5 240 läst · 23 svar
5k läst
23 svar
Att köpa cykelpollare privat
Näää....H heimlaga skrev:
En tanke... Det där snygga stekspadestället ser ut som att det har en nackdel. Det verkar fästas genom att skruvas i backen? Risken är att cykeln iofs får stå kvar där men att själva stället snart är uppslitet och bortburet. Speciellt om det kostar så mycket. En rejäl betongklump i backen under stenarna (eller vad du nu har för underlag) som skruvarna gjuts fast i så får det stå kvar... Förhoppningsvis...
Jag trodde faktiskt att vi kunde lita på att ingen är tillräckligt korkad för att skruva en cykelpollare i backen. Dem måste naturligtvis fästas i en rejäl sten eller betongklump om den skall göra någon nytta.
Ja, och det finns även ännu billigare och snyggare (enligt mig). Men den i det första inlägget är min favorit.P PärS skrev:
Problemet är: hur skickar man en flaska vin på ekonomiskt sätt?JanneJanne123 skrev:
Men alvarligt talat så kan det vara en möjlighet. Finns det exempel här där man tidigare gjort något likande? Fabriken befinner sig iaf i Älmhult...
https://www.uteprodukter.se/cykelstall Här finns ett gäng olika ställ tänkta för publik miljö. Går bra att handla som privatkund men det är ju tyvärr inte direkt "billigt"
Nä men vänta nu... Gav du mig precis en dask på handleden för att jag gav tophee ett råd i all välmening? Möjligen var det ett råd som för de flesta av oss är en självklarhet, men forumet kryllar av historier där folk gjort betydligt mer korkade saker av ren okunskap/obetänksamhet. Hellre ge ett självklart råd nu än att ge samma råd i sommar när tophee lägger in en bild på en grop i stenläggningen och frågar hur fasen han ska göra nästa gång för att slippa bli av med cykelstället...H heimlaga skrev:
Handlar det om mitt citat så tyckte jag det far alldeles för roligt för att inte återge. Ber om ursäkt om det inte föll i god jord.
Nej det var inget slag med linjalen på fingrarna.T ToRy skrev:Nä men vänta nu... Gav du mig precis en dask på handleden för att jag gav tophee ett råd i all välmening? Möjligen var det ett råd som för de flesta av oss är en självklarhet, men forumet kryllar av historier där folk gjort betydligt mer korkade saker av ren okunskap/obetänksamhet. Hellre ge ett självklart råd nu än att ge samma råd i sommar när tophee lägger in en bild på en grop i stenläggningen och frågar hur fasen han ska göra nästa gång för att slippa bli av med cykelstället...
Handlar det om mitt citat så tyckte jag det far alldeles för roligt för att inte återge. Ber om ursäkt om det inte föll i god jord.
Det var snarare ett symptom på att det som är absolut självklart för en människa inte nödvändigtvis är det för en annan.
I min värld är sånt där självklart.Markytan på en tomt består i min värd oftast av antingen jäslera som blir som bröddeg varje vår eller stenbemängt backgrus där tjälen rör om och lyfter stenar varje vinter. Ibland övertäckt med ett tunnt lager krossgrus för att få en yta att gå eller köra på.
Ursäkta mig.
Liknande trådar
-
Köpa stor täljstensplatta
Värme allmänt -
Är det klokt att lämna lagfart till köparen utan att få betalt?
Köpa & Sälja hus -
Kan man köpa sån här takplåt? Kant platt-tak.
Byggmaterial & Byggteknik -
Tittar på att köpa hus, finns sprickor i grunden.
Grund & Markarbeten -
Flytta befintlig luftvärmepump, eller köpa en ny enbart för att få en bättre placering.
Värme allmänt