Jag har nu konstaterat att stället där jag kunde tänka mig ha ett grävlingsgryte var falskt alarm.
 
J
Det där är gås. Kanadagås t o m. Googla o jämför
 
J Jotsat skrev:
Det där är gås. Kanadagås t o m. Googla o jämför
Men borde jag inte sett dom då? Eller rör de sig mest på natten?
 
J Jotsat skrev:
Det där är gås. Kanadagås t o m. Googla o jämför
Jo sannolikt och de får då skjutas av jägare. Förra sommaren var det ju ett antal badstränder som blev helt nedskitna i Sverige.

"Grågås, kanadagås och vitkindad gås som uppträder i flock om minst fem individer vid fält med oskördad gröda eller kan medföra olägenhet för människors hälsa, får jagas hela året (1 juli-30 juni)."

https://www.lansstyrelsen.se/varmland/djur/jakt-och-vilt/tranor-gass-och-svanar.html
 
FÅR jagas?? De SKA jagas. Mejas ned med korsvis automateld. 😡😡😡😡
 
H Henning Svensson1 skrev:
Tänkte jag bumpar denna tråden istället för att starta en ny. Har märkt att jag har avföring från något okänt djur i trädgården. Relativt stora ”korvar” som jag inte kan hitta någon rimlig förklaring till, kommit 3-4 st de senaste dagarna. Bor i villaområde i Huskvarna med skog/grönområde relativt nära.
Vad kan detta vara för djur?
Igelkott !
 
ricebridge ricebridge skrev:
FÅR jagas?? De SKA jagas. Mejas ned med korsvis automateld. 😡😡😡😡
Fåglar är väl också människor…😉
 
  • Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Det knep som du säkert har hört är gummistövlar med äggskal fasttejpat på innsidan.
Knäckebröd nedstoppat i gummistövlarna är väl det mest gängse...
 
C
M Mikedigitize skrev:
Knäckebröd nedstoppat i gummistövlarna är väl det mest gängse...
Kottar i den version jag hört 😀
Man får ha j-vligt rymliga stövlar 😂
 
  • Gilla
Mikedigitize
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
FÅR jagas?? De SKA jagas. Mejas ned med korsvis automateld. 😡😡😡😡
Njau så "barbariska" är inte svenska jägare men däremot så finns det kommuner som tvekar att tilkalla jägare.
Utan att leta rätt på fakta så var det flera kommuner som tvekade med nedskitna badständer av gäss förra sommaren och jovisst måste det vara en "olägenhet för människors hälsa" som är kravet för jakt.
 
P paralun skrev:
Njau så "barbariska" är inte svenska jägare men däremot så finns det kommuner som tvekar att tilkalla jägare.
Utan att leta rätt på fakta så var det flera kommuner som tvekade med nedskitna badständer av gäss förra sommaren och jovisst måste det vara en "olägenhet för människors hälsa" som är kravet för jakt.
Napalm, lätt att göra själv.
 
ricebridge ricebridge skrev:
Napalm, lätt att göra själv.
Nej det tycker jag inte heller men jovisst är det äckligt med nedskitna badstränder och tomter när gässen drar fram.

Sen är det väl ganska enkelt att se att man måste göra något, ett gäng små barn på en badstrand som utforskar världen med att stoppa allt i munnen borde vara ganska enkelt att se "olägenheten" med.
Mjäkig är vi!
 
M Mikedigitize skrev:
Igelkott !
Nix, de lämnar smala svartbruna korvar.
 
Grävling dyngar en hög som de gärna lägger i grop, inga tjusiga korvar. Hör en lingonstinn skit en bit från vårt torp i höstas
 
  • Grävlingens spillning med lingon ovanpå jord och mossa i en grop i skogen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikedigitize och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.