14 569 läst · 175 svar
15k läst
175 svar
Athom Homey Pro
Ja, trist att dom inte lirar.P paralun skrev:
Vet inte om det är olika modeller, ser att jag köpte mina i slutet av 2022, och dom har benämningen: WSDCGQ11LM
Hoppas på framgång!
Löst!Hannuse skrev:
Jag köpte en givare tidigt, såklart man provar just den, de senaste tre från Webhallen funkar prima. 😉
(tog med Wimbib på bilden)
https://www.webhallen.com/se/product/366038-Aqara-Temperature-and-Humidity-Sensor-T1
Dagens fundering, såg att det ligger en uppdatering och väntar, 12.3.3 men installationen lägger av.
Har Homey sämre bandbredd till sina servrar? Annat "trick"?
Idag blir det instrumentpaneler och flöden, har en bunt enheter att roa mig med😉
Har Homey sämre bandbredd till sina servrar? Annat "trick"?
Idag blir det instrumentpaneler och flöden, har en bunt enheter att roa mig med😉
Mysko.P paralun skrev:
Har du provat att stata om den?
Provat att gå in och söka manuellt och uppdatera därifrån (i appen)?
Ser att min kör 12.3.3, men jag vet inte när den har installerat den?
Jo jag provade manuellt både igår kväll och nu på morgonen.Hannuse skrev:
Har inte lärt mig hur man "ser under huven" vad som sker och gränssnittet är ju "spartanskt", bra om allt funkar men sämre när det inte funkar.
Inget akut iaf...
Jo fick uppdateringen installerad framåt kvällen. Jag kör ju ett Unifi nätverk och kollade loggen och min anslutning till Homeyn blev droppad lite då och då. (Homey klagade inte).Hannuse skrev:
Placeringen perfekt för Homey mot APn i bottenvåningen, sen kör jag även IPv6 om det kan göra något.
Sen efter uppdateringen så har inte anslutningen droppat någon gång... får kolla i morgon
Skönt.P paralun skrev:Jo fick uppdateringen installerad framåt kvällen. Jag kör ju ett Unifi nätverk och kollade loggen och min anslutning till Homeyn blev droppad lite då och då. (Homey klagade inte).
Placeringen perfekt för Homey mot APn i bottenvåningen, sen kör jag även IPv6 om det kan göra något.
Sen efter uppdateringen så har inte anslutningen droppat någon gång... får kolla i morgon
Jag kör med Homeyn ansluten via nätverkskabel, kanske gör skillnad?
Jo kollat på den, 399:- 🙃Hannuse skrev:
https://www.kjell.com/se/produkter/...ernet-adapter-for-homey-pro-early-2023-p52213
Ska inte behövas och mitt Unifi-nätverk är mycket stabilt. Får hålla koll på Homeyuppkopplingen.
Sen hittar jag inget sätt att kolla "under huven" i Homey efter loggfiler??
Någon som har Philips Hue outdoor motion sensor?
Monterade precis två ute och den ena fellarmar konstant.
Satt båda till känslighet LOW.
Kan man på något sätt sänka känsligheten mer?
Kör utan Hue Bridge så kopplade direkt till Homey.
Monterade precis två ute och den ena fellarmar konstant.
Satt båda till känslighet LOW.
Kan man på något sätt sänka känsligheten mer?
Kör utan Hue Bridge så kopplade direkt till Homey.
Njou... inget system är perfekt och det körs ju en linuxvariant i botten med perfekta loggfiler.blackarrow skrev:
Hursomhelst så försvann "dropparna" efter uppdateringen.
He he, exakt så har jag resonerat.blackarrow skrev:
Men håller med om att loggfiler skulle kunna vara bra att läsa ut.
Nu är det enda (som jag ser det) att man kan skapa en diagnosrapport, och dela den koden med supporten, men själva rapporten får man ingen tillgång till.
Men jag har hittils ingenting att anmärka på, älskar systemet och klarar mig väldigt bra utan att krypa under huven.
Jo klart trevligt system.... och nu är det helt stabilt.Hannuse skrev:
He he, exakt så har jag resonerat.
Men håller med om att loggfiler skulle kunna vara bra att läsa ut.
Nu är det enda (som jag ser det) att man kan skapa en diagnosrapport, och dela den koden med supporten, men själva rapporten får man ingen tillgång till.
Men jag har hittils ingenting att anmärka på, älskar systemet och klarar mig väldigt bra utan att krypa under huven.
Men jag är ju mer åt "nördhållet" och mångårig linuxanvändare, hittade några trådar i Homeys forum där man efterlyste samma sak med att kunna se loggfiler.
"So far so good"...😉