Rätt svar är alternativ 2: 3 våningsplan.

Min motivering lyder: vi har nu lagt över 2,5 månad på ett stort altanprojekt och vår gamla neato håller på och sjunger på sista versen varför det vore magiskt att slippa allt krångel när man inte orkar städa riktigt.

alternativ 2 (3 våningsplan) är svaret

Vi har redan en Neato XV Signature som går varje dag och städar i huset, men den damen börjar bli gammal. Hon städar för 5 Cockerspaniels och för 2 människor varje dag och det är tufft så hon skulle behöva gå pension, hon har varit vår livlina sedan ca 2000 . Vi behöver klart en vinst (uppgradering) av en ny neato som kan ta oss i i framtiden.

Svar: Alternativ 2.

Med en två månaders bebis och heltidsjobb är det svårt att få ork över, framförallt om markservicen sköts. Med tre våningsplan behöver jag prioritera bort vissa områden. Ibland blir det städning som prioriteras bort, och ängrarna har flyttat in igen. För några dagar sedan blev det ett akutbesök till veterinären med min älskade katt. Jag trodde att hon höll på att dö, men hon får leva ett tag till. Det är lätt att ta saker för givet. Om städningen kan tas för givet går det att prioritera tiden till viktigare saker.

3 våningsplan (vilket jag har i mitt hus).

Ett mindre stressmoment i vardagen kunde denna hjälpreda vara behändig till. Kan den även hämta öl? :)

Svar: 3 våningsplan (alternativ 2).

Eftersom både jag och resten av familjen, (frugan, mina två barn, två katter, två kaniner och en hamster) hatar att städa så vore det perfekt att låta en smart robotdammsugare att göra skitjobbet.
Sen så får man ju mera tid över till att tillbringa sin dyrbara tid på byggahus.se

Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Låt värstingroboten sköta städningen!
[bild]

Den här veckan kan du vinna en Neato Botvac D7 Connected robotdammsugare som med LaserSmart™-teknik läser av och kartlägger hela ditt hem och skapar en planritning som roboten följer. Den rör sig i raka linjer istället för ett slumpmässigt mönster. Du styr den med en app, kan skapa olika städzoner i hemmet och programmera den till att städa när du vill. Tack vare att fronten är rak, kommer den även åt att städa i alla hörn.

Totalt värde: ca 7 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många våningsplan med förprogrammerade städzoner har appen stöd för?

Svaret hittar du här: [länk]

1. 2
  2. 3
  3. 1
    Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 23 augusti.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Svarsalternativ :2, 3 våningar.

Som nattarbetande lastbilschaufför, ensamstående förälder till 10 åring hade en dammsugarrobot underlättat enormt hos oss.
Nu är dammsugningen prioriterad helgen hon är hos sin pappa (var 4:e), med en robot hade hemmet blivit dammsugat betydligt oftare. Jag prioriterar tiden med henne istället med läxläsning, matlagning och fotbollsträningar/matcher och ignorerar dammråttor och grusiga golv under tiden. Tvätt, disk osv sker självklart dagligen och hon hjälper till hålla iordning.

En dammsugare hade varit varmt välkommet i vårt hem

Svar: nr 2 3 våningar

Eftersom jag ska flytta isär med min sambo så kommer min städerska (sambo) sluta. Då hade det varit perfekt med en robot som gör jobbet när jag jobbar.

Svar 2, 3st våningar.
Hade varit så skönt att slippa dammsuga flera gånger om dagen, hatar att trampa på smulor och jag har två små flickor som producerar smulor i en hiskelig fart. :sweat::rofl:

Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Låt värstingroboten sköta städningen!
[bild]

Den här veckan kan du vinna en Neato Botvac D7 Connected robotdammsugare som med LaserSmart™-teknik läser av och kartlägger hela ditt hem och skapar en planritning som roboten följer. Den rör sig i raka linjer istället för ett slumpmässigt mönster. Du styr den med en app, kan skapa olika städzoner i hemmet och programmera den till att städa när du vill. Tack vare att fronten är rak, kommer den även åt att städa i alla hörn.

Totalt värde: ca 7 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många våningsplan med förprogrammerade städzoner har appen stöd för?

Svaret hittar du här: [länk]

1. 2
  2. 3
  3. 1
    Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 23 augusti.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
3 våningsplan (alternativ 2).
Vi har 2 hundar...
Vore bra med extra städ hjälp efter dom..

Svar N#2, (Tre våningar)

Att vinna en Botvac D7 skulle vara det räddningen vi behöver, frugan ska börja att jobba från 8:00 till 17:15 dagligen, jag börjar heltid YH utbildning i en annan ort, det skulle vara en välsignelse att ha en Botvac D7 för att slippa dagligen behov av dammsuga hemmet efter tre barn och en katt och kunna ge mer tid till familjen.
En riktig dröm att åka hemifrån tidigt på morgon med ostädat golv efter sig och komma hem sent på kväll med hela golvet städat.

Alternativ 2 (3 plan)

Sambon och jag har just skrivit på för ett hus då vårat hus vi nu bor i kommer rivas pga att gruvan ska kunna fortsätta bryta malm. Spännande att få sätta igång med våran intensivrenovering men ska bli kul! Städhjälpen man får av dammsugaren skulle vara guld värt.

svaret är alternativ 2. (3 våningsplan)

Har haft en Neato anställd i flera år, men nu är Conchita klar för pensionering, och en värdig ersättare sökes.
Vi har högre krav på kvalifikationer denna gång, och CV't till denna ansökaren tillfredsställer våran önskan.
Vi har bara ett golvplan så vi tror inte den nya ansökaren får en bra arbetsplats. Fri kost och logi så klart!

Bekräftelse på accepterat anställning till; stones46@yahoo.com

Svar: Alternativ 2

Denna skulle rädda oss så mycket där hemma då vi har hundar som släpar in allt som finns på denna jord. Vi jobbar så vi nästan går skiftgång hemma och det skulle vara en dröm och ha en robot hemma som städar undan åt oss och håller fint när man kommer hem :love::love:

Alternativ 2!
Jag skulle behöva denna dammsugaren då min gamla roomba vart väldigt äckligt då ena katten råkat :poop: på golvet när vi inte var hemma och roomba börjar städa.... det var inte en trevlig syn (eller doft) :dizzy::sick:att komma hem till var det värsta jag städat upp någonsin! roomban klarade inte riktigt av att försöka bli rengjord och den kändes aldrig riktigt fräsch efter det... Jag skulle ju gärna vilja ha en ny och fräsch robotdammsugare som städar efter oss... dock under uppsyn :crysmile: (Katten på bild har allt med händelsen att göra)

• Svart katt med glansig päls sitter på en soffa med gröna kuddar och ett grått överkast.
Svar: 3 våningsplan, alternativ 2.

Jag är så dålig på att städa själv och en robotdammsugare hade underlättat livet för min familj. Slipper jag städa efter jobbet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.