3 993 läst · 17 svar
4k läst
17 svar
Åsikter Bosch Monsterkit 10,8 V ?
Du hittar massa tips i Englands och TysklandstrådarnaErrkaPetti skrev:
Kör en Google-translate och maila Seltmann och fråga om du kan styrka din identitet på något vis samt berätta att du betalat e-kort.
Jag hade problem med Mastercard betalning hos dom, men fick igenom köpet efter att jag mailat ett foto där mitt körkort, MasterCard och en räkning (där min adress) syntes.
Kan rekommendera www.rubart.de - har betalat med PayPal där.
Skulle även rekommendera Seltmann, men kanske inte med kort, tyvärr.
Jag hade problem med Mastercard betalning hos dom, men fick igenom köpet efter att jag mailat ett foto där mitt körkort, MasterCard och en räkning (där min adress) syntes.
Kan rekommendera www.rubart.de - har betalat med PayPal där.
Skulle även rekommendera Seltmann, men kanske inte med kort, tyvärr.
Jag tror problemet är att de har betalt tillbaka summan du handlade för istället för att reversera den specifika betalningen.ErrkaPetti skrev:Hej byggfolk!
Jag blev väldigt sugen på Bosch Monsterkit efter jag läst lite om kittet här på forumet.
Beställde det från Seltmann i Tyskland precis som många andra här.
Problemet är ju språket! Kan ju knappt ett enda tyskt ord...
Gjorde beställningen för en vecka sedan med E-kort genom Swedbank (VISA).
Köpet gick igenom smärtfritt, och det försvann 2893:- kronor från mitt konto direkt.
Men, ingen bekräftelse på köpet kom på e-post som brukligt är...
Väntat ivrigt på leveransen (fanns i lager) sedan dess.
Men idag när jag kollade mitt lönekonto på Swedbank såg jag att det gjorts en insättning av Shop-Seltmann på 2787:-!!??
Hmmm... Vad har hänt? Inget meddelande har jag fått heller. Pengarna sattes in för tre dagar sedan så tid för meddelande till mig borde funnits...
Och, varför sattes det in 106:- mindre än jag betalt?
Inte lätt att skicka ett e-postbrev heller. Kan ju ingen tyska alls...
Vad göra? Någon som har haft problem tidigare?
Tackar på förhand från ny medlem hos byggahus.se
/Errka
Snabb förklaring:
1. Du köper på Seltmann för ett eurobelopp som motsvarar 2893 (beloppet räknas fram med Visas SÄLJ-kurs för Euro)
2. Seltmann betalar tillbaka samma belopp i Euro till Visas KÖP-kurs till ditt konto.
Köp och sälj är aldrig samma kurs då det bl.a. är där Visa tjänar pengar. Diffen på de två är antagligen 106:-
Det de borde gjort är att reverserat köp-transaktionen. Då får du tillbaka exakt belopp på ditt konto. Seltmann tror antagligen de betalt tillbaka allt, vilket de har men m.h.a fel metod.
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden