Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den här veckan tävlar vi ut den smidiga fuktmätaren Elma DT-125. Med den kan du mäta fukten på och i byggmaterial såsom trä, sten, betong, gips med mera.

[bild]

Värde: 1 549 kr

Så här tävlar du:
  1. Besvara frågan nedan.
  2. Motivera varför just du ska vinna fuktmätaren, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Vilka inställningar kan du göra på fuktmätaren DT-125 från Elma?

Svaret hittar du här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 6 september, om en vecka.

OBS: Kontrollera att den adress du angett på din profilsida stämmer.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Den här tävlingen är inte sponsrad.
1. Man kan ställa in våt-/torrgräns, materialval, automatisk kalibrering, min/max samt autoavstängning.
2. Min sambo är ständigt orolig för fukt i vårt nyrenoverade gamla torp! Om han hade denna kunde han enkelt mäta fukt på de ställen som oroar honom för tillfället för att sedan lugnt kunna sätta sig i soffan och njuta av en film.
 
Man kan ställa in våt & torrgräns, materialval, automatisk kalibrering, min/max samt autoavstängning.

jag önskade få vinna denna då jag drabbats av massor av fel på mitt hus som jag skrivit om i tråden här på forumet "låt mig få kräkas ut allt" behöver inte gå in på alla problem men ett av dom är just fukt. Nu ska jag bräfodra om och byta rutten syll samt inspektera torpargrunden och då skulle en egen fuktmätare passa perfekt. Dels för att jag får en lättnad på renoveringskontot men även för att min vän får tillbaka 1 av sina alls verktyg jag lånat på tog för länge.
 
1. Man kan ställa in våt-/torrgräns, materialval, automatisk kalibrering, min/max samt autoavstängning

2. skulle gärna testa en sådan
 
1) Man kan ställa in våt-/torrgräns, materialval, automatisk kalibrering, min/max samt autoavstängning.

2) Äntligen köpt vårt första hus ett suteränhus med stort reoveringsbehov där både fasaden och källaren ser ut att kunna innehålla en hel del fukt och dränering inte är gjord sedan huset byggdes 1972 så skulle önska att hålla koll på hur det utvecklar sig vilket man inte håller koll på utan..
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den här veckan tävlar vi ut den smidiga fuktmätaren Elma DT-125. Med den kan du mäta fukten på och i byggmaterial såsom trä, sten, betong, gips med mera.

[bild]

Värde: 1 549 kr

Så här tävlar du:
  1. Besvara frågan nedan.
  2. Motivera varför just du ska vinna fuktmätaren, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Vilka inställningar kan du göra på fuktmätaren DT-125 från Elma?

Svaret hittar du här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 6 september, om en vecka.

OBS: Kontrollera att den adress du angett på din profilsida stämmer.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Den här tävlingen är inte sponsrad.
1) "Man kan ställa in våt-/torrgräns, materialval, automatisk kalibrering, min/max samt autoavstängning."

2) Bor i 70tals-hus med gillestuga och källare. Med detta instrument kunde jag få 100% koll på klimatet i källaren!
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den här veckan tävlar vi ut den smidiga fuktmätaren Elma DT-125. Med den kan du mäta fukten på och i byggmaterial såsom trä, sten, betong, gips med mera.

[bild]

Värde: 1 549 kr

Så här tävlar du:
  1. Besvara frågan nedan.
  2. Motivera varför just du ska vinna fuktmätaren, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Vilka inställningar kan du göra på fuktmätaren DT-125 från Elma?

Svaret hittar du här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 6 september, om en vecka.

OBS: Kontrollera att den adress du angett på din profilsida stämmer.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Den här tävlingen är inte sponsrad.
1. Man kan ställa in våt-/torrgräns, materialval, automatisk kalibrering, min/max samt autoavstängning.

2. eftersom jag ska till att bygga garage för vår familjs bil så den startar i vinter så skulle det vara intressant att mäta fukt i virket jag ska bygga med!
 
1. Man kan ställa in våt-/torrgräns, materialval, automatisk kalibrering, min/max samt autoavstängning.
2. Vi har haft en del problem med källargrunden efter att en elektriker under altanen borrade genom grunden för eldragning men sedan aldrig tätade hålet. Kabeln kon dessutom uppifrån och ner in i grunden vilket innebar att allt regnvatten stod och droppade in rätt in i grunden. Elektrikern satte därefter tillbaka all panel runt altanen vilket gjorde det svårt att upptäcka förrän det gav effekt på grunden invändigt. Vi har nu själva betongslipat ner, putsat och målat iordning stora delar av källaren invändigt och det skulle därför vara skönt att på ett enkelt sätt hålla koll på fuktvärdena!
 
Då var tävlingen avslutad och en vinnare utsedd.

Veckans vinnare är @Fiano1 med tävlingsbidrag #23, grattis!

Jag vill berätta att det var två påtänkta vinnare som sållades bort på grund av att man inte fyllt i sin profil fullständigt så att vi enkelt skulle kunna skicka vinsten. Tänk på det till framtida tävlingar - man kan inte vinna om profilen inte är ifylld så att vi vet var vinsten ska skickas.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Då var tävlingen avslutad och en vinnare utsedd.

Veckans vinnare är @Fiano1 med tävlingsbidrag #23, grattis!

Jag vill berätta att det var två påtänkta vinnare som sållades bort på grund av att man inte fyllt i sin profil fullständigt så att vi enkelt skulle kunna skicka vinsten. Tänk på det till framtida tävlingar - man kan inte vinna om profilen inte är ifylld så att vi vet var vinsten ska skickas.
🤗 trevlig helg! 🙏
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.