CCPusher skrev:
Hörru skalman ditt fyllo! ;)
De kallas ju nollor så klart.... :p
Jag skrev ju det, fast med ett annat ord. :cool: ;)

• Gilla
Simsu
  • Laddar…
CCPusher skrev:
Hörru skalman ditt fyllo! ;)
De kallas ju nollor så klart.... :p
Hmm. Malmöhus är det Norrland ? :O

Timell använder Festool, senast när han lade ett stepkit. Då stod han och höll en festool skena i handen när han pratade.

Han trodde väl att det var en skateboard......... ;)

• Gilla
Simsu
  • Laddar…
Tur att ni alla här är proffs och verkligen "behöver" proffsprodukter ;-) Haha (dock väldigt många frågor för att vara proffs ;-) )

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag tror att de flesta stammisar i det här forumet vet närmast oändligt mycket mer om verktyg än den vanliga hantverkaren. Vi har ju verktygsnördande som hobby. De flesta hantverkare jag har pratat med har andra hobbies, och de vet inte så mycket om sina arbetsredskap.

Om det är ett problem, så föreslår jag att hantverkarna går in och drygar sig i byggteknikforumet eller hantverkarforumet i stället.

• Gilla
PeterJeffrey
  • Laddar…
mattiasp skrev:
Jag tror att de flesta stammisar i det här forumet vet närmast oändligt mycket mer om verktyg än den vanliga hantverkaren. Vi har ju verktygsnördande som hobby. De flesta hantverkare jag har pratat med har andra hobbies, och de vet inte så mycket om sina arbetsredskap.

Om det är ett problem, så föreslår jag att hantverkarna går in och drygar sig i byggteknikforumet eller hantverkarforumet i stället.
+1 d^_^b

Ja det kan jag också skriva under på. Kan som exempel ta upp flera bekanta som är hantverkare (och varit i många år) som frågar mig för tips på nyheter eller där man hjälpt till att ställa in nya verktyg eller visat små tips/tricks trots att man egentligen är kontorsråtta. Men nörderi finns ju inom det mesta. Hantverkaren ser mer vad han kan göra med verktyget och vill då ha ett funktionellt och hållbart redskap. Det är mer vi nördar som letar alla funktioner och egenskaper :)

Ang tråden så är det smart produktplacering av dewalt som har stor chans att nå ut. Märket är ju mer exponerat och finns i det övre konsumentsegmentet på Jula, byggvaruhus etc. Tv programmet tilltalar nog just den kunskretsen som vill känna sig nöjd med sin egen renoveringstakt och kunskap ;). Märken som Festool, Milwaukee och till viss del Makita hamnar troligtvis helt enkelt för högt i pris för att tilltala tillräckligt många tv tittande konsumenter...

dekagon skrev:
Tur att ni alla här är proffs och verkligen "behöver" proffsprodukter ;-) Haha (dock väldigt många frågor för att vara proffs ;-) )

Vad behöver man..?
Det handlar väl om vad man vill ha i slutändan, för de flesta...

kinglolle skrev:
...Märken som Festool, Milwaukee och till viss del Makita hamnar troligtvis helt enkelt för högt i pris för att tilltala tillräckligt många tv tittande konsumenter...
Just det, vem behöver egentligen en TV om man kan sätta sig i soffan, öppna en Systainer och sitta några timmar och titta på en ny Festool. :wow:

• Gilla
Thomas_snickare
  • Laddar…
jac skrev:
Just det, vem behöver egentligen en TV om man kan sätta sig i soffan, öppna en Systainer och sitta några timmar och titta på en ny Festool. :wow:
Vissa gillar inte repriser...

dekagon skrev:

Ett proffs = professionel = en yrkesman. Att ett proffs skulle vara duktig verkar härröra från idrottsvärden där det krävs att man är duktig om man skall kunna leva på det...

Om samma krav gällde hantverkare skulle vi kanske inte ha fullt lika många....;)

Detta gäller givetvis inte de som har hantverkeri som yrke och hänger här :D

Mikael_L
Fredrik.engdahl skrev:
men är det verkligen någon som köper Dewalt eller Grön bosch för att snickaren på Tv använder i programet ??
Jodå, säkerligen.
Kanske inte verktygsnördarna på detta forum, inte heller de som lever på att vara hantverkare, men av de övriga 96% så nappar säkert jättemånga.

Jag skulle kunna tänka mig att minst 50% av alla jag känner skulle kunna känna igen en deWalt från TV-programmet när dom sen står där vid hyllan på Jula, och väljer denna just därför.

P
skulle gärna vilja se arga snickaren använda black & decker o få se han slå sönder dom i vrede :wow::rolleyes:

bara jag som uppmärksammade på att "praktikanten" dom hade med som byggde den där hyllan var en av deltagarna ifrån sveriges värsta bilförare?

Mikael_L skrev:
Jodå, säkerligen.
Kanske inte verktygsnördarna på detta forum, inte heller de som lever på att vara hantverkare, men av de övriga 96% så nappar säkert jättemånga.

Jag skulle kunna tänka mig att minst 50% av alla jag känner skulle kunna känna igen en deWalt från TV-programmet när dom sen står där vid hyllan på Jula, och väljer denna just därför.
...eller hette den Best tool? Gul var den i vart fall...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.