9 130 läst · 23 svar
9k läst
23 svar
Asko diskmaskin, tömmer ej allt vatten och diskar ej rent. Nivågivare?
Vad kör du med för göra rent ? Vi brukar köra finnish nån flaska fanns ju även rengöringstabletter men borde väl funka lite på med 2 små påsar citronsyra från santamaria?electroluxaren skrev:
citronsuran är bra men i ditt fall bored flaskorna vara bättre och har du kört med dessa så frågar jag mig "vilka program har du använt"?P pompakumla skrev:
Alltid 70c då kör vi vidare brukar köra ett par flaskor om året mest för att förebygga lite problem och att jag antar det är bra med ett par rengöringar per år.electroluxaren skrev:
Otroligt bra svar. Sparade mig kostnaden av en ny diskmaskin denna månaden. Filtert var för hårt åtdraget. Jag mindes från min andra asko att man snurrar tills det tar stopp. Gängorna är nog slitna på något sätt varför det går att dra åt 1/4 varv för mycket.J Joh_81 skrev:
Sannolikt har flyttstädfirman gjort rent och dragit åt det för hårt = diskar ej rent från första dagen. Jag gör rent filter och spolarmar 1000ggr men sätter tillbaka filtret fel och smutsigt vatten cirkulerar ut i maskinen och spolarmarna.
Oändligt tack för hjälpen.
Den enda trösten är att felet tvingade mig att spola rent avloppsslang som var sanslöst belagd med smuts, så nu sätter inte den igen i det närmaste i alla fall.
nu svarar du på ett inlägg som säger att du skall dra det hårdare!F FellanD skrev:Otroligt bra svar. Sparade mig kostnaden av en ny diskmaskin denna månaden. Filtert var för hårt åtdraget. Jag mindes från min andra asko att man snurrar tills det tar stopp. Gängorna är nog slitna på något sätt varför det går att dra åt 1/4 varv för mycket.
Sannolikt har flyttstädfirman gjort rent och dragit åt det för hårt = diskar ej rent från första dagen. Jag gör rent filter och spolarmar 1000ggr men sätter tillbaka filtret fel och smutsigt vatten cirkulerar ut i maskinen och spolarmarna.
Oändligt tack för hjälpen.
Den enda trösten är att felet tvingade mig att spola rent avloppsslang som var sanslöst belagd med smuts, så nu sätter inte den igen i det närmaste i alla fall.
i mitt inlägg stod det tvärt om
Du har helt rätt! Det var för hårt åtdraget, det skulle lossas 1/4 varv.electroluxaren skrev:
Det som var så bra med inlägget var att hen såg att filtret satt fel.
Bra att du förtydligade, så att det inte finns risk för missförstånd.
vem som helst som sett en cylinda ser detta direkt och att det var för hårt draget.F FellanD skrev:
Nja, jag kan inte påstå att det var lätt att se på den bilden om det var för lite åtdraget eller för mycket, så jag antog för lite.electroluxaren skrev:
Att det ens går att dra filtret 1/4 mer än till ändläget borde innebära att gängan är kass.
Skönt att det löste sig i alla fall.
med riktiga muskler såJ Joh_81 skrev:
det som syntes (man har ju sett några...) är att plåtsilen satt djupt i botten och det skulle den inte göra om insatsen var för löst dragen med 3/4 varv
Liknande trådar
-
Hur tömmer jag en trasig diskmaskin manuellt på vatten?
Vitvaror -
Asko Diskmaskin med fläkt i luckan: Någon som har en sån?
Vitvaror -
Gurglande ljud när diskmaskinen tömmer
Vatten & Avlopp -
Hur får man ut saker från bakom handtagsluckan på Asko diskmaskin?
Vitvaror -
Siemens diskmaskin tömmer inte under programmet.
Vitvaror