Kolla om det finns något företag i närheten som bygger ställverk
De kan med stor sannolikhet tillmötesgå dina behov
Sök även rikstäckande eftersom det verkar vara ett större projekt
Här i skåne finns en del duktiga och seriösa aktörer
Några av dessa bygger och skickar till hela Sverige
Lycka till

Mikael_L
Coromatic är ett namn jag känner igen.
Jag har stött på det två ggr (och det är väl inte mer än typ 4-5 ggr jag har haft med reservkraft att göra).

Jag befinner mig i andra änden av det hela, jag kanske gör någon ritning som nätägaren vill ha, eller bistår lite vid den sista inkopplingen och provkörning och test/mätning.
Jag har aldrig varit inblandad i projekteringen.

Men i vilket fall, Coromatic verkar ju vara en aktör som många använder, de anläggningar jag sett är medelstora, kanske t.o.m borde kallas små i jämförelse med den TS är ute efter.
Jag är väldigt osäker på vilken nytta mitt inlägg bidrog med, men du fick i alla fall veta lite mer om en av de föreslagna namnen.

A Alexn72 skrev:
[länk]
En sån borde kanske räcka, ja. Priset jag såg på dem var runt $1.5 miljoner men de kanske har gått ner något i pris också...

U Uffe A skrev:
Kolla om det finns något företag i närheten som bygger ställverk
De kan med stor sannolikhet tillmötesgå dina behov
Sök även rikstäckande eftersom det verkar vara ett större projekt
Här i skåne finns en del duktiga och seriösa aktörer
Några av dessa bygger och skickar till hela Sverige
Lycka till
Det TS nog främst behöver är någon som oberoende går igenom anläggningarna och väger in en helhet för vad som både krävs och inte för önskat resultat. Då hamnar man knappast bland olika leverantörer av utrustning som iofs krävs för lösningen både matningskällor, fördelningen osv men som sällan går under en flagg.

För egen del tror jag man skulle kunna komma långt med utvalda optimala nålstick och inga större centrala i sig dåliga källor för en helhet. Framförallt inte om det ska sparas lite.

I skåneland saknar man numera Elektriska Aktiebolaget Delta i Arlöv. :) Där kan man verkligen tala om RR vad gäller ställverk.

Redigerat:
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.