electroluxaren skrev:
om den är så här äcklig är det ett under att den fungerar gören allt noga ta loss silarna kör diskmaskinsrengöring med högsta temp, gör ren nivåkammaren
Vad kör du med för göra rent ? Vi brukar köra finnish nån flaska fanns ju även rengöringstabletter men borde väl funka lite på med 2 små påsar citronsyra från santamaria?
 
A
P pompakumla skrev:
Vad kör du med för göra rent ? Vi brukar köra finnish nån flaska fanns ju även rengöringstabletter men borde väl funka lite på med 2 små påsar citronsyra från santamaria?
citronsuran är bra men i ditt fall bored flaskorna vara bättre och har du kört med dessa så frågar jag mig "vilka program har du använt"?
 
  • Gilla
pompakumla
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
citronsuran är bra men i ditt fall bored flaskorna vara bättre och har du kört med dessa så frågar jag mig "vilka program har du använt"?
Alltid 70c då kör vi vidare brukar köra ett par flaskor om året mest för att förebygga lite problem och att jag antar det är bra med ett par rengöringar per år.
 
J Joh_81 skrev:
Filtret är inte rätt ditsatt.
Du ska dra åt det minst 3/4 varv till.
Handtaget ska peka utåt mot dig.

Hålet för avloppspumpen är blockerat och den kan inte pumpa ur.
[bild]
Otroligt bra svar. Sparade mig kostnaden av en ny diskmaskin denna månaden. Filtert var för hårt åtdraget. Jag mindes från min andra asko att man snurrar tills det tar stopp. Gängorna är nog slitna på något sätt varför det går att dra åt 1/4 varv för mycket.

Sannolikt har flyttstädfirman gjort rent och dragit åt det för hårt = diskar ej rent från första dagen. Jag gör rent filter och spolarmar 1000ggr men sätter tillbaka filtret fel och smutsigt vatten cirkulerar ut i maskinen och spolarmarna.

Oändligt tack för hjälpen.

Den enda trösten är att felet tvingade mig att spola rent avloppsslang som var sanslöst belagd med smuts, så nu sätter inte den igen i det närmaste i alla fall.
 
A
F FellanD skrev:
Otroligt bra svar. Sparade mig kostnaden av en ny diskmaskin denna månaden. Filtert var för hårt åtdraget. Jag mindes från min andra asko att man snurrar tills det tar stopp. Gängorna är nog slitna på något sätt varför det går att dra åt 1/4 varv för mycket.

Sannolikt har flyttstädfirman gjort rent och dragit åt det för hårt = diskar ej rent från första dagen. Jag gör rent filter och spolarmar 1000ggr men sätter tillbaka filtret fel och smutsigt vatten cirkulerar ut i maskinen och spolarmarna.

Oändligt tack för hjälpen.

Den enda trösten är att felet tvingade mig att spola rent avloppsslang som var sanslöst belagd med smuts, så nu sätter inte den igen i det närmaste i alla fall.
nu svarar du på ett inlägg som säger att du skall dra det hårdare!

i mitt inlägg stod det tvärt om
 
  • Gilla
FellanD
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
nu svarar du på ett inlägg som säger att du skall dra det hårdare!

i mitt inlägg stod det tvärt om
Du har helt rätt! Det var för hårt åtdraget, det skulle lossas 1/4 varv.

Det som var så bra med inlägget var att hen såg att filtret satt fel.

Bra att du förtydligade, så att det inte finns risk för missförstånd.
 
A
F FellanD skrev:
Du har helt rätt! Det var för hårt åtdraget, det skulle lossas 1/4 varv.

Det som var så bra med inlägget var att hen såg att filtret satt fel.

Bra att du förtydligade, så att det inte finns risk för missförstånd.
vem som helst som sett en cylinda ser detta direkt och att det var för hårt draget.
 
electroluxaren skrev:
vem som helst som sett en cylinda ser detta direkt och att det var för hårt draget.
Nja, jag kan inte påstå att det var lätt att se på den bilden om det var för lite åtdraget eller för mycket, så jag antog för lite.
Att det ens går att dra filtret 1/4 mer än till ändläget borde innebära att gängan är kass.

Skönt att det löste sig i alla fall.
 
A
J Joh_81 skrev:
Nja, jag kan inte påstå att det var lätt att se på den bilden om det var för lite åtdraget eller för mycket, så jag antog för lite.
Att det ens går att dra filtret 1/4 mer än till ändläget borde innebära att gängan är kass.

Skönt att det löste sig i alla fall.
med riktiga muskler så
det som syntes (man har ju sett några...) är att plåtsilen satt djupt i botten och det skulle den inte göra om insatsen var för löst dragen med 3/4 varv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.