B Byggdjuret skrev:
Jag brukar ta alla pinnarna bara för att vara säker...
Jag blir lite sugen att lägga upp hälften av mina varor, sedan ta pinnarna och tillverka ett plustecken, innan jag lägger upp resterande varor...
 
  • Gilla
ghoti och 3 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Varuberg tar kanske lite längre tid för kassörskan, men kunden är snabbare färdig och kan därefter fortsätta att packa in varorna. Det gör att kassörskan inte så ofta behöver krångla till det för att hålla olika kunders varorna separerade efter scanningen.
Och det där med streckkoder åt rätt håll är också trams. Efter ett tag vet man som kassörska precis var streckkoderna finns och hur man ska ta produkten för att enkelt kunna vända det rätt.
Men kanske @Jonatan79 har rätt och är det bättre att avskaffa kassörskor om de inte kan göra sitt jobb
Med andra ord, du har aldrig suttit i en kassa. Då kanske du inte ska uttala dig om varuberg.
Streckkoder åt rätt håll är mer än bara trams. Det går fortare helt klart men en annan viktig sak som du glömmer vilket också är ett tecken på att du aldrig jobbat kassan är att det blir tungt att vrida och vända på alla varor. Jobbar du en hel dag blir det snabbt ganska många kilo man lyfter. Ett socker paket är ingenting. Men på en hel dag blir det ganska många kg.
Tänk efter så inser du snabbt att det går fortare om alla varor är åt rätt håll. För även om man vet var streckkoden är så tar det ett par sekunder kanske att vrida en vara, är det då några stycken så tar det längre tid.
Men att hjälpa kassapersonalen är kanske bara trams? Bättre att bygga varuberg och lägga varor huller om buller.
 
  • Gilla
HasseTeknik och 5 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Varför stå i kassan , ofta i köer då man kan självscanna å glida vidare?!
Som sagt det skulle inte fungera för pinnen hur ska vi lägga den?
 
Till höger. PTH.
 
Redigerat:
harry73
B Byggdjuret skrev:
Med andra ord, du har aldrig suttit i en kassa.
Men jag skrev ju tidigare att jag gjorde det, varför behöver jag skriva det igen?
 
harry73 harry73 skrev:
Men jag skrev ju tidigare att jag gjorde det, varför behöver jag skriva det igen?
Tja eftersom jag frågade hur länge...
 
useless useless skrev:
Till höger. PTH.
Är du verkligen säker på det? att det inte är till vänster? :)
 
Så fascinerad över att det har blivit en 19 sidor lång tråd om pinnen på affären. Hur svårt kan det vara? Bara lägg upp en pinne där om personen före inte gör det. Är det ens värt att bli upprörd över och riskera blodtrycket för?
 
  • Gilla
RoBo och 1 till
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Så fascinerad över att det har blivit en 19 sidor lång tråd om pinnen på affären. Hur svårt kan det vara? Bara lägg upp en pinne där om personen före inte gör det. Är det ens värt att bli upprörd över och riskera blodtrycket för?
Men detta är en livsavgörande fråga. :) Hur ska det annars gå när man handlar.
Det är viktigt åt vilket håll man lägger pinnen. Har man många varor tycker jag att man skall använda så många som möjligt. :)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Jag tycker det är bra att det läggs energi på en sån här simpel fråga. Det betyder ju att flera personer har undvikit/inte haft tid att bli förbannad över nåt svårare.
 
  • Gilla
Lostmoose och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag tycker det är bra att det läggs energi på en sån här simpel fråga. Det betyder ju att flera personer har undvikit/inte haft tid att bli förbannad över nåt svårare.
Skulle snarare vara skraj för sådana personer som börjar skrika och gasta om en sån liten sak pinnen på affären. Vad är nästa steg liksom? Drar de kniv om man råkar sparka in en fotboll i deras trädgård?
 
Har tidigare arbetet i butik och satt då och då i kassan. Haaaatade alla som byggde varuberg. Det var oftast dom som hade mest bråttom också.
Alla streckkoder åt samma håll och varorna på rad så går det snabbt och man sparar på personalens kroppar.

Personligen hade jag stenkoll på var nästa kunds varor började så pinnarna var lite överflödiga.
Det jag aldrig förstod var dom kunderna som trots att det inte var någon framför dom valde att lägga upp en pinne...både framför..och bakom...trots att dom som sagt, var helt själva...
 
H Holmspel skrev:
Det jag aldrig förstod var dom kunderna som trots att det inte var någon framför dom valde att lägga upp en pinne...både framför..och bakom...trots att dom som sagt, var helt själva...
Kanske för att dom skulle känna sig lite mindre ensamma? Med en pinne både före och efter blir man liksom del av ett lite större sammanhang.
 
  • Gilla
Bernieberg och 2 till
  • Laddar…
harry73
Det som jag hatade i kassan var kunder som luktade mycket illa. Vi hade en troligtvis hemlös man som handlade ibland hos oss och han hade en stark mögellukt rund sig (vet ej om det var kläder eller huden). Jag fick kräkreflexer av lukten och inte kul när man inte bara kan springa iväg :(
Varuberg och streckkodernas placering var aldrig något problem förutom att varor/förpackningar kan gå sönder
 
richardtenggren
Hörde av en bekant att hon brukade göra som useless, dvs lägga pinnen i längsled. Det verkar skapa många intressanta reaktioner hos bakomvarande kunder. Tydligen hade någon bestämt vänt på pinnen, men hon rättade till den igen... även hennes mamma hade blivit fundersam och ifrågasatt vad hon gjorde. :)
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.