H
D Dilato skrev:
Javisst.
Men om man tänker efter lite så har du samma batterier i klipparen som i många elbilar, och nog tål dom att parkeras i minusgrader?
ja men tyvärr kan jag inte ha det argumentet när det står som det gör i instruktionsboken.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Förmodligen försöker AM hitta till laddstation tills batteriet blir helt tomt. När AM vill hem och ladda finns inte mycket batterikapacitet kvar och eftersom batteriet är gammalt töms de sista procentenheterna snabbt.
Det hände till mig några gånger förra säsongen på AM 310 och sedan märkte jag att roboten klipper mindre tid mellan laddningar också.
Idag fick jag hem ett nytt batteri, vi får se hur det funkar när jag kör igång för säsongen. Jag köpte från subtel.se i och med att recensionerna var bra, men kan varken rekommendera eller avråda det än så länge.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Är inne på andra säsongen nu med min 315x och nytt batteri.
Köpte ett överdimensionerat 3400mAh bara för att prova.
Fungerar utmärkt.
 
  • Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Nu är batteri inköpt och bytt, nu återstår det att se om maskin sköter sig som den ska! Tack för alla svar!
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
TRJBerg
F ö låter titeln på tråden som hämtat från en deckare.
 
U Ulf Peter skrev:
[länk]
699:-
Ett som jag har billigt och bra.
Ingen som haft några problem med noname batterier?
Räknar med att ett byte närmar sig på våran 330x.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Ingen som haft några problem med noname batterier?
Räknar med att ett byte närmar sig på våran 330x.
Kan funka och det kan bli problem. Med piratbatteriet vet du aldrig vilka celler som sitter i batteriet.
Ett batteri håller kanske 5-6 klippsäsonger, kan vara dumsnålt att spara in några kronor.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
E etompau skrev:
Kan funka och det kan bli problem. Med piratbatteriet vet du aldrig vilka celler som sitter i batteriet.
Ett batteri håller kanske 5-6 klippsäsonger, kan vara dumsnålt att spara in några kronor.
Mitt original batteri höll 5 säsonger och det är garanterat samma styrkort också i " piratbatteriet" annars skulle den inte ta laddningen.
Fick reklamera piratbatteri till min dator på grund av en dålig cell och dom skickade direkt ett nytt som fungerar klockrent efter ett år.
Så det är vad som kan hända, en dålig cell annars så fungerar det precis likadant som Husqvarna original som garanterat är byggt i Kina eller något annat land.
Men ni väljer själva vem ni vill betala 1190:- ifrån Hylte som är otroligt långsam att skicka grejer när man behöver det snabbt eller den jag länkade till.
Som sagt andra säsongen nu fungerar hur bra som helst.
 
  • Gilla
ilcretzzo
  • Laddar…
På min Husqvarna AC 220 kan jag ställa klipparen i autoläge om jag vill att den ska söka sig till laddstationen själv. Men det finns även ett manuellt läge som man kan använda om den ska gå i ett avgränsat område där den inte kan nå laddaren själv. Detta kan även användas om man vill krama ur så mkt klippning som möjligt, med följden att man alltså manuellt måste bära tillbaka den till laddaren när batteriet är slut. Hur det funkar på din vet jag inte men värt att kolla.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.