G GammelMan99 skrev:
Produkterna är då helt borta från IKEAs hemsida, när man googlar så kommer till produkten upp men när man kommer till IKEAs sida så står det "Hoppsan! Det verkar som att denna sida försvunnit.".
Kan det ha varit när ESV kontaktade IKEA som IKEA fick reda på att att dom testade produkten ?
"– Nu väntar vi på provresultatet. Vi har även begärt in dokumentation, som Ikea redan har skickat in, säger Joel Lee Antman."
Justja, glömde detaljen med den efterfrågade dokumentationen :p

"Helt borta" är en relativ term när det gäller web, det är rätt lite jobb att bara ta bort en produkt från indexeringen.

Jag var förbi Barkarby i helgen, där satt alla demo-ex och prislappar kvar uppe, även om hyllorna var tomma.
 
G
n_sandstrom n_sandstrom skrev:
Justja, glömde detaljen med den efterfrågade dokumentationen :p

"Helt borta" är en relativ term när det gäller web, det är rätt lite jobb att bara ta bort en produkt från indexeringen.

Jag var förbi Barkarby i helgen, där satt alla demo-ex och prislappar kvar uppe, även om hyllorna var tomma.
Jovisst är det så, undrar varför dom inte bemödat sej att göra det från Googles sökning också ?
Bättre att radera produkten och eventuellt lägga in den sen igen än att man möts av en "saknad sida" på företagets hemsida, känns inget vidare proffsigt.
 
P
IKEA kan knappast ta bort data från Googles servrar.
 
Och hade som så hade dom knappast velat.

Att demo-ex och skyltar finns kvar i varuhuset tyder ju på att dom tror/hoppas på att kunna få ut allt igen rätt snart.
 
n_sandstrom n_sandstrom skrev:
Och hade som så hade dom knappast velat.

Att demo-ex och skyltar finns kvar i varuhuset tyder ju på att dom tror/hoppas på att kunna få ut allt igen rätt snart.
Sannolikt så kommer de dock att minska maxeffekten till runt hälften, med tanke på vad ESV tänker sig att testa. Hälften är dock ingen större begränsning i praktiken om man inte kör vattenkokare eller dammsugare i dessa uttag.
 
Vilka tester görs egentligen vid en S-märkning? Jag vet att det är upp till beställaren, men ett standardtest borde väl att kolla att prylen håller för den last den är märkt med?
 
useless useless skrev:
Vilka tester görs egentligen vid en S-märkning? Jag vet att det är upp till beställaren, men ett standardtest borde väl att kolla att prylen håller för den last den är märkt med?
Det har de säkert gjort. Under ideala förhållanden...
 
P
Vad är icke-ideala förhållandet vid ett sådant test? Dvs, vad i verklig miljö kan påverka utrustningen så att den inte tål märklasten?
 
Det som Elsäkerhetsverket vill testa som man kanske inte testade vid S-märkningen är att dra max last i det sista uttaget. Vid Semko-testet kanske man lastade med 3680W fördelat på flera brunnar?

IKEA/Semko gjorde kanske bedömningen att det är osannolikt att man kopplar in en enda last på 3680W så man tyckte inte det var ett relevant test? Hur många prylar med stickpropp finns det i ett vanligt hem som drar 16A kontinuerligt?
 
  • Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
Finns ens SEMKO & S-märkning nuförtiden?
 
P
Semko har uppgått i Intertek. S-märket finns kvar, men jag tror inte att det har något juridisk betydelse.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Den har fått grönt ljus från ESV.
[länk]
Det säger ju iofs bara att den uppfyller kraven, inte att användaren uppfyller kraven... :cool:
 
  • Gilla
blackarrow
  • Laddar…
J J_G skrev:
Jag var på Ikea Barkarby under helgen och de hade plockat undan alla Åskväder-produkter som de fortfarande hade i lager. Enda undantaget var väggfästena. Jag plockade på mig några förpackningar men när jag kom till kassan för att scanna fästena så fick jag ett felmeddelande. IKEA-personalen kontrollerade och sa att de inte fick sälja produkten, så det ligger nog något mer bakom än bara leveransproblem.


Det är fortfarande lika förjävligt (fast det fortfarande inte är sant...).
 
J jonko skrev:
Det är fortfarande lika förjävligt (fast det fortfarande inte är sant...).
Fortfarande inte sant? Sen när?
Vilket varuhus menar du att dom inte är bortplockade i?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.