Svärföräldrarna behöver kameraövervakning på två platser runt huset.

Man vill kunna titta live både när man är hemma och bortrest.
Man vill kunna starta inspelning vid rörelse/larm (automatiskt) och titta på detta senare.

När behöver man ha en basstation i systemet?

Det är inte intressant att koppla in ytterligare arlo-produkter i systemet.

Jag tittar tex på dessa alternativ:

Två vita säkerhetskameror och en centralenhet; 2K-upplösning, trådlös, för inom- och utomhusbruk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


eller (ja det är enklare kameror i detta kit så inte helt jämförbart).

Tre vita övervakningskameror med svarta detaljer och varumärke, onlineproduktsida, pris och funktioner angivna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag är också nyfiken på förslag på samma tema. Jag har fått för mig att A och O med utomhuskameror är hur bra mörkerseende de har.
 
Du behöver en basstation när kamerorna kräver det. Den ena modellen du länkat behöver basstation och den andra behöver det inte.
 
För övrigt valde jag själv pro 3. Bättre kamera och basstationen tänkte jag använda till inspelning för att slippa betala för premiumabonnemanget. Men jag har ändå valt att betala 29kr/kamera för att ha funktionerna att titta på inspelningarna direkt i appen istället så jag kunde nog lika gärna valt de billigare essentials.

Mörkerseendet tycker jag är bra, både med och utan strålkastare aktiverad.
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Dock ingen Arlo, men kan kanske vara av intresse :D.
Efter ett antal olika test med olika bra resultat så hittade jag ett Dansk företag som säljer övervakningskameror.
Nexsmart,heter dessa, går att få med solceller som håller batteriet laddat. Solpanel med en tillhörande dörrkamera eller säkerhetskamera på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Testa utan solcellerna för att se hur långt tid dom skulle klara mellan laddningarna, dessa klarar sig i 4-5 veckor, beroende på hur mkt rörelse där är.
Med solceller så behöver man inte fundera på att plocka ner kamerorna för laddning.

Mobil åtkomst oavsett var i världen du befinner dig, inga abonnemangs- eller installationskostnader, går över ditt Wi-Fi, enkel installation.
Kamera med solceller kostar nu när jag tittar 1473:-
https://nexsmart.se/products/nexsmart-air-solcellpanel-paketlosning?_pos=2&_sid=f5deb327e&_ss=r
 
  • Gilla
Byggsnyggen
  • Laddar…
J JDoppingen skrev:
För övrigt valde jag själv pro 3. Bättre kamera och basstationen tänkte jag använda till inspelning för att slippa betala för premiumabonnemanget. Men jag har ändå valt att betala 29kr/kamera för att ha funktionerna att titta på inspelningarna direkt i appen istället så jag kunde nog lika gärna valt de billigare essentials.

Mörkerseendet tycker jag är bra, både med och utan strålkastare aktiverad.
Jag har faktiskt just köpt paketet med Pro3 kameror och basstationen, dock hade jag hoppats kunna titta på inspelningar via appen utan något abonnemang, men så är alltså inte fallet.

Jämförelse av säkerhetsplaner: "No Plan", "Secure", "Secure Plus", med prisinformation och funktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag får väl lösa det med ett eget VPN in till hemmanätet men jag hade helst sluppit mecka med sådant i detta fall. 60kr i månaden för att kunna se video till notiserna/larmen tycker jag inte är ok.

Att få larmet och sedan titta live kan dock vara tillräckligt bra.
 
Nu är iallafall detta lilla kit med Pro3 kameror och en basstation installerat och konfigurerat. Monteringen på väggen var förstås enkel och installationen av själva kamerorna mot basstationen skötte sig själv via några få enkla steg. Förvånansvärt smidigt. Mitt eget system med trådbundna POE-kameror kopplat till en NVR tog ju en aningens mer tid att få igång.....:)

Via appen där man konfigurerar allt är det lite svårt att se om man använder gratis eller betal-funktioner, men det visar sig i April när provperioden går ut. Tex kan man definiera "Activity Zones" i vilka rörelsedetektion körs. I tabellen ovan står det att "Cloud Activity Zones" inte ingår i gratisvarianten, men notiser ingår....vi får väl se om funktionen kvarstår.
 
Då kommer du få notis vid rörelser i hela kamerans bild istället för endast zonen du ställt in.

Jag skaffade kamerorna efter att någon gått in mitt på dagen och stulit en cykel, inspelning känns skönt att ha. Dessa kan också anslutas till Verisure för ungefär samma pengar som Arlo själva tar betalt.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
O
MathiasS MathiasS skrev:
Svärföräldrarna behöver kameraövervakning på två platser runt huset.

Man vill kunna titta live både när man är hemma och bortrest.
Man vill kunna starta inspelning vid rörelse/larm (automatiskt) och titta på detta senare.

När behöver man ha en basstation i systemet?

Det är inte intressant att koppla in ytterligare arlo-produkter i systemet.

Jag tittar tex på dessa alternativ:

[bild]

eller (ja det är enklare kameror i detta kit så inte helt jämförbart).

[bild]
Edit: missade att du redan handlat. Bortse från tidigare skrivning.
 
O Ossian K Olsson skrev:
Edit: missade att du redan handlat. Bortse från tidigare skrivning.
Fyll på med info du, kan ju vara någon annan som behöver mer info!
 
O
MathiasS MathiasS skrev:
Fyll på med info du, kan ju vara någon annan som behöver mer info!
Jag undrade varför just Arlo och sen skrev om en annan lösning genom att köra en Unifi-lösning.
 
O Ossian K Olsson skrev:
Jag undrade varför just Arlo och sen skrev om en annan lösning genom att köra en Unifi-lösning.
hur ser sådan lösning ut? Har ett par AP och poeswitch från Unifi
 
O
J JDoppingen skrev:
hur ser sådan lösning ut? Har ett par AP och poeswitch från Unifi
Den lättaste lösningen för att få ett par kameror är att skaffa en Unifi Dream router. För andra kan en Cloud key 2+ vara bra val tex.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Jag är också nyfiken på förslag på samma tema. Jag har fått för mig att A och O med utomhuskameror är hur bra mörkerseende de har.
Jag har 2st Arlo Ultra (4K) sedan dryga 2 år tillbaka.
Kör utan abonnemang nu med lokal lagring i basstationen.
Bra mörkerseende tycker jag.
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
O Ossian K Olsson skrev:
Jag undrade varför just Arlo och sen skrev om en annan lösning genom att köra en Unifi-lösning.
ok. Huvudskälet i detta fall (inte hos mig) var att få prylarna på plats snabbt, dvs trådlöst och pluggåplay installation.

Jag ser det som en stor nackdel att många funktioner är kopplade till ett abonnemanghos Arlo.

Unifi hade varit en möjlighet men det skulle ha varit en större investering och det verkar svårt att få tag på dreamroutern nu.
 
  • Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.