3 472 läst · 25 svar
3k läst
25 svar
Arlo produktval - hjälp!
Min tolkning efter att ha kommunicerat med Arlo är att en basstation eller "smart hub" inte är nödvaändig till någon av kamerorna.J JDoppingen skrev:
Men kan vara ett bra tillval om man vill lagra material lokalt.
Ok, men det var inte den uppfattningen jag fick.FredrikR skrev:
Smarthuben är egentligen en WiFi router som kopplas till dit egna nätverk.
Men alla kamerorna är WiFi, som dom kan lika gärna kopplas till din egna WiFi router, men då har du ingen lokal lagring av bildmaterialet.
Men du kan köpa molnlagring av Arlo.
Det var så jag tolkade Arlo, men jag ska dubbelkolla med dom innan jag beställer.
Arlo Essential, Pro 4 är Wifi.Hannuse skrev:Ok, men det var inte den uppfattningen jag fick.
Smarthuben är egentligen en WiFi router som kopplas till dit egna nätverk.
Men alla kamerorna är WiFi, som dom kan lika gärna kopplas till din egna WiFi router, men då har du ingen lokal lagring av bildmaterialet.
Men du kan köpa molnlagring av Arlo.
Det var så jag tolkade Arlo, men jag ska dubbelkolla med dom innan jag beställer.
Ultra 2 kräver basstation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns säkert fler, av var variant också.
Tack för förtydligandet.
Jag är övertygad att det är som du säger, har inte fått någon återkoppling från Arlo, men det verkar rimligt att det är som du skriver.
Skillnaden verkar vara att Ultra har en mer krävande dataström för bildhanteringen, och att basstastionen/smarthub fungerar som en lokal buffring också för att inte tappa bildkvalitet.
Och då bör man vara säker på att man kan nå basstationen/smarthub direkt från kameran.
Jag behöver använda mig av meshtekniken i mitt WiFi för att nå ut till alla viktiga punkter, så då får jag nog gå på Pro eller Essentials.
Skulle vara trist om man inte når ut till den där sista kameran från smarthub:en.
Jag är övertygad att det är som du säger, har inte fått någon återkoppling från Arlo, men det verkar rimligt att det är som du skriver.
Skillnaden verkar vara att Ultra har en mer krävande dataström för bildhanteringen, och att basstastionen/smarthub fungerar som en lokal buffring också för att inte tappa bildkvalitet.
Och då bör man vara säker på att man kan nå basstationen/smarthub direkt från kameran.
Jag behöver använda mig av meshtekniken i mitt WiFi för att nå ut till alla viktiga punkter, så då får jag nog gå på Pro eller Essentials.
Skulle vara trist om man inte når ut till den där sista kameran från smarthub:en.
En liten återkoppling.
Det blev Arlo Pro 4.
Otroligt nöjd med hanteringen och funktionaliteten, allt verkar vara "premium".
Köpte ett 4-pack på Elgiganten nu för 5990kr, kändes som ett bra alternativ.
Molnlagring av 30-dagars historik på det som har spelats in av rörelsedetekteringen för 99kr/mån kändes också rimligt.
Tack för alla tips och förtydliganden i tråden.
Det blev Arlo Pro 4.
Otroligt nöjd med hanteringen och funktionaliteten, allt verkar vara "premium".
Köpte ett 4-pack på Elgiganten nu för 5990kr, kändes som ett bra alternativ.
Molnlagring av 30-dagars historik på det som har spelats in av rörelsedetekteringen för 99kr/mån kändes också rimligt.
Tack för alla tips och förtydliganden i tråden.
En till uppdatering i funktionaliteten efter en vecka med lite kyligare klimat.
Om det är kallare än 20 minusgrader så fungerar inte kameran, detta verkar ligga i designen, den "stänger av".
När det blir varmare så "kommer den tillbaka" utan att man behöver göra någonting.
Så det kan vara bra att veta för er som tänker montera den utomhus i kallt klimat.
Batteritiden verkar dock riktigt bra, och jag har köpt extra batterier, så att jag kan byta "sömlöst".
Om det är kallare än 20 minusgrader så fungerar inte kameran, detta verkar ligga i designen, den "stänger av".
När det blir varmare så "kommer den tillbaka" utan att man behöver göra någonting.
Så det kan vara bra att veta för er som tänker montera den utomhus i kallt klimat.
Batteritiden verkar dock riktigt bra, och jag har köpt extra batterier, så att jag kan byta "sömlöst".
Liknande trådar
-
Starlock-blad och adapter till äldre multiverktyg.
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Yale doorman Arlo - säkerhetssystem
Villalarm & Hemautomation -
Arlo Doorbell - får inte igång rörelsedetekteringen?
Arlo 3 kamera - hur stänger jag av ljudaktivering?
Arlo 2 - hur stänger jag av ljud aktivering?
Villalarm & Hemautomation