Just köpt mig ett Bosch kit för köksinstallationer från Tyskland för just under 3000 kr inkl. frakt.
1st Skruvdragare GSR 10,8-2
1st Vinkelskruvdragare GWI 10,8
1st Multicutter GOP 10,8
1st Slagskruvdragare GDR 10,8
1st Lampa GLI 10,8
1st L-boxx
3st Batterier 1,3 Ah
1st Snabbladdare

Billigast online i Sverige var 4000 kr

Så för tusenlappen jag tjänade köpte jag mig en Bosch GMS 120 multidetektor.

Har bara känt på GSR & GOP i butik och tycker GSR'n är väldigt tjock och klumpig jämfört med Makitan och ännu mer jämfört med Hitachin, Hoppas jag kan lära mig leva med det, för det totala paketpriset känns som en riktig hit.

Redigerat:
Antar du köpt det på Seltmann. Det finns säkert 100 inlägg om detta erbjudande, speciellt det första utan LBoxx som gick för under 2500 för kanske ett halvår sedan.

Jättebra grejer förutom långsam laddare och GWIn som inte duger till mycket.

Om du tycker GSRen är tjock så kanske du använder pek istf långfingret att gasa med.

Långsam laddare? Är det inte den som skall ladda på 30 min och 75% efter 15 min?
Har du hållit i Hitachin då är Boschen som att försöka hålla i en stock!

Redigerat:
räkna med att det är 60min laddaren

As usual, no clue here :)
Trodde det var skrytladdarn deras som va med, spelar egentligen ingen roll då jag nog kommer sälja setet, då både Makita och Hitachi är mycket trevligare att jobba med. Om bara Hitachin hade haft stavbatteri så hade de andra kunnat lägga ner i den klassen. Men då hade iofs de inte kunnat gör handtaget skön
t

Redigerat:
Det är gamla GSRen som är klumpig.
GSR10,8-2-LI är smidig.
(och har batteriindikator)

Det är AL1115CV (60min laddaren) som är med.

Ska du sälja det behöver du inte lära dig leva med ;)

OK, vet inte vilken modell jag provade. Men jag skall testa dem i köket jag installerar nu, så de kanske blir kvar.
Har också en Festool C12, gamla modellen med tillbehör och bits systainern, men mina 1,3 Ah NiCd batterier sjunger på sista versen och 3,0 Ah NiMh piraten jag köpte suger. Surt att inte kunna använda Li batterierna i den.

Köpte en Ryobi 4 V för småskruv och den gillar jag skarpt, moment och den bästa bitshållaren jag sett.

Om det är greppet som du menar är tjockt så är nog Hitachi och Dewalt dom enda alternativen pga batteriernas placering.
Dom tar lite mer plats naturligtvis men dom är enligt mig mycket skönare att använda.

Jag har 3 av 5 maskiner av Monsterkitet, har skruvdragare (nya modellen), multimaskin och lampan. Den maskin som används mest är givetvis skruvdragaren.
Det jag kan ibland känna med skruvdragaren är att handtaget kan vara "litet", främst då man drar en större skruv så maskinen "får ta i". Då känns det som att batteriet skall brytas lös från handtaget, nu har jag iofs stora händer (typ stl. 11-12 på handskar).
Jag är mycket nöjd med maskinerna, kommer nog skaffa slagskruvdragaren också, vinkelskruvdragaren känner jag att jag inte har något behov av, dessutom har den inte fått särskilt bra betyg här på forumet.

Hej byggfolk!

Jag blev väldigt sugen på Bosch Monsterkit efter jag läst lite om kittet här på forumet.
Beställde det från Seltmann i Tyskland precis som många andra här.
Problemet är ju språket! Kan ju knappt ett enda tyskt ord...
Gjorde beställningen för en vecka sedan med E-kort genom Swedbank (VISA).
Köpet gick igenom smärtfritt, och det försvann 2893:- kronor från mitt konto direkt.
Men, ingen bekräftelse på köpet kom på e-post som brukligt är...

Väntat ivrigt på leveransen (fanns i lager) sedan dess.
Men idag när jag kollade mitt lönekonto på Swedbank såg jag att det gjorts en insättning av Shop-Seltmann på 2787:-!!??

