5 098 läst · 20 svar
5k läst
20 svar
Att dölja en skruv med plugg - proppning
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Aha! Bra format! Och en film säger mer än tiotusen ord. Bra minidemo av maskinerna som användes också. Typiskt bra grej att känna till och ha i bakfickan oavsett om man använder det ofta eller inte. Har för övrigt också sett varianter där man har en träplugg som döljs på samma sätt.
Produkter som diskuteras: "träplugg"
Träplugg
Träpluggar är infästningskomponenter avsedda för användning i träkonstruktioner, och erbjuder ett attraktivt och funktionellt alternativ till spik eller skruv. Dessa cylindriska bitar av trä är särskilt populära inom möbeltillverkning och
Läs mer
Jag får bara instämma med föregående talare.
Bra film och lagom lång, videos som denna gillar vi!
Visst kan man få svar på det mesta om man ställer en specifik fråga i en tråd men en video säger oftast så mycket mer än när saker beskrivs i text. Många byggtrådar och även videos utanför byggahus beskriver ett helt projekt av något slag. Ofta visas de mest fantastiska byggen upp men man går oftast inte in på detaljerna i ett enskilt moment (vilket då inte heller är syftet). Ibland är det någon detalj man skulle vilja få belyst lite närmare men det försvinner gärna i helheten.
Att man kan plugga skruvhål var ingen nyhet för mig även om jag inte har provat det själv. Men en anledning till att jag någon gång avstått var just att jag alltid trott att även hålet skulle vara koniskt så att pluggningen därmed blev definitiv. Nu förstår jag att så är inte fallet.
En annan bra sak med videos av den här typen är att man kan får tips på nya tekniker som man kanske inte ens kände till, eller som i detta fallet, ser nya möjligheter.
Bra jobbar Daniel och BH! Jag hoppas det kommer mer av denna varan.
Bra film och lagom lång, videos som denna gillar vi!
Visst kan man få svar på det mesta om man ställer en specifik fråga i en tråd men en video säger oftast så mycket mer än när saker beskrivs i text. Många byggtrådar och även videos utanför byggahus beskriver ett helt projekt av något slag. Ofta visas de mest fantastiska byggen upp men man går oftast inte in på detaljerna i ett enskilt moment (vilket då inte heller är syftet). Ibland är det någon detalj man skulle vilja få belyst lite närmare men det försvinner gärna i helheten.
Att man kan plugga skruvhål var ingen nyhet för mig även om jag inte har provat det själv. Men en anledning till att jag någon gång avstått var just att jag alltid trott att även hålet skulle vara koniskt så att pluggningen därmed blev definitiv. Nu förstår jag att så är inte fallet.
En annan bra sak med videos av den här typen är att man kan får tips på nya tekniker som man kanske inte ens kände till, eller som i detta fallet, ser nya möjligheter.
Bra jobbar Daniel och BH! Jag hoppas det kommer mer av denna varan.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Skruv har gått av under gräsklipparen
Robotgräsklippare -
Sätta täckbricka och skruvar till handtag rakt på dörren
Fönster & Dörrar -
Attefallshus på markskruv, grundarbete?
Grund & Markarbeten -
Bör utsatta skruvhuvuden utomhus målas över?
Byggmaterial & Byggteknik -
Markskruv attefallshus
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus