Okej, jag vet inte. Har bara sett den nya och fick intrycket av två ÅF att lyften för fräsen var en nyhet. Men det har "alltid" varit vev till dem alltså?

Mr Handyman skrev:
Okej, jag vet inte. Har bara sett den nya och fick intrycket av två ÅF att lyften för fräsen var en nyhet. Men det har "alltid" varit vev till dem alltså?
Hmm...kanske finns nytt system numera. Min har ingen vev på ovansidan, utan en knopp man vrider på på undersidan. Dock med mycket bra precision, och jag tycker att den funkar toppen att använda.

Det var ju riktigt fyndigt att smälla in CMS modulen i bordet...

Ratten på undersidan är den gamla modulen. Den "nya" har vev på ovansidan som drar på en, ja, en hake som är special beroende på fräs.

Redigerat:
Då kanske det är veven som är det nya.

Mattiasp, har du fräst ut för CMS-plattan eller? Kan du lyfta lite på plattan och visa ett foto? Det skulle vara kul att se hur du gjort.

Redigerat:
Angående CMS-modulplattorna för fräsning CMS OF och CMS OF 2000 gäller följande som jag hittade på Festoolownersgroup.com:
Nya CMS OF/TF funkar med OF 1010/1400/2200, men inte med OF2000. Gamla CMS OF 2000 funkar inte med OF 2200. Nyheten är alltså justering ovanför bordet. Med den omtalade veven.

Det fanns även en tråd om detta där: http://festoolownersgroup.com/index.php?PHPSESSID=fb48376a143e43f1d8c105836744a0dd&topic=3245.0

Ni som har erfarenheter av gamla CMS OF, vad säger ni om Loz_S synpunkter på gamla CMS-fräsplattan?

Det blir inga bilder idag, men kanske senare i veckan. Att ha fräsmodulen i bordet har både fördelar och nackdelar. Till fördelarna hör att man får ett ordentligt utmatningsbord, att man slipper förvara CMS-grundenheten och att det blir en lämplig arbetshöjd. Till nackdelarna hör att man måste frigöra bordsytan när man skall fräsa och att man behöver ta bort fräsanslaget när man skall ha bordet till annat. I det hela stora är jag nöjd med lösningen. Tyvärr finns det ingen plats i den blivande snickarverkstaden för just detta bord, så det blir nog till att investera i en CMS-grundenhet på sikt.

Hej

Efter lite spaning så fick jag se en sådanhär på brädgården.
Stanley 93-292 FatMax Mobile Project Center 33-Inch Tall Clamping Work Bench and Hand Truck.
Den känndes bra statig för att vara en kombo.
Runt 1000:- kosta den dock sä är den för liten för mina önskemål.

/P

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.