MathiasS skrev:
...
Ps. jag fick förövrigt visa legg på systemet i höstas. Dom måste ha tullat på rosevinet vid kassorna.
Var du inte 10 år när du registrerade dig på Bygga Hus :cool:

Jag påstår inte alls att dina inlägg skulle tyda på något sådant :surprised:


(PS Ibland är det kul att vara elak när alla förstår att man menar tvärt om)
 
mycke_nu skrev:
Your Tax Money Hard at Work! (y)
Det var ironiskt menat.

..om jag nu inte är en del av konspirationen, förstås..
 
mycke_nu skrev:
Your Tax Money Hard at Work! (y)
Får man fortfarande statsbidrag för studiecirklar, och skickar in närvarolistor och så?

Min lagvigda är sedan urminnes tider med i en studiecirkelgrupp med ämne: Drömtydning.
Dvs de sitter och dricker vin och skvallrar, bara kvinnor förstås.

Men jag tror att det är mycket länge sedan de fick betalt för detta.
 
I
Nu blev jag faktiskt bestört, att ni kan tro sånt om mig.
Jag börjar förstå varför jag hela tiden måste plocka upp.
Kassörskan vill ha lite egentid med mig.
Jag ser nämligen mycket bra ut, har hög social kompetens och grå tinningars charm. Och då hjälper det inte att överfylla vagnen i tron om att man ska gå fri för att det blir för mycket att göra, effekten torde bli den motsatta.
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Mitt förra körkort kunde de alltid skanna på Systemet. Mitt nuvarande har någon form av "modernisering" som gör att det inte längre funkar att skanna utan kassören/kassörskan måste knappa in siffrorna manuellt. Det är inte alltid att tekniken går framåt...
Streckkoden har bytts ut till QR-kod.
Det affärerna behöver göra är att byta ut streckkodsläsaren till en läsare som läser både streckkoder och QR-koder.
 
I
mycke_nu skrev:
Willy's kundklubb använder körkort (och andra ID-kort) som klubbkort.



Min yngsta dotter som just fyllt 20 fick handla vin på Bolaget förra veckan utan att visa legitimation.

Hon blev skitsur. :D
När de började med det där att alla skulle visa leg blev jag avkrävd detta utan att veta om direktiven de fått. Jag kände mig rätt mallig och frågade tösen i kassan om vi skulle byta telefonnummer också, då fick jag veta direktiven och lite till, men inget nr. Underbart är kort.
 
Hmm, jag har vanlig bonn-sträckkod på mitt körkort.

Det blir Willy's i morgon igen. Solförmörkelse eller ej.

:eek:
 
ion skrev:
...Underbart är kort.
ID-kort?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
ID-kort?
Kortkort, förstås. :)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Man kan tro att det är lördagskväll här på forat. :p
 
Demmpa skrev:
Streckkoden har bytts ut till QR-kod.
Det affärerna behöver göra är att byta ut streckkodsläsaren till en läsare som läser både streckkoder och QR-koder.
Jag var på blodcentralen för några veckor sedan. Där hade de löst problemet genom att installera tre helt separata "skanningsmanicker"... Standarder är bra. Det bästa är att det finns så många att välja bland...
 
Carl_Elvis skrev:
Man kan tro att det är lördagskväll här på forat. :p
Jag tycker fredagskvällar brukar vara "bättre"... :p
 
Mikael_L
Idag hände det ... igen ... ;)

Gubben framför mig la inte upp pinnen, jag var sådär lagom nonchalant och sket i det så det blev lite frågor och utredande mellan gubben och kassörskan.
Sen fick jag en aning onda ögat, men det stannade där.

Så kom jag ihåg denna roliga tråd och tyckte ett lyft var på plats.

Jag tycker fortfarande att den som precis ställt upp sina varor klart ska lägga upp pinnen, detta indikerar att det är fritt fram för nästa i kön att börja fylla upp på bandet.
 
  • Gilla
Chiippe och 15 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag brukar skriva arga lappar under torkaren på dåligt parkerade bilar, men uselt parkerade bilar sparkar jag in dörren på om föraren är inom synhåll och tar diskussionen sen.
Konflikträdd eller? Såhär gör gjutarn:
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Det är rimligt att den som lagt upp lägger dit pinnen. Det är bara hen som kan veta om det är klart, kanske ska det på ett paket tuggummi eller nåt?

Och ofta finns det bara en eller två timmar vilket gör att man tvingas klämma boobsen/dasen mot kunden framför för att nå pinnen om hen inte gör det själv.
 
  • Gilla
bossespecial
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.