Hmmm... Vad har hänt? Inget meddelande har jag fått heller. Pengarna sattes in för tre dagar sedan så tid för meddelande till mig borde funnits...
Och, varför sattes det in 106:- mindre än jag betalt?
Inte lätt att skicka ett e-postbrev heller. Kan ju ingen tyska alls...
Vad göra? Någon som har haft problem tidigare?

Tackar på förhand från ny medlem hos byggahus.se

/Errka

ErrkaPetti skrev:
Hej byggfolk!

Jag blev väldigt sugen på Bosch Monsterkit efter jag läst lite om kittet här på forumet.
Beställde det från Seltmann i Tyskland precis som många andra här.
Problemet är ju språket! Kan ju knappt ett enda tyskt ord...
Gjorde beställningen för en vecka sedan med E-kort genom Swedbank (VISA).
Köpet gick igenom smärtfritt, och det försvann 2893:- kronor från mitt konto direkt.
Men, ingen bekräftelse på köpet kom på e-post som brukligt är...

Väntat ivrigt på leveransen (fanns i lager) sedan dess.
Men idag när jag kollade mitt lönekonto på Swedbank såg jag att det gjorts en insättning av Shop-Seltmann på 2787:-!!??

Hmmm... Vad har hänt? Inget meddelande har jag fått heller. Pengarna sattes in för tre dagar sedan så tid för meddelande till mig borde funnits...
Och, varför sattes det in 106:- mindre än jag betalt?
Inte lätt att skicka ett e-postbrev heller. Kan ju ingen tyska alls...
Vad göra? Någon som har haft problem tidigare?

Tackar på förhand från ny medlem hos byggahus.se

/Errka
Va surt:(

Ett bra tips när man handlar på siter där man inte kan språket är att tex använda sig av Chrome webläsare som översätter siten on-the-fly.

Jag kan inte hitta monsterkitet på Seltmann nu så det verkar som den är borta ur sortimentet och det kanske även stod på sidan när du beställde.

Att dom inte mailat dig är kasst, har du kollat skräpposten?

106 kr i skillnad har Visa lagt beslag på, det skiljer några % mella köpa o sälja kurser samt ev har du även haft en kursförändring.

Inte för att det hjälper dig med ditt nuvarande problem, men Seltmann verkar kunna strula en del med kortbetalningar. Ibland går det, ibland går det inte alls.

Kan rekommendera att använda PayPal istället, där verkar det inte strula alls när man beställer från Tyskarna.

Och välkommen till forumet...=)

Nimajneb skrev:
Va surt:(

Ett bra tips när man handlar på siter där man inte kan språket är att tex använda sig av Chrome webläsare som översätter siten on-the-fly.

Jag kan inte hitta monsterkitet på Seltmann nu så det verkar som den är borta ur sortimentet och det kanske även stod på sidan när du beställde.

Att dom inte mailat dig är kasst, har du kollat skräpposten?

106 kr i skillnad har Visa lagt beslag på, det skiljer några % mella köpa o sälja kurser samt ev har du även haft en kursförändring.
Tack för snabbt svar...

Men, visst finns Monsterkittet? Kolla denna länk:

http://www.shop-seltmann.de/bosch-10-8-v-lithium-ionen-geraete-komplettset-artikel-15414-0-308.aspx

Den fanns i lager även när jag beställde... Och, jag hade sett på gamla trådar här att VISA inte fungerade så bra, men, jag chansade och köpet gick ju igenom (det försvann ju pengar...).

PayPal fungerar säkerligen bättre. Men, kan jag göra en ny beställning? Tänk om den första kommer iallafall...?
Nu är jag så sugen så jag kanske köper denna i Sverige (har 8 mil till DUABhuset i Mönsterås)...

Visst finns det, där har du rätt.
Jag använde PayPal när jag handlade från dom, eg ganska ofta från Tyskland.

Skulle du få dubbelt så kan du sälja maskin för maskin o tjäna några kronor på Tradera.

Ganska irriterande att Seltmann inte skicka någon e-post till mig och meddelat problemet...
Vill dom inte sälja någon Monsterkit till mig...

Vore ju kul att få vetskap om problemet.

Finns det flera andra bra Internetbutiker som är skapligt billiga och pålitliga inom EU?

Tackar på förhand!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.