsdagspresent för att han alltid ställer upp när jag ber om hjälp.

Svar: 1896
Just nu har vi en kopparhink fast den är gammal och har skador och skämmer faktiskt lite i hemmet. Den är däremot praktisk att ha ved i. Så att vinna en ny hade varit fantastiskt så hade även hinken prytt hemmet.

Vi har en kamin som vi eldar en hel del i och veden förvaras bredvid i bananlådor. Dessa går lätt sönder och är varken roliga eller snygga. Om vi vinner så kommer vi att använda bananlådorna som tändved och sitta framför brasan och spegla oss i den otroligt snygga kopparhinkens glans.

Älskar att se när hans panna rynkas för att våra skratt sekunden senare ska synkas.
Till min pappa har jag en härlig relation, vår vänskap når den högsta division.
På fars dag önskar jag uppfylla hans lycka, med en kopparhink som platen vid eldstaden ska smycka.
Vackert så det förslår, mitt sätt att tacka för att han finns vid min sida år efter år! :heart:

Tack för alla fina motiveringar och svar till veckans tävling. Själv har jag ingenstans att elda i mitt hem, så jag har blivit rejält peppad av att läsa dem, nu måste jag göra något av min längtan efter en öppen spis! Kopparhinken vinner medlemmen WillespappaMarcus, med motiveringen: "Vi har letat länge och väl efter hus med kakelugn och äntligen hittade vi vårt drömhus. Kåken har 4 kakelugnar (där fick vi!) och en vedspis. Vi flyttar in mitt i vintern och det första vi ska göra är att tända en eld och känna värmen. Denna korg hade gjort livet väldigt mycket vackrare!" Grattis säger vi!

• Gilla
Modig
  • Laddar…
Tack så hemskt mycket! Jag är superglad och bara längtar till första elden i kakelugnen och hinken bredvid!

Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tack för alla fina motiveringar och svar till veckans tävling. Själv har jag ingenstans att elda i mitt hem, så jag har blivit rejält peppad av att läsa dem, nu måste jag göra något av min längtan efter en öppen spis! Kopparhinken vinner medlemmen WillespappaMarcus, med motiveringen: "Vi har letat länge och väl efter hus med kakelugn och äntligen hittade vi vårt drömhus. Kåken har 4 kakelugnar (där fick vi!) och en vedspis. Vi flyttar in mitt i vintern och det första vi ska göra är att tända en eld och känna värmen. Denna korg hade gjort livet väldigt mycket vackrare!" Grattis säger vi!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.