G Gunnar Johansson69 skrev:
Ja, så gott som. Och laddplattan har stått på exakt samma ställe i snart två säsonger utan problem.

Den har betett dig så här i två veckor nu, tidigare var det inga problem alls.

Nu är maskin och laddplatta inlämnad. Återkopplar med resultat. Men spontan gissning är åska som tagit kretskort i laddplattan.
Fick tillbaka klipparen. Ingen åtgärd, 695 pix i felsökningsavgift. Däremot tipset att kollaps inte en bit av begränsningskabeln hamnat under laddplattan, extra kabel rullat ihop sig bakom i en spole eller korsats.

Drog och slet lite i de begränsningskablarna som sticker upp från marken och nu funkar den bra igen!

G Gunnar Johansson69 skrev:
Fick tillbaka klipparen. Ingen åtgärd, 695 pix i felsökningsavgift. Däremot tipset att kollaps inte en bit av begränsningskabeln hamnat under laddplattan, extra kabel rullat ihop sig bakom i en spole eller korsats.

Drog och slet lite i de begränsningskablarna som sticker upp från marken och nu funkar den bra igen!
Lite surt, men bra att det nu funkar igen.
Min uppfattning är att majoriteten av dessa dockningsproblem är relaterat till något i installationen.
Det är radiosignaler i kablar och docka och signalerna kan påverkas av omgivning och kabeldragning.

E etompau skrev:
Lite surt, men bra att det nu funkar igen.
Min uppfattning är att majoriteten av dessa dockningsproblem är relaterat till något i installationen.
Det är radiosignaler i kablar och docka och signalerna kan påverkas av omgivning och kabeldragning.
Precis så sa de hos ÅF också. Första frågan när jag lämnade in den var om jag gjort installationen själv eller om jag köpt tjänsten från dem.

Tittar man i manualen är en av de första OBS-punkterna under installation-kapitlet att extra begränsningskabel i slingan absolut inte får rullas i hop som en spole. Lite längre ner att den inte heller skall korsas.

Det positiva är att jag fick en mjukvaruuppgradering av klipparen iaf… 😁

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.